سه ویژگی محبوب در اینستاگرام که بازاریابان باید بدانند

تاریخ انتشار : ۱۳ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
با اطمینان کامل می‌توان گفت که اینستاگرام با قابلیت‌ها و بروزرسانی‌های متعددی که در سال 2017 روانه این رسانه اجتماعی کرده است، به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی این سال تبدیل شده است. در مقاله‌ای که امروز برای شما آماده کرده‌ایم، به هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های اینستاگرام که در آخرین ماه سال 2017 معرفی شده‌اند اشاره خواهیم کرد.
 
هایلایت استوری
قطعا بارها برایتان پیش آمده است که عاشق استوری شوید که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اید و آرزو کنید که کاش می‌توانستید آن را برای همیشه در آنجا نگه دارید. خب خبر خوبی برایتان داریم. با بروزرسانی جدید اینستاگرام این آرزو به واقعیت تبدیل شده است.
 
هایلایت استوری یک ویژگی جدید است که می‌توانید به کمک آن استوری‌های منتخب خود را به بالاترین بخش پروفایل خود پین کنید تا کاربران بتوانند بارها آن را ببینند.
حال یک پرسش به میان می‌آید. این ویژگی چه کاربردی دارد؟ با اضافه کردن یک هایلایت به پروفایل کاربری، کاربران می‌توانند یک نگاه کوتاه به زندگی ویرایش‌نشده شما بیندازند.
 
آرشیو استوری
بروزرسانی بعدی نیز در ارتباط با استوری است. این قابلیت همانطور که از نامش پیداست، این امکان را به کاربر می‌دهد تا استوری خود را آرشیو نماید. اینستاگرام پیش از این، قابلیت آرشیو را برای پست‌های عادی معرفی کرده بود و حالا این قابلیت را به استوری نیز اضافه کرده است.
 
استوری که قبلا 24 ساعت پس از تولید ناپدید می‌شد، حال می‌تواند در یک منطقه خصوصی نگهداری شود و از دید سایر کاربران دور بماند. برای آنکه دوباره به آن دسترسی داشته باشید، روی پروفایل و سپس روی آیکون موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه کنار آیکون بوکمارک کلیک کنید.
 
کاربرد این قابلیت در این است که استوری شما در حالتی خصوصی و به دور از دسترسی سایر افراد نگهداری می‌شود. هر زمان که قصد اشتراک دوباره آن را با کاربران داشتید، می‌توانید آن را به لیست هایلایت استوری اضافه کنید.
 
درخواست پیوستن به پخش زنده
اینستاگرام همچنین از یک قابلیت جدید دیگر رونمایی کرده است که کاربران را قادر به پخش ویدئوی زنده چند کاربر به‌صورت همزمان و در یک صفحه می‌کند. درواقع دوستان کاربری که در حال پخش ویدئوی زنده است، می‌توانند به او درخواست پیوستن به ویدئوی زنده را بدهند.
 
زمانی که کاربر این درخواست را پذیرفت، تصویر به دو بخش مساوی تقسیم می‌شود تا بینندگان ویدئوی هر دوی آنها را در یک تصویر ببینند. بنابراین دقت کنید که تنها به افرادی می‌توانید درخواست پیوستن به پخش ویدئوی زنده را بدهید که جزو فالورهای آنها هستید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی