وبلاگ‌نویسی؛ کلید موفقیت بازاریابی محتوا

تاریخ انتشار : ۱۹ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
بر اساس مطالعات، بالغ بر 60 درصد بازاریابان B2B معتقدند که استراتژی‌های بازاریابی آنها نسبت به سال پیش عملکرد بسیار بهتری داشته است. با مقایسه اطلاعات سالانه می‌توان دریافت که 34 درصد از بازاریابان محتوای بازاریابی را برای سال 2016 مفید دانسته‌اند، درحالی‌که این رقم برای سال‌های پیش از آن 30 درصد بوده است.
 
مفهوم بازاریابی محتوا
این روزها بازاریابی محتوا یعنی همه چیز و همه جا؛ حتی همین حالا در حال خواندن یک محتوا هستید! محتوا می‌تواند شامل نمونه‌های متعددی همچون پست وبلاگی، بروزرسانی شبکه های اجتماعی، خبرنامه ایمیلی، ویدئوها و حتی برخی از فیلم‌های ویژه باشد.
 
موسسه بازاریابی محتوا، بازاریابی محتوا را اینگونه تعریف کرده است:
 
"بازاریابی محتوا یکی از عمده تکنیک‌های بازاریابی توسط تهیه و توزیع منظم محتوای ارزشمند و مرتبط با نیاز کاربران برای جلب توجه مخاطبین کاملا مشخص با هدف سودآوری از عکس‌العمل مشتری است."
 
وبلاگ‌نویسی
وبلاگ‌نویسی یکی از جذاب‌ترین رویکردهای بازاریابی محتوا محسوب می‌شود. یک وبلاگ درصورتی که به‌خوبی مدیریت شود، می‌تواند باعث افزایش ترافیک وبسایت، بهبود رتبه‌بندی در سئو و افزایش آگاهی مشتریان شود.
برخی از مهمترین مزایای وبلاگ‌نویسی که ممکن است شما را تشویق به شروع استفاده از آن نماید، به‌صورت زیر هستند:
  • دیده می‌شوید: موتورهای جستجو عاشق محتوای جدید و بروزی هستند که مرتبط با کلیدواژه‌های موردنظر کاربران وبسایت‌ها می‌باشند. به‌صورت منظم و مداوم در وبلاگ خود پست‌های جدید به اشتراک بگذارید تا شانس شما برای دیده شدن در صفحات نخست موتورهای جستجو افزایش یابد.
  • به یک متخصص تبدیل می‌شوید: قدرت در دستان دانش است. کافی است به مخاطبین و رقبای خود ثابت کنید که به آنچه درباره آن صحبت می‌کنید تسلط داشته و تخصص گسترده‌ای در آن زمینه دارید تا جایگاه شما را به‌عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود پذیرفته و به شما احترام بگذارند.
  • به مخاطبین و پلتفرم‌های بالقوه دسترسی پیدا می‌کنید: وبلاگ‌نویسی یک از بهترین روش‌ها برای دسترسی به مخاطبین غیرمحلی است. شاید حتی برخی از آنها در یک کشور دیگر قرار دارند. هر فردی که می‌تواند به یک کامپیوتر یا موبایل و اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند شما را پیدا کند.
  • اعتبار شما را بالا می‌برد: اشتراک اطلاعات درباره رهبران دیگر صنعت و همکاری با آنها اعتبار شما را بالا برده و شما را به یک چهره قدرتمند و شناخته‌شده در صنعتتان تبدیل می‌کند.
  • دامنه شهرت برندتان را دوچندان می‌نماید: اشتراک پست‌های وبلاگی، فرایند نسبتا سریع و ساده‌ای دارد! توانایی مدیریت چندین کانال و اشتراک منظم پست‌های مفید مختلف در آنها، منجر به آگاهی بیشتر افراد از برند شما خواهد شد.
  • ترافیک وبسایت و بازدید از پروفایل رسانه‌های اجتماعی شما افزایش می‌یابد: از آنجایی‌که وبلاگ شما در دل وبسایتتان قرار گرفته است، افراد برای آنکه وبلاگ‌های شما را بخوانند به‌ناچار باید به وبسایت شما مراجعه کنند. بر همین اساس طی این فرایند امکان بازدید کاربران از بخش‌های دیگر وبسایت نیز افزایش می‌یابد.
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی