آیا برای ورود به دنیای بازاریابی محتوا آماده‌اید؟

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
هرچند سالیان مدیدی از معرفی مفهوم بازاریابی محتوا می‌گذرد، ولی این فرایند بیشترین بخش از پیشرفت و شهرت خود را مدیون دهه اخیر است. درواقع از وقتی که روش‌های سنتی بازاریابی و استراتژی‌های تبلیغ نیاز به بودجه‌های هنگفت برای تاثیرگذاری پیدا کرده‌اند، بازار تولید محتوای جذاب داغ‌تر شده است.
 
با این حال اگر به‌تازگی وارد دنیای بازاریابی محتوا شده‌اید شاید این فضا برایتان بیگانه باشد. هرچه باشد بسیاری از رقبای شما سال‌ها تجربه کار در آن داشته‌اند. چه استراتژی برای رسیدن به آنها دارید؟
خوشبختانه، در این مقاله چند معیار بنیادین برای آشنایی با ایده‌های پشت‌صحنه بازاریابی محتوا عنوان خواهیم کرد تا کمی با این دنیا آشنا شوید.
 
انگیزه
پیش از هر چیز به اصلی‌ترین معیار مفهوم بازاریابی محتوا اشاره می‌کنیم. مفهوم بازاریابی محتوا به فرایندی گفته می‌شود طی آن یک ارزش ایجاد و میان کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. فرقی ندارد که هدف شما از اشتراک آن چیست. ممکن است تنها برای سرگرم کردن مخاطبین باشد یا برای افزایش شمار کاربران و یا هر هدف دیگری.
با تولید محتوای ارزشمند و گذشت زمان، به‌تدریج رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو ارتقا پیدا خواهد کرد،  قادر به ایجاد ارتباط عمیق‌تر با خوانندگان خواهید شد، ترافیک وبسایت شما افزایش خواهد یافت و نتیجه تمامی اینها را در افزایش نرخ تبدیل و فروش خود خواهید دید.
 
مزایای بازاریابی محتوا نسبت به تبلیغات سنتی
بازاریابی محتوا به سه دلیل عمده بر تبلیغات سنتی برتری دارد:
 
·        مقرون‌به‌صرفه: بازاریابی محتوا درمقایسه با استراتژی‌های تبلیغات سنتی هزینه‌های بسیار پایین‌تری دارد. برای تولید و توزیع محتوا در پلتفرم‌های مختلف واقعا نیاز به بودجه‌های چندانی نیست و حتی برخی از آنها رایگان هستند.
 
·        عملکرد بالا: تولید محتوای ارزشمند مانند کاشت یک نهال است. درصورتی که در کاشت این نهال دقت کنید، تا پایان عمر می‌توانید از آن استفاده کنید. تولید محتوا نیز همینطور است. اگر در دل محتوای خود یک راه‌حل عالی برای مشکلات کاربران خود بگنجانید، محتوای شما به یک مرجع همیشگی تبدیل خواهد شد.
 
·        چندمنظوره بودن: نتایج بازاریابی محتوا را نمی‌توان تنها با بررسی یک بعد ارزیابی کرد. محتوای تولیدی یک برند، روی بخش‌های مختلف آن، ازجمله شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی ایمیلی و نرخ تبدیل تاثیرگذار است.
 
آماده برای شروع
بازاریابی محتوا را نباید دست‌کم گرفت. پیش از آنکه پای خود را روی صحنه بگذارید، باید به درک کافی از پیرامون آن برسید.
 
·        مخاطبین: پیش از هر چیز مخاطبین خود را شناسایی کنید. خریداران محصولات و خدمات شما چه افرادی هستند؟ بخش عمده کاربرانتان را چه رده سنی تشکیل می‌دهند؟ هرچه شناخت شما از مخاطبین بیشتر باشد، محتوای مرتبط‌تری برای آنها آماده خواهید کرد.
 
·        بازار خرد: پس از شناخت مشتریان باید روی شناخت بازار ویژه محصولات خود تمرکز کنید. سعی نکنید که همه چیز برای همه کس باشید، وگرنه هیچ چیز برای هیچ کس نخواهید بود. تا جای ممکن تخصصی کار کنید و تمرکز خود را روی مخاطبین ایده‌آل و نیاز آنها معطوف نمایید.
 
·        اهداف: درنهایت باید اطمینان حاصل کنید که اهداف شفافی برای بازاریابی محتوا دارید. آیا می‌خواهید ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید؟ یا می‌خواهید نرخ تبدیل کسب‌وکارتان را افزایش دهید؟ مهم نیست چه هدفی دارد؛ آنچه اهمیت دارد درک هدفتان می‌باشد.
اکنون چه دیدگاهی درباره دنیای بازاریابی محتوا دارید؟ آیا با این مقاله جرات شما برای قدم گذاشتن در این وادی بیشتر شده است؟ اگر برای شروع بازاریابی محتوا دودل هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.