آیا شرکت‌های موفق به روابط عمومی نیاز ندارند؟

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
برند شما در چه وضعیتی است؟ احتمالا بسیاری از شما پس از سال‌ها تجربه و تلاش در کسب‌وکار خود خبره شده‌اید، اکنون وبسایتی جذاب با انبوهی از اینفوگرافیک‌ها دارید، به‌طور مرتب وبلاگ‌های خود را بروز می‌کنید، شبکه‌های اجتماعی شما مانند یک اتوبان پرتردد شده است، تمام محتوایی که منتشر می‌کنید کاملا بر اساس استاندارهای سئو هستند، حتی یک کتاب منتشر کرده‌اید و در یک جمله، کسب‌وکارتان یک روال حرفه‌ای و منظم یافته است. پس کار دیگری برای انجام دادن نمانده است؛ آری؟
 
پاسخ منفی است! فرقی ندارد که در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، همواره انبوهی از محتوای بازاریابی در حال هجوم آوردن بر سر مخاطبین هدف شما هستند. بنابراین صرفا با تولید محتوا نمی‌توانید مشتریان خود را حفظ کنید؛ چراکه بسیاری از رقبای شما نیز این کار را (حتی شاید بهتر از شما) انجام می‌دهند. راه‌حل چیست؟ اکنون زمان آن رسیده است که قدم در دنیای روابط عمومی بگذارید.
 
محتوای خود را بدرخشانید
فرض کنید که زمان، هزینه و نیروی ذهنی هنگفتی روی تولید محتوایتان صرف کرده‌اید، یک برند برای خود ایجاد کرده‌اید، پیام خود را از صافی‌های مختلف گذرانده‌اید و منابع بسیاری را مشتاق پوشش داستان برند خود کرده‌اید. اکنون چه اقدامی باید انجام دهید؟
 
محتوا کالای ارزشمندی است و باید به آن توجه شود. کلید این توجه در دست برنامه روابط عمومی است. برنامه روابط عمومی است که دنیا را از وجود محتوای جذاب شما مطلع کرده و افراد را دعوت به دیدن آن می‌نماید. ارزشمندترین محتوا نیز تا زمانی که مخاطب نداشته باشد، سودی نخواهد داشت.
 
آماده راه رفتن روی فرش قرمز باشید
با همه این توضیحات، قطعا تنها مولفه‌ای که لیاقت توجه دارد، محتوای شما نیست. شرکت شما متشکل از مجموعه‌ای از کارشناسان بااستعداد است که در کار خود خبره هستند. آنها مبدع و رهبران فکری صنعت شما محسوب می‌شوند. از هرچه بگذریم، محصولات و خدمات شما هوش خود را مدیون این افراد هستند.
 
خب آیا باید این افراد را پشت دیوارهای برند خود پنهان کنید؟ یک برنامه روابط عمومی خوب، نه‌تنها محتوا، بلکه استعدادهای شرکت را نیز به دنیا معرفی می‌نماید. کارشناسان روابط عمومی به‌خوبی می‌دانند که رسانه‌ها و اهل قلم به‌دنبال چه سوژه‌هایی هستند و بر همین اساس می‌توانند ترتیب یک مصاحبه را میان آنها و مدیران اجرایی شرکت شما دهند. تصور کنید که یک جمله تاثیرگذار از یکی از مدیران شرکت شما روی جلد یک مجله محبوب چاپ شود.
 
اگر مدیران برند شما به مصاحبه با مطبوعات عادت ندارند، نگران نباشید. بخش روابط عمومی با چند ساعت تمرین و چند ترفند ساده، آنها را آماده مصاحبه خواهد کرد.
 
تیر نهایی را شلیک کنید
اکنون که هردوی محتوا و کارشناسان شما در حال تاخت‌وتاز در میان توجه رسانه‌ها هستند، زمان رو کردن برگ برنده و بردن بازی است. برگ برنده شما یک سرمقاله چند سطری است. این قطعه ارزشمند که توسط (یا برای) شرکت شما ساخته شده است، موضوع سخنرانی یا مصاحبه یکی از برترین مدیران ارشد شرکتتان خواهد شد.
 
هرچند سرمقاله‌ها ذاتا جنبه آموزشی دارند، ولی این اجازه را به شرکت شما می‌دهند تا شعار و داستان برند خود را در دل آن گنجانده و به مخاطبین تغذیه نمایید. برای تهیه چنین محتوای ارزشمندی نیاز به تلاش زیادی است، ولی قطعا تیم روابط عمومی شما از عهده آن برخواهد آمد. حال باید منتظر بمانید تا رسانه‌ها داستان برند شما را پوشش دهند.
 
با چاپ سرمقاله، نه‌تنها اعتبار شما به‌عنوان رهبر فکری صنعتتان افزایش خواهد یافت، بلکه محتوا، رسانه‌ها و درنهایت فروش بیشتری در انتظار شما خواهد بود.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.