الکسا چه کاربردی برای بازاریابی محتوا دارد؟

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
این روزها عبارت "Hey Alexa" در حال تبدیل به یکی از رایج‌ترین واژه‌ها در خانه‌ها است. الکسا دیگر تنها یک دستیار صوتی برای پخش آهنگ مورد نظر شما نیست. بازاریابان محتوا همین حالا نیز در حال بکار بردن این فناوری در پلتفرم‌های مختلف برای دسترسی به مخاطبین هستند. در ادامه خواهیم فهمید که الکسا و بازاریابان محتوا چگونه با یکدیگر همکاری می‌کنند.
 
زمینه‌های همکاری الکسا و بازاریابان
 
   - یک مهارت برای الکسا تعریف کنید. درست مثل نصب کردن برنامه روی گوشیتان، روی الکسا نیز می‌توانید مهارت‌های خاصی نصب کنید. برخی از مهمترین مهارت‌ها خلاصه‌گویی هوشمند (اخبار)، لیست‌ها و ویدئوها هستند.
 
   - با استفاده از محتوا به پرسش‌ها پاسخ دهید. در حال حاضر آمازون هیچ برنامه‌ای برای فروش تبلیغات روی دستگاه‌های الکسا ندارد، ولی این فضا همچنان از قوانین بازاریابی محتوا پیروی می‌کند. برای جلب مشارکت کاربران می‌توانید به تولید محتوای صوتی در این دستگاه‌ها بپردازید
 
   - از کلیدواژه‌های صوتی استفاده کنید. انقلاب جدیدی در بازاریابی محتوا ظهور کرده است که الکسا را به دستگاهی ایده‌آل برای استفاده تبدیل کرده است. درواقع این تحول فاصله‌ای که میان زبان کامپیوترها و انسان‌ها وجود دارد را به حداقل رسانده است. این روزها به‌جای گفتن "معنی رهبری فکری" می‌توانید به‌سادگی از دستیارهای صوتی بپرسید که "رهبری فکری چه معنی دارد؟"
 
چگونه می‌توان از دستیارهای صوتی در بازاریابی محتوا استفاده کرد؟
 
   - نیازهای مخاطبین خود را شناسایی کنید. عمده‌ترین نگرانی مخاطبین شما چیست؟ معمولا با چه مشکلاتی روبرو می‌شوند؟ چه محتوای صوتی می‌توانید برای آنها تولید کنید؟
 
   - هماهنگ باشید. محتوای شما نماینده برند شما است. محتوای شما چه در صفحه وبلاگتان باشد، چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در دستگاه الکسا، باید منعکس‌کننده شعار و شخصیت برند شما باشند.
 
   - شخصی‌سازی کنید. علاوه بر راحتی، یکی دیگر از دلایلی که افراد استفاده از دستیارهای صوتی مانند الکسا را ترجیح می‌دهند تجربه سفارشی است که این دستگاه‌ها می‌توانند به آنها ارائه کنند. درباره تاکتیک‌های مختلف سفارشی‌سازی محتوا تحقیق کنید تا یک محتوای ارزشمند در اختیار کاربران قرار دهید.
 
   - تنها به تبلیغ خودتان نپردازید. همانند سایر زمینه‌های بازاریابی محتوا، دستیارهای صوتی صرفا محل تبلیغ برند شما نیستند. سعی کنید یک دستیار واقعی برای مخاطبین خود باشید که تنها به حل مشکلات آنها فکر می‌کند.
   - از CTAها استفاده کنید. هرچند که وارد یک پلتفرم جدید شده‌ایم، ولی برخی از قوانین هیچ تغییری نکرده‌اند. CTAها یکی از آنها می‌باشد. همزمان با جلب اعتماد و مشارکت کاربران خود در بستر دستیارهای صوتی می‌توانید یک شانس کم‌نظیر برای افزایش ترافیک خود داشته باشید. به‌عنوان نمونه می‌توانید دستورهای ویژه‌ای برای هدایت به صفحه وبسایت خود یا دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی تعریف نمایید.
 
آنطور که به نظر می‌رسد، الکسا و سایر دستیارهای صوتی بخش جدایی‌ناپذیری از آینده بازاریابی محتوا هستند. آینده‌ای که تنها برندهای زیرک از آن استقبال خواهند کرد. البته قابلیت‌های ویژه‌ای که تلفیق دستیارهای صوتی با بازاریابی محتوا می‌تواند برای برندها به ارمغان بیاورد در اینها خلاصه نمی‌شود؛ ولی امیدواریم که علاقه شما را برای در نظر گرفتن آنها به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های بازاریابی محتوای آینده خود جلب کرده باشیم.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.