برندینگ چه ضرورتی برای روابط عمومی دارد؟

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
دو مولفه کلیدی برای موفقیت هر کسب‌وکاری وجود دارد: برندینگ و روابط عمومی. استراتژی‌های برندینگ شما وجهه کسب‌وکار شما را برای مخاطبین و مشتریان جاری به نمایش می‌گذارند. به عبارت دیگر، برندینگ هویت کسب‌وکار شما را شکل می‌دهد. روابط عمومی نیز مدیریت وجهه برند شما را با ارائه اطلاعات درست و مدیریت معضلات بالقوه‌ای که ممکن است کسب‌وکار شما با آنها روبرو شود بر عهده می‌گیرد.
 
اهمیت وجهه برند
اهمیت وجهه برند را نمی‌توان نادیده گرفت. تصوری که افراد از شرکت شما دارند، احتمالا مهمترین فاکتوری است که روی سود کسب‌وکار شما تاثیرگذار است. برندینگ ارتباط مستقیم با ارائه ارزش به مشتریان دارد و 64 درصد از افراد روابط خود با کسب‌وکارها را به‌واسطه همین ارزش‌ها شروع می‌کنند.
 
نخستین تاثیری که برندها روی مشتریان می‌گذارند، بسیار حیاتی است. 35 درصد از پاسخ‌دهندگان در یک پژوهش عنوان کردند که کیفیت و وجهه برند مهمترین المان در ایجاد یک جامعه متشکل از مشتریان وفادار است.
 
یکی از عوامل مهم در برندینگ، نخستین تجربه‌ای است که کاربران هنگام مواجهه با برند شما داشته‌اند. برندهای بزرگ معمولا تمرکز زیادی روی این مولفه دارند. این برندها اصرار زیادی روی ایجاد یک تجربه عالی برای مشتریان سخت‌پسند خود دارند.
 
روش برندینگ
نخستین گام برای ایجاد هویت برندتان یافتن داستان کسب‌وکارتان است. چه انگیزه‌ای از ایجاد کسب‌وکارتان داشتید؟ چه مشکلی شما را به فکر ایجاد این برند انداخت؟ چه اهداف و ماموریت‌هایی برای برند خود در نظر گرفته‌اید؟ چه ارزشی برای ارائه به مشتریان خود دارید؟
 
پس از آنکه داستان برند خود را شناختید، می‌توانید مجموعه‌ای از قوانین و راهکارها برای وبسایت، لوگو و تمام ارتباطات خود تعریف کرده و به آنها پایبند باشید.
 
یکی از مولفه‌هایی که می‌توانید برای تعریف این قوانین در نظر بگیرید، لحن برند شما است. آیا می‌خواهید که کسب‌وکارتان وجهه حرفه‌ای داشته باشد؟ آیا می‌خواهید یک برند سرگرم‌کننده داشته باشید؟ یا لحن طعنه‌آمیز و شکاکی در برخورد با مسائل دارید؟ می‌خواهید برندتان چه شخصیتی داشته باشد؟
 
به هر روشی که می‌توانید اعتماد مخاطبین خود را برای ارتباط با خودتان جلب کنید. باید نکته کلیدی را که انتظار دارید مخاطبین شما درباره شما بدانند را مشخص کنید. آیا در وبسایت و حساب‌های خود شبکه‌های اجتماعی به این نکات اشاره کرده‌اید؟
 
کاملا آشکار است که هر کسب‌وکاری نیاز به یک برند با وجهه مناسب دارد. بنابراین لازم است بتوانید در نخستین تعامل با افراد وجهه خود را به آنها نشان دهید. با شناخت نکات کلیدی تاثیرگذار در هویت برندتان و تعریف برندتان بر مبنای آنها، بخش روابط عمومی فرصت‌های بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. هرچه به ارزش‌ها و شعار برند خود پایبندتر باشید، بخش روابط با مشکلات احتمالی کمتری روبرو خواهد شد.
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.