امکان ارسال توییت‌های بلند؛ فرصت یا چالش؟

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
در ماه نوامبر سال پیش، توییتر شمار کاراکترهای مجاز برای توییت‌ها را دو برابر کرد. یعنی پس از این بروزرسانی کاربران توییتر می‌توانستند به‌جای 140 کاراکتر، اکنون توییت‌های خود را تا 280 کاراکتر افزایش دهند. در آن زمان برخی تصور می‌کردند که توییتر با این حرکت گور خود را کنده است، ولی پس از مدتی، با افزایش محبوبیت توییت‌های طولانی میان سلبرتی‌ها، ارسال توییت‌های طولانی رایج‌تر شد.
 
توییت‌های کوتاه در مقابل توییت‌های بلند؛ کدام‌یک؟ واقعیت این است که پاسخ قطعی نمی‌توان به این پرسش داد. تولید محتوای کوتاه در مقابل محتوای بلند، کاملا به برند، مخاطبین و موضوع توییت‌های شما بستگی دارد.
 
ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم که همه سعی خود را برای استفاده از تمامی 280 کاراکتر بکنید. اگر توییت شما با 140 کاراکتر یا حتی کمتر، تاثیرگذاری بیشتری دارد، قطعا نباید اصراری به استفاده از کاراکترهای بیشتر داشته باشید.
 
با هر حال، برخی از مهمترین مزایای شمار بیشتر کاراکترهای توییتر به این قرار است.
 
امکان ضمیمه رسانه‌های بیشتر به توییت‌ها
در نسخه پیشین توییتر نوشتن توییتی که بتواند تصاویر، کپشن‌ها، لینک‌ها و هشتگ‌های موردنظر را در خود جای دهد، یکی از چالش‌های بزرگ کاربران بود. ضمیمه کردن یک تصویر به توییت، خود به‌تنهایی 40 کاراکتر از کاراکترهای مجاز را می‌بلعید.
 
ولی در توییتر جدید، رسانه‌ها بخشی از کاراکترهای مجاز محسوب نمی‌شوند. بر همین اساس فضای بسیار بیشتری برای تلفیق محتوای بصری با توییت خود خواهید داشت. قرار نیست یک رمان بنویسید، ولی اکنون دست شما برای نوشتن چند هشتگ اضافی بازتر است.
 
فضای بیشتر برای پیام‌رسانی
اکنون فضای بیشتری برای گفتن پیام بازاریابی خود دارید. البته مختصرنویسی همچنان یکی از بزرگترین نگرانی‌ها و اولویت‌های شما خواهد بود. یعنی پیشنهاد می‌کنیم همانند گذشته سعی کنید پیام‌های خود را کوتاه و مفید بنویسید و از فضای اضافی برای محتوای دیگری مانند لینک وبسایت و محصولات و هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
 
دوباره یادآوری می‌کنیم که لزوما قرار نیست تمامی 280 کاراکتر توییت خود را با متن پر کنید. تنه فکری پیام خود را در خلاصه‌ترین صورت ممکن ایجاد کرده و سپس با لینک‌ها، هشتگ‌ها و رسانه‌های دیگر به آن شاخ و برگ دهید.
 
ارسال توییت‌های استراتژیک
بحث و مجادله بر سر کوتاهی و بلندی محتوا موضوع جدیدی نیست و تنها به شبکه اجتماعی توییتر محدود نمی‌شود. واقعا نسخه واحدی نمی‌توان برای همه شرایط پیچید. آنچه مسلم است، در شرایط لازم اگر پیام شما برای تاثیرگذاری بیشتر نیاز به طولانی‌تر بودن دارد، باید از تمامی ابزارها برای بلندتر کردن آن استفاده کنید.
 
با این حال موضوع مهمی که باید به آن دقت کنید ذکاوت در تصمیم‌گیری است. به‌عنوان صاحبان مشاغل با تمرین و یادگیری و البته استراتژی فکری خود را آماده گرفتن تصمیمات مهم در چنین مواقعی کنید. در شرایط فعلی محتوای بلند برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است یا محتوای کوتاه؟
 
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.