هفت مشکل امنیتی در شبکه‌های اجتماعی که باید مراقب آنها باشید

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: رتضی قدیمی
 
 
بر هیچ کسی پوشیده نیست که شبکه‌های اجتماعی با همه مزایایی که برای سازمان‌ها دارند، مشکلاتی نیز به‌همراه می‌آورند. بر اساس پیش‌بینی‌هایی که برخی از مطالعات نشان می‌دهند، هزینه‌ای که رخنه‌های امنیتی برای کسب‌وکارهای سراسر دنیا می‌تراشند، از 3 میلیارد دلار در سال 2015 به 6 تریلیون دلار در سال 2021 خواهد رسید. نیازی به گفتن ندارد که شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان کلیدی‌ترین کانال ارتباطی، بزرگترین سهم از هزینه‌های عنوان‌شده را تشکیل می‌دهند.
در این پست به هفت مورد از رایج‌ترین نگرانی‌های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی اشاره خواهیم کرد.
 
1-حملات ویروس‌ها و باج‌افزارها
باج‌افزارها به مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مخرب گفته می‌شود که دسترسی کاربران را به رایانه خودشان محدود کرده و برای بازگرداندن دسترسی از کاربران باج می‌خواهند. یکی از معروف‌ترین نمونه‌های باج‌افزارها WannaCry بود که در ماه می سال پیش کاربران زیادی را مورد حمله قرار داد.
 
2-حساب‌های هک‌شده
زمانی که اطلاعات دسترسی شما به حساب کاربریتان (از طریق مهندسی اجتماعی یا جاسوسی DNS) فاش می‌شود، هکرها می‌توانند هر نوع حمله سایبری به شما انجام دهند.
 
هرچند شرایط امنیتی حساب‌های شغلی با حساب‌های شخصی کمی متفاوت است، ولی از میان هر سه فرد بالغ در ایالات متحده که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو نفر از آنها اعتقاد دارند که از هک شدن حساب کاربری خود در گذشته مطمئن هستند.
 
3-جعل هویت برند
معمولا جعل هویت یک برند با راه‌اندازی یک وبسایت مشابه با وبسایت اصلی برندی که به آن حمله شده است آغاز می‌شود. تنها کاری که هکرها باید انجام دهند، قانع کردن مشتریان به این است که وبسایت جعلی آنها متعلق به شرکت مورداعتماد اصلی است. با این کار قربانیان وارد سایت شده و اطلاعات شخصی مانند اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار هکرها قرار می‌دهند.
 
4-سرقت کلمه عبور
یکی از ساده‌ترین ولی پرهزینه‌ترین رخنه امنیتی در شبکه‌های اجتماعی دزدیده شدن کلمه عبور حساب کاربری کسب‌وکارها می‌باشد. اگر فردی با استفاده از کلمه عبور سرقتی وارد حساب کاربری شما شده و آن را تغییر دهد، در بهترین حالت باید پس از متحمل شدن هزینه‌های زیاد و مدیریت این بحران حساب کاربری خود را پس بگیرید.
 
زمانی که مشغول اثبات هویت خود و مالکیت این حساب هستید، هکر می‌تواند صدمات زیادی به کسب‌وکار شما بزند.
 
5-دسترسی کنترل‌نشده به حساب
شرکت‌های بسیاری اطلاعات امنیتی خود را میان مدیران مختلف شبکه‌های اجتماعی، آژانس‌های بازاریابی و شرکت‌های مشاوره به اشتراک می‌گذارند. این حرکت به هیچ عنوان برای امنیت کسب‌وکار شما خوب نیست.
درعوض می‌توانید حساب‌های مختلفی برای این افراد تعریف کرده و میزان دسترسی هر فرد را محدود نمایید. با این کار هم مدیران به حساب دسترسی خواهند داشت و هم شما مسئول اصلی کنترل حساب کاربری خود خواهید بود.
 
6-اَپ‌های متصل
شرکت‌های بسیاری از اَپ‌هایی که به حساب‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی متصل است استفاده می‌کنند. قطعا نمی‌توان مزایایی که این ابزارها برای کسب‌وکار شما دارند را نادیده گرفت، ولی پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب اَپ‌های معتبر دقت کنید.
 
پیش از استفاده هر از ابزاری با دقت بندهای مختلف حریم شخصی آن را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که در انتخاب خود اشتباه نکرده‌اید.
 
7-آموزش کارکنان
درنهایت، بهترین آمادگی و تمرینی که برای محافظت از کسب‌وکار خود در برابر نگرانی‌های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید داشته باشید، آموزش مستمر کارکنان، به‌ویژه آنهایی است که به حساب‌های شما در شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند. بایدها و نبایدها را به آنها بیاموزید. بهعنوان نمونه به آنها یادآوری کنید که:
  • روی تبلیغات کلیک نکنند
  • کلمه عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارند
  • در پست‌های مشکوک مشارکت نکنند
  • درخواست دوستی افراد ناشناس را قبول ننمایند
  • با سامانه‌های وایفای عمومی از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند
  • و هر از گاهی کلمه عبور خود را تغییر دهند.
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.