آیا از مزایایی که وبینارها برای کسب‌وکارها دارند باخبرید؟

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
با اینکه پیشینه استفاده از وبینارها تنها مختص چند ماه اخیر نبوده و سال‌های زیادی از تولد آن می‌گذرد، محبوبیت آنها روز به روز در حال افزایش است. در حالی که تنها 44 درصد از بازاریابان تجربه استفاده از وبینارها را دارند، 87 درصد از آنها وبینارها را یک استراتژی موثر برای بازاریابی می‌دانند و 49 درصد از آنها تصمیم دارند که در سال 2018 از آنها استفاده کنند.
در ادامه به دو مزیت اصلی وبینارها برای کسب‌وکارها اشاره خواهیم کرد.
 
شخصیت انسانی به شرکت خود دهید
زمانی که پست‌های برخی از شرکت‌ها را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم، واقعا شک می‌کنیم که آیا یک انسان آنها را پست کرده است یا اینکه یک ربات تولیدشده از جنس فولاد با هوش مصنوعی آنها را به اشتراک گذاشته است.
 
بدترین وبینارها، وبینارهای کسل‌کننده و تکراری هستند که هیچ جنبه جالبی در آنها نمی‌توان دید. معمولا لحن آنها یک ریتم ثابت داشته و هیچ مشارکتی با بینندگان خود ندارند. تنها چیزی که بینندگان چنین وبینارهایی به خاطر خواهند سپرد، خسته‌کننده بودنشان است.
 
ولی برخی دیگر کاملا برعکس هستند. این وبینارها را به اعتبار و تاثیرگذاری می‌شناسیم. این کسب‌وکارها به‌خوبی از آنچه درباره آن صحبت می‌کنند آگاه هستند و افراد تمایل عجیبی به دنبال کردن آنها دارند.
می‌توانید با رعایت چند نکته ساده، شخصیت انسانی وبینار خود را افزایش دهید:
 
   · به مهمانان خود اجازه دهید که صورت شما را ببینند
   · از روی یک متن نخوانید
   · به خودتان اجازه دهید که گاهی در میان وبینار برند خود را تبلیغ کنید
   · با مخاطبین خود شوخی کنید
 
به یک رهبر فکری تبدیل شوید
 اشتراک دانش و تخصص شما در یک وبینار یک راه آسان برای تبلیغ خودتان به‌عنوان یک متخصص در صنعتتان است. زمانی که دانش و ارزش خود را به مخاطبین ثابت می‌کنید، اعتبار شما میان آنها بالاتر می‌رود.
 
زمانی که در یک وبینار جذاب به پرسش‌های واقعی مخاطبین خود پاسخ قانع‌کننده می‌دهید، راه برطرف کردن نگرانی‌هایشان را نشان می‌دهید و مشکلاتشان را حل می‌کنید، نخستین و ارزشمندترین دستمزد شما اعتماد آنها است؛ به‌ویژه زمانی که تمامی این ارزش‌ها را به رایگان در اختیارشان قرار می‌دهید.
 
برای آنکه به یکی از رهبران فکری صنعت خود تبدیل شوید، باید تا جای ممکن وبینار خود را با حقایق و محتوای علمی پر کنید. مانند یک راهنمای گام به گام به تمام پرسش‌های کاربران پاسخ دهید.
برای آنکه جایگاه خود را به‌عنوان یک رهبر فکری در صنعتتان حفظ کنید، می‌توانید ایده‌های زیر را در نظر داشته باشید:
 
   · محصولات مختلف شرکت خود را با یکدیگر مقایسه کنید
   · روش استفاده بهتر از محصولاتتان را به مخاطبین آموزش دهید
و در نهایت تجربیات خود را در قالب مطالعات موردی با کاربران به اشتراک بگذارید.
 
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.