مطالعات موردی چه اهمیتی در بازاریابی محتوا دارند؟

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
در قلمرو بازاریابی محتوا، هزاران نوع مختلف از انواع محتوا آماده خدمت به کسب‌وکار شما برای اهداف متنوعی همچون افزایش شهرت برند، رشد شمار مخاطبان و بالا بردن درآمد هستند. وبلاگ‌ها رایج‌ترین محتوا و فرمت‌های بصری مانند اینفوگرافیک‌ها و ویدئوها محتوایی با بیشترین نرخ بازگشت سرمایه هستند. ولی اگر می‌خواهید بهترین نتایج را بگیرید، نیاز به سرمایه‌گذاری روی محتوای عمیق‌تری دارید. در اینجا مطالعات موردی وارد میدان می‌شوند.
 
آیا مطالعات موردی ارزشمندتر از سایر گونه‌های مختلف محتوا هستند؟ برای دادن یک پاسخ دقیق به این پرسش نیاز به بررسی متغیرهای زیادی است، ولی از آنجایی‌که مطالعات موردی معمولا شامل اطلاعاتی با جزئیات و دقت بیشتر می‌باشند، عمر بیشتری نیز خواهند داشت. بزرگترین ویژگی این نوع خاص از محتوا، ارائه یک راه‌حل عالی برای یک مشکل یا نگرانی خاص است.
 
به هر روی، برخی از مهمترین مزایای نوشتن مطالعات موردی بدین قرار هستند:
 
هدف‌گیری مخاطبین مناسب. همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، مطالعات موردی معمولا به یکی از مشکلات یک طیف جمعیتی ویژه اشاره و سپس راه‌حلی برای آن ارائه می‌کنند. بر همین اساس مطالعات موردی ذاتا متخصصین کارکشته‌ای برای جلب توجه طیف خاصی از مخاطبین هستند.
 
معمولا افراد پس از خواندن مطالعات موردی تولیدشده توسط کسب‌وکار شما، بیشترین گرایش را برای نهایی کرئن فرایند خرید دارند.
 
هدف‌گیری کلیدواژه‌های مناسب. زبانی که برای نوشتن مطالعات موردی استفاده می‌کنید، به‌صورت طبیعی شامل توضیحی از یک مشکل خاص و کلیدواژه‌های مخصوصی است که کاربران دارای این مشکل از آنها استفاده می‌کنند.
 
با استفاده از کلیدواژه‌ها به‌آسانی می‌توانید وبسایت خود را برای اهداف مختلف بهینه سازید. البته واضح است که پیش از استفاده از هر کلیدواژه باید به‌خوبی درباره آن تحقیق کنید تا بهترین ترکیب را برای استفاده از آنها بیابید.
 
اطلاعات باجزئیات. مطالعات موردی معمولا شامل انبوهی از اطلاعات هستند که بعضا تا چندین صفحه نیز می‌رسند. البته طولانی‌تر بودن یک مطالعه موردی به‌معنای بهتر بودن آن نیست، ولی اطلاعات دقیق و آماری که ارزش زیادی برای کاربران دارند، معمولا طولانی هستند.
 
تبلیغ خدمات. موضوع مطالعات موردی زیادی درباره همکاری دلچسب کسب‌وکارها با یک مشتری ویژه است. مادامی که یک همکاری موفق با مشتری داشته باشید که به آن افتخار می‌کنید و می‌توانید آن را ثابت کنید، یک سوژه عالی برای نوشتن مطالعات موردی دارید.
 
در مطالعه خود باید به این اشاره کنید که برای مشتری خود چه خدماتی ارائه کرده‌اید و او تا چه حد از این خدمات راضی بوده است. با استفاده از آمار، مراجع و مستندات دقیق نوشته‌های خود را ثابت کنید.
 
CTA. پخش پایانی مطالعه موردی شما یک فرصت استثنایی برای قرار دادن گزینه CTA است. آن بیرون پر از کاربرانی است که به‌دنبال چاره برای مشکلات خود هستند. اگر آنها پیش از این تجربه همکاری با شما را داشته باشند و به پرسش‌های آنها پاسخ قانع‌کننده داده باشید، قطعا به سمت شما باز خواهند گشت.
 
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.