آیا کسب‌وکار شما زمان کافی برای برندینگ ندارد؟

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷

مترجم: مرتضی قدیمی
 
این روزها موجی از شتاب در صاحبان مشاغل مختلف پدیدار شده است. کافی است پای صحبت یکی از آنها بنشینید تا بفهمید که یکی از بزرگترین دغدغه‌های آنها کمبود زمان است. در این میان، "برندینگ" یکی از مهمترین وظایفی است که بر دوش آنها سنگینی می‌کند. همه کسب‌وکارها روزی به نقطه‌ای خواهند رسید که برای افزایش درآمد خود راهی جز برندینگ ندارند. با انبوه وظایف و مشغله‌های دیگری که صاحبان مشاغل گرفتار آنها هستند، چگونه می‌توان یک زمان خالی برای اجرای فرایندهای برندینگ در نظر گرفت؟ این پرسشی است که ذهن بسیاری از صاحبان مشاغل را به خود درگیر کرده است.
 
یک هدف برای خود مشخص کنید
در اغلب موارد، برای انجام کارهای لازم جهت برندینگ، ابتدا باید یک هدف مشخص برای خود در نظر بگیریم. به‌عنوان نمونه توسعه یک پادکست می‌تواند هدف شما باشد. زمانی که این هدف در ذهن شما شکل گرفت، خواهید فهمید که برای رسیدن به آن، به چه چیزهایی نیاز خواهید داشت. مثلا می‌توانید با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف، ترافیک خود را افزایش دهید؛ چراکه ترافیک بیشتر به‌معنای مشتریان و درنهایت درآمد بالاتر است.
 
اهداف خود را اولویت‌بندی کنید
برای داشتن زمان کافی برای رسیدن به اهداف برندینگ، باید آنها را اولویت‌بندی نمایید. مشکل از آنجا نشات می‌گیرد که برخی از صاحبان مشاغل، فرایند برندینگ را به‌عنوان یکی از آخرین اولویت‌های خود در نظر می‌گیرند. آنها تصور می‌کنند چون برندینگ فرایندی است که مربوط به کسب‌وکارشان بوده و ارتباطی با مشتریان ندارد، می‌توانند آن را به هر زمانی موکول نمایند. ولی باید همان‌گونه با خود رفتار کنید که با مشتریانتان رفتار می‌نمایید. برندینگ شما را به کسب‌وکاری معتبر تبدیل می‌سازد. آیا اعتبار شما روی مشتریان موثر نیست؟
 
برنامه‌های خود را بازبینی کنید
یکی از مهمترین موارد برای داشتن زمان لازم جهت برندینگ، مدیریت و زمان‌بندی برنامه‌های شما است. به‌عنوان نمونه می‌توانید بخشی از روزهای جمعه را به اجرای استراتژی‌های برندینگ اختصاص دهید. البته شاید کار کردن در روزهای جمعه برای برخی افراد دشوار باشد؛ چراکه ما جمعه‌ها را روز استراحت خود می‌دانیم. می‌توانید با کمی تغییر در برنامه‌های خود، کارهای ساده‌تری برای جمعه انتخاب کنید و فرایند برندینگ را به یکی از روزهای دیگر هفته موکول نمایید.
 
تمرکز خود را حفظ کنید
آخرین نکته دررابطه‌با داشتن زمان کافی برای برندینگ، تمرکز و شفافیت روی اهدافتان است. در حال حاضر برای برندینگ دقیقا به چه چیزی نیاز دارید؟ راه‌اندازی یک پادکست؟ چاپ یک کتاب؟ شرکت در رخدادها و سخنرانی در آنها؟ کار روی المان‌های بصری کسب‌وکارتان؟ انتخاب یک شعار مناسب برای برندتان؟ یا هر چیز دیگری. بسته به اینکه کسب‌وکار شما در چه مرحله‌ای از چرخه زندگی خود باشد، ممکن است لازم باشد تا روی موضوعات متنوعی تمرکز نمایید. به نیازهای کسب‌وکار خود فکر کنید و با شفافیت و دقت تمام راه‌های پاسخگویی به این نیازها را دنبال نمایید.
 
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.