شش اشتباه بازاریابی محتوا که باید از آنها دوری کنید

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۷

مترجم: مرتضی قدیمی
 
هر کسب‌وکار مدرنی می‌داند که انجام بازاریابی محتوا در بازار امروزی یک اجبار است؛ ولی مدرن بودن برای انجام درست استراتژی‌های بازاریابی محتوا کافی نیست. بلکه برای موفقیت در این مسیر، باید از دام و دانه‌های آن اجتناب کرده و تمام قدم‌های خود را با ذکاوت و اندیشه برداریم. برخی از بزرگترین اشتباهاتی که بازاریابان هنگام بازاریابی محتوا مرتکب می‌شوند، به قرار زیر هستند.
 
محدود شدن به وبلاگ‌نویسی
قطعا وبلاگ‌نویسی یکی از بهترین و قدیمی‌ترین روش‌ها برای شروع بازاریابی محتوا است؛ ولی بازاریابی محتوا تنها به‌معنای وبلاگ‌نویسی نیست. ویدئوها، پادکست‌ها، مطالعات موردی، اینفوگرافیک‌ها، دوره‌های آموزشی، مسابقات و بازی‌های آنلاین ازجمله بخش‌های دیگر بازاریابی محتوا و منبعی عالی برای ایجاد سرنخ‌های فروش بیشتر محسوب می‌شوند.
 
چرب‌زبانی بیش از حد
هنگام تولید محتوا، در بیان سطح مهارت‌های خود غلو نکنید. مخاطبین محتوای شما به اطلاعات عالی شما نیاز دارند، ولی انتظار ندارند که با یک فرد چرب‌زبان و پرحرف روبرو شوند. محتوای شما شخصیت شما را نشان می‌دهد؛ گاهی لازم است در تولید آنها کمی محافظه‌کارانه‌تر عمل کنید.
 
تمرکز روی کمیت
برخی از برندها، از صبح که شروع به کار می‌کنند تا زمانی که شرکت تعطیل می‌شود، به‌صورت مداوم بدون در نظر گرفتن یک هدف خاص، مشغول تولید و انتشار محتوایی مانند وبلاگ‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و ویدئوها هستند؛ ولی مطالعات نشان می‌دهند که این روزها کاربران سلایق سختی پیدا کرده‌اند. آنها ترجیح می‌دهند به‌جای خواندن چند مطلب با کیفیت معمولی، مخاطب خاص یک محتوای عالی باشند. بنابراین یک محتوای ارزشمند برایشان ارائه دهید.
 
یکسان دانستن بازاریابی محتوا با تبلیغات
بازاریابی محتوا همان تبلیغات است! اگر این تصور شما است، کاملا در اشتباه هستید. محتوای تولیدی کسب‌وکار شما می‌توانند ابزاری قدرتمند برای برندینگ و افزایش فروش باشند؛ ولی نباید از آنها مستقیما برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. هدف افراد از مطالعه محتوای یک کسب‌وکار، کسب اطلاعات لازمشان است. کاری نکنید که تصور کنند موش آزمایشگاهی شما هستند.
 
استفاده بیش از حد از واژگان فنی
برخی از کسب‌وکارها پیرو فناوری‌هایی که کسب‌وکار آنها را شکل می‌دهند، گاهی در دام واژه‌های سخت و تخصصی گرفتار می‌شوند. واقعیت این است که در بسیاری از موارد می‌توان راهی برای استفاده از واژه‌ها و عبارات ساده‌تر پیدا کرد تا مخاطبین عمومی‌تر نیز متوجه نوشته‌ها و اطلاعات محتوای شما شوند. کاربران دنیای دیجیتال، تنبل‌تر از آن هستند که بخواهند برای درک محتوای یک کسب‌وکار در اندیشه فرو بروند.
 
ترس از انتشار محتوای مهمان
بسیاری از بازاریابان به‌سادگی وبسایت خود را بر تمامی وبلاگ‌های دیگر ترجیح می‌دهند و از انتشار پست‌های مهمان سر باز می‌زنند. این در حالی است که طبق الگوریتم‌های گوگل، پست‌های مهمان کسب‌وکار شما نیز به‌اندازه پست‌های خودتان اهمیت دارند. درواقع شمار بک‌لینک‌هایی که از وبسایت‌های دیگر به وبسایت شما اشاره می‌کنند، یکی از مهمترین معیارهای الگوریتم گوگل برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها محسوب می‌شوند. به‌عبارت بهتر، گوگل از این معیار برای بررسی میزان اعتبار دامنه شما استفاده می‌کند. بنابراین، یکی از وظایف بازاریابان، یافتن دامنه‌های معتبر و مرتبط با بازار شما و درخواست همکاری با آنها (در قالب اشتراک پست‌های مهمان) است.
 
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.