پنج فاکتور اثرگذار که به برند شما اعتبار می‌بخشد

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۷

مترجم: مرتضی قدیمی
 
مطالعات نشان می‌دهند که کارکنان خوشحال‌تر، مولدتر از سایرین هستند. بهترین راه برای خوشحال کردن کارکنان برندتان چیست؟ اینطور که شواهد نشان می‌دهند، حقوق بالا یا تعطیلات زیاد تنها دلایل شادی کارکنان راضی در محل کارشان نیست. حاکمیت یک "فرهنگ مثبت" بر شرکت یکی از مهمترین عوامل تعیین‌کننده در میزان خوشحالی کارکنان آن برند است. شکل‌دهی به فرهنگ سازمان یکی از مهمترین بخش‌های برندینگ است و طبق مطالعات در شرکت‌های با فرهنگ غنی‌تر، کارکنان سطح رضایت و وفاداری بیشتری نسب به برند احساس می‌کنند. همواره کارشناسان برندینگ بر این باور بوده‌اند که حاکمیت فرهنگ مثبت در یک شرکت باعث افزایش خلاقیت و گرایش بیشتر افراد برای کار تیمی می‌شود. در ادامه به پنج مورد از مهمترین ویژگی‌های برندهای دارای فرهنگ قوی اشاره می‌کنیم.
 
یک دید شفاف
در راستای ایجاد یک فرهنگ قوی برای شرکت، ابتدا لازم است تا شناخت دقیقی از آینده و ارزش‌های برند خود داشته باشید. زمانی که دید و ارزش‌های یک برند به‌خوبی تعیین می‌شوند، جذب کارکنان بااستعداد و علاقه‌مند که می‌توانند باعث حرکت روبه‌جلوی برند شوند، ساده‌تر خواهد بود.
 
دید و ارزش‌های شرکت باید با شفافیت تمام برای کارکنان شرکت تعریف و تفسیر شود. بیانه‌های ماموریت و دید هر شرکت نشانگر اهداف و راه‌حل‌هایی است که برند به‌دنبال پاسخگویی به آنها است. به‌عنوان نمونه، بیانیه ماموریت لینکدین "ارتباط با افراد حرفه‌ای در سراسر دنیا به‌منظور افزایش بهره‌وری و موفقیت آنها" است.
 
تمرکز روی جلب مشارکت کارکنان
برندهای با فرهنگ غنی‌تر، گرایش بیشتری برای مشارکت با کارکنان خود دارند. درواقع مطالعات نشان می‌دهند که مشارکت با کارکنان باعث افزایش عملکرد برند برای گذر از حداقل‌ها می‌شود و چنین کارکنانی تلاش و تعهد بیشتری برای رسیدن به اهداف برند نشان می‌دهند.
 
پژوهش‌های متعددی هستند که نشانگر یک همبستگی شفاف میان مشارکت کارکنان و عملکرد برند هستند. از طرف دیگر، برندهایی که دارای چنین کارکنانی باشند، در جلب رضایت مشتریان نیز موفق‌تر عمل خواهند کرد و غیبت کارکنان آنها کمتر خواهد شد.
 
ارتباطات و بازخوردهای آزاد
یکی دیگر از نقاط اشتراک برندهای با فرهنگ غنی، تاکید روی آزادی ارتباطات و بازخوردهای میان کارکنان، مدیران و حتی مشتریان است. این برندها اهمیت خاصی به شنیده شدن تمام حرف‌ها و عقیده‌ها دارند. کارکنانی که یک جفت گوش شنوا در مقابل خود می‌بینند، خود را بخشی از آن تشکیلات می‌پندارند. به‌عبارت ساده‌تر، گفتگوهای معنادار و آزاد میان مدیران و کارکنان از نشانه‌های غنای فرهنگی برندها است.
 
سرمایه‌گذاری روی توسعه سطح کارکنان
سرمایه‌گذاری روی برندینگ برای هر کسب‌وکاری لازم است و سرمایه‌گذاری روی آموزش و پیشرفت کارکنان یکی از مهمترین و لازم‌ترین بخش‌های برندینگ است. مطالعه‌ای که توسط IBM انجام شده است، نشان می‌دهد کارکنان آموزش‌دیده و آگاه گرایش بیشتری برای ارتباط با شغل خود (و تمایل کمتر برای ترک شغل خود) دارند.
 
از طرفی شرکت‌هایی که اهمیت بیشتری برای آموزش کارکنان شرکت خود دارند، در جذب افراد بااستعداد موفق‌تر عمل می‌کنند. چه کسی حاضر است از برندی که سرمایه خود را صرف آموزش و پیشرفت او می‌کند جدا شود؟!
 
ارتباطات اجتماعی قوی
تقویت ارتباطات میان افراد در محل کار و یا حتی خارج از آن، یکی دیگر از روش‌های شناخته‌شده برای افزایش میزان رضایت کارکنان از شغلشان است. بنا بر نتایج یک پژوهش، 62 درصد از کارکنان بر این باورند که دوستی‌های خارج از سازمان با همکارانشان باعث تاثیر مثبت روی بهره‌وری آنها می‌شود.
 
مطالعات دیگری نشان می‌دهند که کارکنان دارای روابط اجتماعی بهتر در فضای شغلی، گرایش بیشتری برای خوشحالی، مشارکت و وفاداری از خود نشان می‌دهند. همچنین روابط اجتماعی مثبت می‌تواند منجر به کاهش بیماری، افسردگی و تنش در محیط کار شود.
 
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.