پنج ابزاری که باید در جعبه‌ابزار متخصصین روابط عمومی باشند

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ماه ۱۳۹۷

مترجم: مرتضی قدیمی
 
باوجود اینکه پایه و اساس دنیای روابط عمومی بر مبنای تعاملات بشری پی‌ریزی شده است، پیشرفت‌های چشمگیری که در فناوری‌های مرتبط با این صنعت اتفاق افتاده است می‌تواند به متخصصین روابط عمومی کمک کند تا کارهای خود را سریع‌تر و بهتر از هر زمان دیگری به پایان برسانند. فعالان روابط عمومی با استفاده از این ابزارها می‌توانند زمانی را که برای گوگل کردن صرف می‌کنند کاهش دهند؛ به حساب‌های کاربری مشتریان خود محتوای متنی اضافه نمایند؛ از اخبار و نوآوری‌های صنعت خود آگاه باشند و حتی اثرات فعالیت‌های خود را بهتر از پیش ارزیابی نمایند. آیا شما تجربه استفاده از این ابزارها را داشته‌اید؟
 
Anewstip
این محصول به شما اجازه می‌دهد تا نگاهی به حساب‌های کاربری و رسانه‌های اینفلوئنسرها بیندازید و برای ایجاد لیست رسانه‌ای خود یک گام فراتر بگذارید. درواقع جستجو و تحقیق در رسانه‌های مختلف یکی از مهمترین و زمان‌برترین وظایف کارشناسان روابط عمومی است و Anewstip یکی از بهترین ابزارهای موجود برای ساده‌سازی بیشتر این فرایند است. به‌کمک این ابزار به‌سادگی می‌توانید به جستجو در میان توییت‌ها و مقالات بپردازید؛ نتایج جستجوی خود را با استفاده از فیلترهای مختلف به موضوعات خاصی محدود کنید و از نتایج مورد علاقه برای تکمیل لیست رسانه‌ای خود استفاده نمایید. همچنین از این ابزار شگفت‌انگیز می‌توان برای چک کردن آنچه درباره برند شما و رقبایتان در رسانه‌ها گفته می‌شود، استفاده کرد.
 
Boomerang
بومرنگ افزونه‌ای است که به جیمیل اضافه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا زمان‌بندی ارسال ایمیل‌های خود را مدیریت کنند. همچنین امکاناتی برای یادآوری قرارملاقات‌های شما به‌ویژه با گزارشگران در این ابزار گنجانده شده است. به‌عنوان نمونه فرض کنید می‌خواهید یک دعوت‌نامه برای چند خبرنگار ارسال کنید. معمولا خبرنگاران عادت‌های خاصی برای چک کردن ایمیل‌های خود دارند. تصور کنید که می‌دانید فلان خبرنگار معمولا در ساعات آغازی روز یا هنگام خوردن نهار ایمیل خود را چک می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید متن ایمیل خود را آماده کنید و آن را دقیقا در همین زمان برای خبرنگار مورد نظرتان ارسال کنید تا احتمال خوانده شدن آن افزایش پیدا کند. حتی اگر نگران هستید که آیا ایمیل شما به دست خبرنگار مورد نظر رسیده است یا نه، می‌توانید از این افزونه استفاده نمایید.
 
Cision
شاید بتوان ادعا کرد که سایژن پرکاربردترین ابزار متخصصین حرفه‌ای در دنیای روابط عمومی است. این ابزار بخش عمده شهرتش را مدیون پایگاه داده گسترده خود است. علاوه‌بر آنکه سایژن عملکرد بسیار عالی برای توسعه لیست‌های رسانه‌ای دارد، خدمات عالی در زمینه توزیع، نظارت و دنبال کردن منشن‌های مربوط به برندها دارد.
 
Critical Mention
تخصص اصلی این ابزار در زمینه ارائه خدمات مربوط به نظارت بر رسانه‌ها (به‌ویژه نظارت بر منشن‌های برندها در رادیو و تلویزیون) است. Critical Mention به بخش روابط عمومی کسب‌وکار شما اجازه می‌دهد تا بر منشن‌ها و پوشش‌های مربوط به برندتان در رسانه‌های مختلف نظارت داشته و آنها را ذخیره نمایید تا در صورت لزوم برای اهداف مختلفی همچون ارزیابی فعالیت‌ها و همچنین نمایش به مخاطبین از آنها استفاده نمایید.
 
HARO
هارو مخفف عبارت Help A Reporter Out است و برای ایجاد ارتباط بهتر میان خبرنگاران و منابع خبری متخصص استفاده می‌شود. به‌سادگی می‌توانید وارد وبسایت آن شده و یک حساب کاربری رایگان برای خود ایجاد کنید. سپس شاهد لیستی از متخصصین صنعت خود خواهید بود. همچنین یک صندوق ورودی در اختیار شما است که می‌توانید پیام‌های ورودی خود را از آنجا چک کنید. معمولا خبرنگاران از این ابزار برای انتشار اطلاعیه‌های مربوط به درخواست همکاری متخصصین در زمینه یک موضوع خاص استفاده می‌کنند. با جستجو به‌دنبال این فرصت‌ها می‌توانید یک شانس عالی برای همکاری با خبرنگاران داشته باشید.
 
 
از دست ندهید:
 
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.