پنج ایده بزرگ فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ماه ۱۳۹۵

اگر پیش از این مطالب منتشر شده بر روی وبسایت من رو دنبال کرده باشید، حتما با این رویکرد از طرف من آشنا هستید که هدف اصلی و بلند مدت در شبکه های اجتماعی باید ایجاد روابط دو طرفه با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه باشد. از طریق ایجاد روابط موثق و قابل اعتبار به نیازهای مشتریان بالقوه خود پی می برید و آنها هم به همین ترتیب با شما آشنا شده و به شما اعتماد می کنند. این راه و روشی است که منجر به ایجاد رابطه بلند مدت و سود آور دو طرفه می شود.
 
همچنین گفته می شود که پس از ایجاد این رابطه دو سویه مبتنی بر اعتماد شما می توانید اقدام به فروش محصولات و خدمات خود از طریق این بستر نمائید. در این مطلب ۵ ایده فوق العاده برای فروش از این بستر ها را با شما به اشتراک می گذارم، توجه کنید که برخی از آنها بسیار زودتر از آنچه که تصور کنید منجر به فروش محصولات شما می شود.
 
۱- فروش با استفاده از تصاویر
بخوبی می دانیم که تصاویر بهترین ابزار موجود برای ایجاد تعامل در شبکه های اجتماعی می باشد. در مطلبی تحت عنوان ۵ راه سهل و آسان برای فروش در شبکه های اجتماعی با استفاده از تصاویر من به ارائه راه کارهایی برای بالا بردن میزان فروش بدون ایجاد اجبار یا ترغیب بیش از حد اشاره کرده ام:
 
استفاده از کد های تخفیف: تصاویری جذابی را برای اعلام زمان یک تخفیف ویژه یا کد تخفیف تهیه کنید.
ویژگی های محصول: ویژگیهای محصول را در قالب تصاویر به مشتریان و بازدید کننده گان خود معرفی کنید و تنها با فهرست کردن آنها دست از کار نکشید.
استفاده از اینفوگرافیک ها: اطلاعات کاربردی در اختیار دنبال کننده گان خود قرار دهید و کاری کنید که برند شما همیشه در ذهن مخاطب شما حضور داشته باشد.
رقابت هایی با محوریت تصاویر: از یک تصویر مناسب برای تبلیغ و معرفی یک رقابت استفاده کنید یا اینکه از دنبال کننده گان در این شبکه های بخواهید تا عکس های تهیه شده خودشان را برای شما ارسال کنند.
استفاده از محتوای با کیفیت: انتشار محتوای مناسب بر روی شبکه پینترست به شما اجازه می دهد تا قیمت را خودتان را بر روی تصاویر محصولات معرفی کنید. نکته دیگر اینکه پینترست به دنبال کننده گان شما تغییر قیمت یا در نظر گرفته شدن تخفیف برای قیمت قبلی را اطلاع می دهد.
 
۲- توجه به فروش اجتماعی از طریق بستر اینستاگرام
زمانی که صحبت از فروش از طریق شبکه های اجتماعی می شود، احتمال اینکه شبکه اینستاگرام در ذهن شما تداعی نشود، خیلی کم است. اما آیا می دانید برخی از کسب و کارهای کوچک هستند که از این شبکه به عنوان اولین منبع درآمد خود استفاده می کنند؟ اینها راهکارهایی برای استفاده در این شبکه می باشد:
 
فروش تصاویر: اگر یک عکاس هستید، فروش تصاویر خود بطور مستقیم از طریق اینستاگرام را در نظر داشته باشید. پیش از این مواردی از فروش ۱۵۰۰۰ دلار تصویر در یک روز از طریق اینستاگرام هم اعلام شده است.
فروش لباس: توجه داشته باشید که نمونه های بسیار زیادی از فروش محصولات و لباس های دسته دوم بر شبکه اینستاگرام وجود دارد. برای یافتن این موارد می توانید از هشتگ #shopmyclothes استفاده کنید.
نمایش محصولات به منظور معرفی و اطلاع رسانی بیشتر: اگر دارای تعداد اندکی از دنبال کننده گان در این شبکه هستید، بهتر است از دیگر افراد اثر گذار که دارای دنبال کننده گان زیادی در این شبکه هستند برای معرفی یا اشتراک گذاری مطالب شما کمک بگیرید.
 
۳- استفاده از کلیپ های ویدئویی برای معرفی محصولات و خدمات خودتان
برای تهیه یک کلیپ ویدئویی کوتاه جهت انتشار در سطح شبکه های اجتماعی نیاز به داشتن به بودجه زیادی ندارید. این ویدئو می تواند تنها نمایش دهنده چگونگی استفاده از محصولات شما یا نشان دهنده ویژگی ها مزایای استفاده از آن باشد. همچنین این ویدئو می تواند به چگونگی رفع یکی از نیاز ها یا حل مشکلات آنها بپردازد که در این رابطه در ایده پنجم از این مطلب بیشتر توضیح داده شده است. این ویدئو همچنین می تواند دارای تم و موضوعی طنز آمیز داشته باشد تا از شانس بالاتری برای اشتراک گذاری بصورت ویروسی برخوردار شود.
 
۴- پینترست یک باید غیر قابل چشم پوشی برای کسب و کار های کالا محور است
بر اساس اطلاعات آماری مختلف ۱۸% از کل تعاملات انجام شده در این شبکه اجتماعی از طرف برند ها می باشد و این در حالی است که ۸۲% باقی مانده از طرف عموم کاربران شکل می گیرد. این موضوع بدین معناست که بهینه سازی تصاویر و صفحات شما با استفاده از کلمات کلیدی بجای استفاده از کلید واژه های عمومی مانند “تصاویر محصولات من” دارای بالاترین ارزش و اهمیت می باشد. از آنجائیکه بیشترین میزان اشتراک گذاری در این فضا توسط کاربران همین شبکه انجام می پذیرد، توجه کنید که پیدا کردن تصاویر خود از طریق موتور جستجو را با استفاده از راهکار های زیر ساده نمائید:
 
از کلمات کلیدی توصیفی در زمان نام گذاری مجموعه تصاویر خود استفاده کنید.
در کنار هر تصویر قرار گرفته بر روی سایت خود از گزینه اشتراک گذاری آنها در شبکه پینترست استفاده کنید.
در این شبکه اقدام به ایجاد مجموعه ای از تصاویر کنید که هر مجموعه به خودی خود بجای نمایش محصولات شما به حل یک مشکل از کاربران شما اختصاص داشته باشد.
 
۵- ارایه دهنده کلیه محصولات و خدمات در یک حوزه خاص باشید
در حالیکه فروش مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی هم کارساز می باشد، اما ایجاد رابطه دو سویه بلند مدت در بالا بردن فروش شما در بلند مدت به مراتب اثرات بیشتری دارد. بهترین راه برای ایجاد این ارتباط ارائه کلیه محصولات و خدمات در یک حوزه خاص می باشد.
 
اجازه دهید فرض کنیم که شما ارائه دهنده دوربین و لوازم جانبی آن هستید. بجای اینکه از سایت و صفحات اجتماعی خود برای صحبت کردن و تبلیغ کردن مستمر محصولات خود استفاده کنید، سعی کنید ببینید چگونه می توانید تبدیل به منبعی دست اول برای عرضه اطلاعات به مشتریان خودتان شوید. این روش ممکن است بصورت ارائه اطلاعات در رابطه با چگونگی تمیز کردن و تعمیر دوربین شما، چگونگی تهیه یک پورتره یا راه اندازی یک کسب و کار تهیه و فروش عکس باشد.
 
توجه داشته باشید، زمانی که اطلاعات رایگان ارائه می کنید، در مشتری خود اعتماد ایجاد کرده اید و از این طریق زمانی که مشتریان شما خواهان خرید باشند، شما اولین کسب هستید که در ذهن آنها برق می زنید.
 
نویسنده: کیم گارست




اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.