۵ دلیلی که کسب و کارهای کوچک به بازاریابی محتوا نیاز دارند؟

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ماه ۱۳۹۵

پیوسته کسب و کارهای کوچک به دنبال جذب مشتریان احتمالی خود از طریق ایجاد سر و صدا هستند و از طرفی مصرف کنندگان دائما در حال چشم پوشی از تبلیغات تلویزیونی و عضو شدن در کانال ها و شبکه هایی هستند که فاقد تبلیغات اند. در فضای مجازی نیز مرورگرهای خود را به افزونه های مسدود کننده تبلیغات مجهز نموده اند و از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که حداقل تبلیغات را داشته باشد.
 
برای جلوگیری از این اتفاقات و نادیده گرفته شدن تبلیغات بازاریابان فضای دیجیتال باید پیام خود را به صورت ماهرانه ای به جامعه هدف خود براساس نیازهایشان نمایش دهند. هنگامی که کسب و کارهای کوچک به ارتباط با مشتریان خود از طریق فراهم کردن اطلاعات به جای آگهی های فروش می پردازند؛ آن ها به این اطلاعات گوش فرا می دهند. در این صورت پیام برند دیگر مزاحمت نداشته و اطلاعات با ارزش را به مخاطبان خود ارایه می دهد.
 
برای این تکنیک ماهرانه نامی انتخاب شده به نام بازاریابی محتوا. بازاریابی محتوا به این معناست که به طور پیوسته به خلق و توزیع اطلاعات ارزشمند و مرتبط با مخاطب هدف پرداخته که در نهایت تصمیم گیری را برای خرید این افراد ساده خواهد نمود.
 
شاید این را بگویید که بازاریابی محتوا کار من نیست، من که نویسنده نیستم! اما اگر شما فروشنده وسایل خانگی، تعمیرکار اتومبیل و یا به ساز و بفروش نیز باشید بازاریابی محتوا باعث جذب مشتریان به شرکت شما خواهد شد و آن ها را در فرآیند تصمیم گیری کمک خواهد نمود. در ادامه این ۵ دلیلی که کسب و کارهای کوچک به بازاریابی محتوا نیاز دارند را بیان خواهیم نمود:
 
۱- افزایش آگاهی برند
سازگاری کلید اصلی موفقیتِ استراتژی بازاریابی محتواست. این بدان معناست که تولید محتوا به روز همواره لازم بوده و باعث خلق فرصت های مختلف برای بازار هدف شما برای بیشتر دیده شدن برند شماست. و برند شما برای آن ها شناخته شده تر خواهد شد و در گوشه ذهن مشتریان احتمالی شما باقی خواهد ماند. و چنانچه مخاطب‌تان به دنبال خدماتی از جنس خدمات برند شما باشد در آینده به راحتی به سمت شما سوق پیدا خواهد نمود.
 
۲- ایجاد هویت برند به عنوان یک متخصص مورد اعتماد
اگر در شهری ۱۰ لوله کش وجود داشته باشد و تنها یکی از آن ها به ارایه اطلاعات مفید بپردازد و جامعه ای را در مورد تعمیر و نگهداری، مشکلات و ابداعات و … آشنا کند، آن برند شاخص خواهد بود. با انجام دادن این کار آن برند به عنوان یک متخصص نمایش می یابد. مشتریان احتمالی نیاز دارند که سوال بپرسند و یا تحقیقی انجام بدهند تا با موضوع آشنا شوند. از زمانی که کسب و کارهای کوچک به مشتریان خود کمک می کنند که بدون پرداخت هزینه نکاتی را یاد بگیرند، شهرت و اعتبار برند آن ها ساخته خواهد شد.
 
۳- مشتریان خود را تشویق به انجام کاری کنید
هنگامی که مشتریان شما باید به صرف وقت و یا پول بپردازند تصمیمات خود را به تعویق می اندازند مگر آنکه مشتری جواب واضحی در مورد سوال خود دریافت کند. و یا داستانی را بشوند که به خود مرتبط بداند و این مساله باعث می شود وی را تشویق به خرید کند. تولید محتوایی که مصرف کننده را راهنمایی کند و باعث افزایش آگاهی و ارزیابی بشود مطمئنا خریدهای بیشتر را از برند شما به همراه خواهد داشت.
 
۴- محتوایی که قابلیت بازنشر داشته باشد مشتریان را به شما هدایت می کنند
تولید مداوم اطلاعات و محتوای مناسب و به روز با عناوین مختلف باعث ایجاد ترافیک در وب سایت، شبکه های اجتماعی و رسانه های سنتی خواهد شد. تبلیغات کلیکی، بنرهای آنلاین، اقدامات روابط عمومی و شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتورهای جستجو بدون محتوای غنی انجام پذیر نخواهد بود.
 
تولید محتوای جدید و غنی باعث می شود که بر روی لینک شما کلیک شود. تولید محتوا مطابق زمان و مکان جغرافیایی باعث می شود که مخاطبان دائما به وب سایت شما سر بزنند و رتبه شما در موتورهای جستجو بهتر از قبل شود.
 
۵- وب سایت خود را به روز نگه دارید
بسیاری از مصرف کنندگان، امروزه برای کسب اطلاعات به وب سایت های مختلف سر می زنند تا تصمیم گیری کنند. بنابراین یک وب سایت می تواند اولین اثر را روی تصمیم مشتری احتمالی ما ایجاد کند. شرکت ها و سازمان هایی که وب سایت و شبکه های اجتماعی خود را به صورت منظم به روز می کنند مشتریان خود را مجاب می کنند که خریدهایشان را از برند آنان داشته باشند.
 
منبع: Entrepreneur
مترجم: حامد فردوس آرا




اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.