چهار راه جهت پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ماه ۱۳۹۵

راه اندازی یک وبلاگ و یا داشتن یک استراتژی برای بازاریابی محتوا کار غیر ممکنی به نظر نمی رسد. کافی است بفهمید که خواننده واقعا چه می خواهد؛ که تنها کافی است از ابزارهایی چون آنالیزور گوگل (Google Analytic) استفاده نمایید. استفاده از تجربیات و تحقیقات دیگران نیز می تواند در این خصوص مفید باشد. امروزه اطلاعات در هر جایی در دسترس است. اما در گذشته نتایج یک کسب و کار به راحتی قابل مشاهده نبود. اگر چشم و گوش تان را باز کنید به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تحقیقات بدست آورید. در ادامه لیستی را به شما معرفی می کنیم که تعدادی از آمارها و نکات مفید در مورد بازاریابی محتوا و نحوه ی اجرا آن را ذکر نموده ایم:
 
۱- پست های طولانی تری بنویسید: همه ما بحث هایی در مورد طول یک پست مناسب شنیده ایم. که گفته می شود باید کوتاه و بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ کلمه باشند. خیر تا جایی که می توانید پست های طولانی تری بنویسید. براساس آما Serp IQ طول ایده آل یک پست ۲۰۰۰ کلمه می باشد. بررسی های Serp IQ نشان می دهد که ده بلاگ برتر مقالاتی با تعداد کلماتی بیش از ۲۰۰۰ بوده اند. و اولین بلاگ از مقاله ای ۲۴۵۰ کلمه ای بهره جسته است.
 
بازاریابی محتوا
 
همان گونه که در نمودار بالا مشاهده می کنید با کاهش محتوا (کم شدن تعداد کلمات) در هر پست میزان جستجو آنان نیز به شدت کاهش می یابد.
 
این پدیده در رتبه بندی وبلاگ و تکنیک های سئو بسیار تاثیر گذار است چرا که تعداد بک لینک های بیشتری جذب پست های طولانی می گردد. بک لینک های بیشتر اهمیت آن پست را نشان داده و باعث قرار گرفتن آن در رتبه های بالای موتورهای جستجو می شود. پست های طولانی تر می تواند از نظر شبکه های اجتماعی بسیار مفید باشد. براساس بررسی های نیل پاتل بر روی ۳۲۷ پست و تقسیم آنان به پست های ۱۵۰۰ کلمه ای به بالا و ۱۵۰۰ کلمه ای به پایین، به این نتیجه رسید که: پست هایی که بطور متوسط بیش از ۱۵۰۰ کلمه ای بوده اند، توانسته اند ۶۸% بیشتر توئیت شوند و ۲۲% بیشتر لایک فیس بوک دریافت کنند.
 
براساس این مطالعه نوشتن مقاله های طولانی باعث افزایش ترافیک و بهبود رفتار موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی می شود. فراموش نکنید که روده درازی نکنید مردم فقط مطالب طولانی را به اشتراک نمی گذارند بلکه مطالبی که مفید اند را بازنشر می کنند.
 
مطوئن شوید که پست شما از نظر کیفیت از ابتدا تا انتها مناسب است. عنوان ها را توپر (Bold) کنید و از تصاویر یکتا استفاده کنید.
 
۲- از تصاویر بیشتر استفاده کنید: براساس گزارشات استخراج شده از شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۰ % بازاریابان از تصاویر و اینفوگرافی استفاده نموده اند. همچنین آمارها نشان می دهد ۶۸% بازاریابان دوست دارند از تصویر برای معرفی محصولات خود استفاده نمایند.
 
رشد شبکه های اجتماعی مانند Pinterest ، Instagram ، Tumblr اهمیت تصویر سازی را در بازاریابی محتوا نشان می دهد.
 
آمریکایی ها بیش از یک ساعت ۱۷ دقیقه در ماه بر روی Pinterest و یک ساعت و ۳۸ دقیقه در Tumblr به سر می برند. که در مجموع بیش از مدت زمانی است که در Google Plus، My Space، Linkedin و Twitter به سر می برند. در این میان Instagram بیشترین ضریب رشد را در شبکه های اجتماعی دارد.
 
متعجب نخواهید شد اگر بدانید ۶۵% مردم از طریق تصویر می آموزند. براساس تحقیقاتی که زابیسکو ارایه نموده است ۹۰% اطلاعات که به مغز انسان منتقل می شود از طریق تصاویر می باشد. که این مساله اهمیت و ضرورت تصاویر در بازاریابی محتوا نشان می دهد.
 
براساس گزارشات Seo Moz محتواهایی که فقط از عکس تشکیل شده است توانسته اند بک لینک های بیشتری نسبت به ویدیو و ترکیب عکس و ویدیو کسب نماید.
 
۳- اینفوگرافی طراحی کنید: حجم جستجوهای اینفوگرافی در موتورهای جستجو بیش از ۸۰۰% افزایش یافته است. و میزان تولید اینفوگرافی به صورت روزانه ۱% افزایش می یابد. اینفوگرافی یک راه عالی برای خاموش کردن عطش مخاطبان تصویری است.
 
مطمئن باشید که کیفیت اینفوگرافی با گراف، نمودار، عدد و مقدار کمی متن افزایش می یابد. برای تهیه اینفوگرافی های ساده اگر دارای تجربه نیستید و یا طراحی زبده سراغ ندارید از پاورپوینت کمک بگیرید.
 
۴- فایل صوتی منتشر کنید: صدا چه چیزی می تواند به بازدیدکنندکان بدهد که فایل های متنی و تصویری و ویدیویی نمی تواند؟ فایل های صوتی به توجه کامل نیاز ندارند. وقتی که شما پستی از یک وبلاگ را می خوانید، اینفوگرافی می خوانید و یا ویدیویی می بینید چشم ها باید بر روی صفحه نمایش خیره شود. ولی هنگام گوش دادن به فایل صوتی می توانید به کارهای روتین روزانه خود بپردازید.
 
این ویژگی باعث گسترش تقاضا برای استفاده از فایل صوتی شده است. بر اساس گزارشات بدست آمده تنها ۶% بازاریابان از فایل صوتی استفاده می کنند؛ علی رقم پتانسیل بالا، انتشار فایل صوتی به تلاش زیادی در زمینه هایی چون: تحقیق، شبکه سازی، دعوت از میهمانان، آماده کردن سوالات و … نیاز دارد.
 
به هر حال مخاطبان و بازاریابان راه ساده ای برای تولید محتوا ندارند. تولید محتوای مناسب نیازمند شناسایی روندهای جاری است تا به کمک آن به توان به برندسازی پرداخت.
 
مترجم: حامد فردوس آرا




اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.