داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ماه ۱۳۹۶

مترجم: عبدالحسین صبوری
 
کمپانی مرسدس بنز فرایندی را آغاز کرده است که طی آن از واحد بازاریابی برای جذب مخاطبان جوان استفاده می کند. این کمپانی در سال 2010 با ایجاد یک تیم تبلیغاتی که بین 200 تا 250 نفر با سنین 20 تا 39 سال در این مسیر قدم نهاد. این تیم که به صورت آنلاین فعالیت می کنند به تیم بازاریابی کمپانی مشاوره می دهند، چون عادات مشتری ها را به خوبی می دانند و سلیقه آن ها را می شناسند.
 
این تیم آنلاین که Generation Benz نام دارد به کمپانی مرسدس بنز کمک کرده است تا مشتریانش را خیلی خوب بشناسد و در زمینه بازاریابی خیلی خوب و قوی عمل کند. کمپانی مرسدس بنز از شبکه های اجتماعی استفاده می کند تا به میلیون ها مخاطب دسترسی داشته باشد و بتواند ضمن تأثیرگذاری بر آن ها، به خوبی اطلاع رسانی کند و کیفیت برند خودش را ارتقاء بدهد.
 
این خودروساز مطرح و بین المللی، از رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام استفاده می کند تا اطلاعات مشتریان درباره محصولات خودش را بالا ببرد و بتواند پاسخی مناسب از آن ها دریافت کند.
 
کمپانی مرسدس بنز از استراتژی مبتنی بر محتوا استفاده می کند و مخاطبان جوان را مخاطب قرار می دهد. به منظور دستیابی به این هدف، این خودروساز به تازگی همکاری اش با شرکت Casey Niestat را آغاز کرده است تا تصویری ناب و ماجراجویانه از محصولات خودش به جامعه معرفی بکند. شرکت Casey Niestat چندین ویدئو برای مرسدس بنز تولید کرده که روی فیسبوک به اشتراک گذاشته شده و میلیون ها بار دیده شده اند. از طرفی، این خودروساز با پنج عکاس حرفه ای و سرشناس وارد همکاری شده است تا از مدل جدید بنز CLA عکسبرداری کنند. این کار باعث شده است علاوه بر پوشش رسانه ای بیشتر و ارتقاء یافتن استراتژی مبتنی بر محتوا، مزایای دیگری نیز برای این کمپانی داشته باشد که مهمترین آن ها عبارتند از:
 
1.پایین آمدن میانگین سنی مشتریان مرسدس بنز. میانگین سنی مشتریان بنز معمولاً 57 سال است که در مورد بنز CLA به 46 سال کاهش یافته است.
 
2. بالا رفتن ثبت سفارش به  82 درصد. مشتریانی که قبلاً محصولی از یک برند دیگر را انتخاب کرده بودند، به مرسدس بنز گرایش پیدا کردند.
 
3.بیشتر از هر زمان بیشتری در تاریخ، بازدید کنندگان به سایت MBUSA.com مراجعه کردند.
 
4.حدود یک میلیون نفر به صورت آنلاین از بنز CLA بازدید کردند.
 
5. بنز CLA به عنوان بهترین محصول شرکت در 20 سال گذشته شناخته شد.
 
از دست ندهید:
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.