خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ماه ۱۳۹۶

مترجم: حسین شایان
 
برخلاف آنچه عموما تصور می‌شود، محتوای بازاریابی ایمیلی نباید تنها در ارتباط با شما و کسب و کار شما باشد. حقیقت امر این است که شما باید مشتریان خود را در مرکز توجه قرار داده و به این مسئله فکر کنید که مشکل آنها چیست؟ و چگونه می توانید برای آنها ارزشمند باشید؟
 
باید به این نکته توجه کنید که مشتریان شما صرفا به کالاهای شما اهمیت نمی دهند، در واقع آنها به دنبال رفع نیازهای خود از کالاها و خدمات شما هستند. پس به جای فکر کردن به این موضوع که چه چیزی کالاهای شما را بزرگ جلوه می‌دهد، به این فکر کنید که چه ارتباطی بین محصولات شما و مشتریانتان وجود دارد.
 
در ادامه 5 راهکار کلیدی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی بررسی می‌شوند:
 
شروع متن ایمیل درباره شما و محصولاتتان نباشد.
هدف هر جمله ای که در محتوای ایمیلی ارسال می کنید باید به اشتیاق آوردن مشتری برای خواندن جمله بعدی باشد. به عبارت دیگر وقتی شروع به نوشتن از خود می‌کنید مشتریانی که نام شما را نشنیده  باشند تمایلی به ادامه خواندن متن شما ندارند. ممکن است مشتریان تان برای آشنایی با شما از اینترنت استفاده کرده و نام برند شما را جستجو می کنند، پس زمان را از دست ندهید و به بیان نیازهای مشتری و راهکارهای خود در این زمینه بپردازید.
 
محتوای ایمیل‌ها را بیش از اندازه شخصی‌ سازی نکنید.
آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که استفاده از نام و اطلاعات مخاطبان در ایمیل‌های تبلیغاتی تا چه اندازه مفید است؟
بی شک ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی همراه با درج اطلاعات مخاطبان در ایمیل ابزار قدرتمندی برای جلب توجه مخاطبان خواهد بود. با این وجود عده‌ای با استفاده حشوگونه و بی اندازه سیر طبیعی محتوا را از بین برده و فضای ایمیل ارسالی را ساختگی و بی روح می کنند. بهترین گزینه می تواند استفاده بهینه از اطلاعات مخاطبان در ایمیل باشد به گونه ای که اجازه دهید سیر طبیعی پیام، شما را هدایت کند.
 
در محتواهای ارسالی حتما از طرح سوال استفاده کنید.
مطرح کردن یک سوال درست باعث به چالش کشیدن مخاطبان شما می‌شود به گونه ای که اگر سوال به درستی مطرح شود می تواند سیر تفکر مخاطب را به سمت راه‌حل‌ها و محصولات شما بکشاند. پایان دادن ایمیل با طرح یک سوال نیز می‌تواند ایده مناسبی باشد؛ چرا که، سوالات معمولا مخاطبان را بیش از جملات ساده به تفکر وا می‌دارند.
 
در متن از لیست‌ها و فهرست‌های طولانی استفاده نکنید.
اگر تصمیم دارید در متن خود از لیست محصولات استفاده کنید، تاکید می‌کنیم که این کار را انجام ندهید. استفاده از لیست‌های طولاتی و علائم نگارشی مربوط به لیست‌ها، این تفکر را به مخاطبان القا می‌کند که شما در حال فرستادن یک ایمیل بازاریابی گیج کننده برای آنها هستید. سعی کنید یکی از ویژگی‌های بارز محصولاتتان را نوشته و به توضیح مختصری از آن اکتفا کنید.
 
از واژه‌های پیچیده و سنگین استفاده نکنید.
زمانی که از متنی با کلمات پیچیده و یا قالبی کلیشه‌ای استفاده می‌کنید نباید انتظار داشته باشید مخاطبان به خوبی با شما ارتباط برقرار کنند، به علاوه ایمیل‌های حاوی این‌گونه متن‌ها از ارزش پیام تبلیغاتی شما می‌کاهند. در حد امکان از زبان ساده و صمیمی استفاده کنید چرا که مخاطب بیشتر می تواند به شما احساس نزدیکی کند.
 
از دست ندهید:
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.