اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ماه ۱۳۹۶

مترجم: عبدالحسین صبوری
 
وقتی برندهای موفق ماجرای موفقیت خودشان را روی کاغذ می آورند می بینیم که برای پیدا کردن مخاطبان جدید، پا را از استراتژی های مربوط به بازاریابی فراتر نهاده اند و مخاطبان خودشان را در داستانی زنده و هیجان انگیز مشارکت داده اند، داستانی که آن برند در آن ریشه دارد.
 
شما نیز به منظور این که مخاطبان را جذب کنید و تعداد آن ها را افزایش بدهید باید به یک نکته مهم اهمیت بدهید و آن هم چیزی نیست جز: داستان سرایی.
 
مدیر هر شرکتی باید یک سخنرانی حاضر و آماده پنج دقیقه ای داشته باشد که در آن بتواند درباره شرکت و ایده هایی که دارد صحبت کند. این سخنرانی کوتاه باید توانایی آن را داشته باشد که نظر سرمایه گذاران را به خودش جلب بکند. این سخنرانی ها مهم و حیاتی هستند چون سرمایه گذارها و برگزارکنندگان استارت‌آپ، اهمیت برقراری ارتباط از طریق احساسات و بیان جزئیات را می دانند. در واقع، بیان کردن و شرح دادن چارچوب های یک کسب و کار یک موضوع است و جان بخشیدن به آن و زنده کردن یک حرفه موضوعی دیگر.
 
اگر تیم بازاریابی اهمیت داستان سرایی را درک کند، آن کسب و کار موفق خواهد بود و تغییرات مثبت زیادی اتفاق خواهد افتاد. ممکن است یک کسب و کار حدود یک قرن فعالیت داشته باشد ولی تغییرات مهم در آن فقط طی ده سال اخیر اتفاق افتاده باشد، علت نیز چیزی نیست جز این که برند مورد نظر بر داستان سرایی تمرکز کرده است.
 
در ادامه مطلب به مواردی اشاره می شود که با رعایت کردن آن ها می توانید بهترین نتایج را در این زمینه بگیرید.
 
1.راه تان را نشان بدهید. در استارت‌آپ ها باید جسارت و تهور داشته باشید و راه تان را برای همه مشخص کنید. واضح و آشکار به همه بگویید قصد دارید چه مسیری را در پیش بگیرید و چه چیزی در این مسیر به شما الهام می دهد.
 
2.صادق باشید. اگر بازاریابی حرفه ای و خبره باشید، می دانید که باید هر چیزی را قبل از رساندن به گوش مخاطبان بزک کنید، ولی هنگام داستان سرایی این گونه نیست و تا بیشترین حد امکان باید بر این وسوسه غلبه کنید.
 
3.داستان خودتان را.... بسیاری از برندها ابتدا به یک داستان قوی و با محتوا دست پیدا می کنند، سپس آن را روی وب سایت شان در معرض دید همگان قرار می دهند. داستان های بزرگ شایستگی آن را دارند که پیش روی همه باشند. از به اشتراک گذاشتن و ارائه داستان خودتان به عموم مخاطبان هراسی نداشته باشید. تنها راه برای توجیه انرژی و وقتی که برای نوشتن داستان خودتان صرف کرده اید، همین است که آن را منتشر کنید تا بتوانید مخاطبان جدیدی جذب کنید و با گذر زمان آن ها را تبدیل به مشتریانی کنید که حاضرند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند.
 
 
از دست ندهید:
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.