برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ماه ۱۳۹۶

مترجم: عبدالحسین صبوری
 
وظیفه واحد روابط عمومی این است که از طریق رسانه ها و یا با روش هایی دیگر، با جامعه هدف شما ارتباط برقرار کند و این کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این امر وقتی بیشتر اهمیت پیدا می کند که یک استارت‌آپ را با موفقیت شروع کرده اید و از طریق آن می خواهید اولین مشتری ها و سرمایه گذارها را جذب کرده و مخاطبان خودتان را تحت تأثیر قرار بدهید.
 
ولی از کجا باید شروع کرد؟ در ادامه مطلب به نکاتی اشاره می شود که باید رعایت کنید تا در برنامه ریزی خوبی در زمینه روابط عمومی انجام بدهید و در استارت‌آپ ها خوب و قوی ظاهر بشوید.
 
1.آماده باشید. اگر محصولی که شما تولید می کنید در نوع خودش بهترین نباشد، هیچ خبرنگاری شما را پوشش نخواهد داد و مطالب خوبی در مطبوعات در مورد شما نوشته نخواهد شد. قبل از این که استراتژی های مربوط به روابط عمومی را در پیش بگیرید، اطمینان حاصل کنید در کار خودتان بهترین هستید.
 
2.داستان خودتان را بسازید. از تیم خودتان و مشاوران مورد اعتماد این پرسش ها را بپرسید: هویت ما چیست؟ ارزش های شرکت ما چیست؟ فرهنگ شرکت ما چیست؟  در حرفه ما، سه نکته که بیشتر از همه برایمان اهمیت دارند چه چیزهایی هستند؟ تفاوت ما با رقبا در کجاست؟ امروز سه مشکل مهم مشتریان ما چه چیزی بوده است و برای حل آن ها چه کارهایی انجام داده ایم؟
جواب این پرسش ها را خلاصه کنید و در دو پاراگراف بنویسید. این کار به شما کمک می کند بهتر با مشتریان و همچنین با دنیای حرفه ای ارتباط برقرار کنید.
 
3.برای برقرای ارتباط از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. در فیسبوک، توئیتر، لینکدین و اینستاگرام حساب کاربری ایجاد کرد و خبرنگاران، گزارشگران و وب‌لاگ نویس هایی که به حرفه شما مرتبط هستند را فالو کنید. با این کار می تواند با مخاطبان تعاملی ارزشمند برقرار کرده و علاوه بر بازنشر و به اشتراک گذاری مطالب، به پرسش های آن ها نیز جواب بدهید.
 
4.کمپین های رسانه ای به راه بیندازید. هر وقت یک محصول جدید دارید، به تازگی یک شراکت را شروع کرده اید، عضو جدیدی به تیم تان اضافه شده است و یا جایزه ای گرفته اید، ماجرای آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
 
5.مصاحبه های مطبوعاتی داشته باشید. سه پیغام مهمی که می خواهید به دیگران بدهید را مشخص کنید، سپس صحبت های خودتان را بر اساس و حول محور آن ها بزنید. هر حرفی که در خلال مصاحبه می زنید باید در ارتباط با آن سه پیغام اصلی باشد و از "داستان" شما پشتیبانی بکند.
 
از دست ندهید:
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.