سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
برخلاف توصیه برخی از اساتید رسانه‌های اجتماعی که "همواره به هر نحو ممکن روی تبلیغات در اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید" رویکرد دیگری به شما معرفی می‌کنیم. موضوع اصلی شناخت گزینه‌هایی است که برای شما و کمپانی بهترین تصمیم هستند تا ماحصل آنها بیشترین سود و درآمد ممکن باشد.
 
با 600 میلیون کاربر اینستاگرام که 400 میلیون آنها روزانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند، زمان آن رسیده که آستین خود را بالا زده و تصمیم مهمی بگیرید.
آیا اینستاگرام رسانه مناسبی برای کمپانی شماست؟
 
ولی اجازه ندهید تعداد زیاد کاربران این رسانه شما را فریب دهند. اگر آشیانه اصلی مشتری‌های شما در این نزدیکی نیست، زمان خود را برای تبلیغ در این رسانه هدر ندهید.
 
1-قبل از پریدن در آب با انگشت پایتان آب را امتحان کنید.
قبل از آنکه تصمیم بگیرید در دریای عمیق اینستاگرام شیرجه بزنید، آن را به‌عنوان محلی برای تبلیغات خود محک بزنید. این یعنی همان صفحه فیسبوکی که درحال حاضر از آن استفاده می‌کنید را در نظر داشته باشید؛ می‌توانید به‌راحتی اینستاگرام را به‌عنوان یک گزینه اضافی برای قرار دادن تبلیغات در آن در همان صفحه فیسبوک استفاده کنید.
 
با استفاده از شبکه مدیریت عملکرد تبلیغاتی فیسبوک، قادر خواهید بود مقدار دقیق ارجاع‌های صفحه فیسبوک به اینستاگرام را ارزیابی کنید. زمانی که به این داده‌ها دست پیدا کردید، نوبت ارزیابی و تصمیم‌گیری درباره ادامه کار است. اگر آماری که به دست آورده‌اید رضایت شما را جلب کرده است، حال می‌توانید شیرجه اصلی خود را بزنید.
پس از کسب موفقیت در این مرحله می‌توانید رویکردهای خلاقانه و عمیق‌تری امتحان کنید و ایده‌های خود برای بهبود عملکرد تبلیغاتی را اجرا کنید.
 
2-آیا به هشتگ‌های بیشتری نیاز دارید؟
آنچه بایستی از آن دوری کنید استفاده از هشتگ‌های بسیار در تبلیغات پاسخ مستقیم (direct response ads) است.
اگر کمپانی شما از مدل نظریه اسناد هفت روزه استفاده می‌کند، استفاده از هشتگ‌ها ممکن است بار حقوقی با خود به همراه داشته باشند. بسته به وسعت دامنه هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید؛ وقتی کاربری درحال جستجو به‌دنبال هشتگ خاصی است، امکان دارد با تبلیغات شما مواجه شده و مشکل حقوقی ایجاد شود.
 
همچنین بسته به نوع خدمت یا کالای شما، اگر کالا به‌نوعی باشد که ارتباطی با هشتگ موردجستجوی کاربر داشته باشد؛ این موضوع پیچیده‌تر خواهد شد.
 
3-مانند فروشنده ماشین دست‌دوم برخورد نکنید.
سعی کنید تبلیغات شما تا جای ممکن شکل و شمایل تبلیغ نداشته باشد. آنچه واضح است، تجربه کاربر از محتوای شما بایستی فراتر از یک گشت‌وگذار در انبوهی از تبلیغات باشد. زمانی که کاربر با تبلیغات شما روبرو می‌شود نباید حس رویارویی با یک فروشنده را در او ایجاد کنید. کاربر را با محتوایی زیبا، هیجان‌انگیز، کنایه‌آمیز، لطیف و سرگرم‌کننده روبرو کنید که مشتاق دیدن ادامه آن باشد.
 
فراموش نکنید که افراد از تبلیغات معمولی که عاری از جان‌مایه خلاقیت باشد، خسته شده‌اند.
فرمت تبلیغات خود را بهبود دهید و به آنها توانایی لازم برای رقابت در بازار را ببخشید. آنها را با تصاویر عالی ترکیب کنید. استفاده از ویدئوها، ابزارهای اینستاگرام، استوری و همه امکانات دیگر را فراموش نکنید.
 
از دست ندهید:
 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.