قدرت واقعی شبکه‌های اجتماعی را می‌شناسید؟

تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ماه ۱۳۹۵

بهنوش خرم‌روز

صحبت از شبکه‌های اجتماعی فراوان است؛ هر جا می‌روی همه در مورد تلگرام و اینستاگرام صحبت می‌کنند. گوشی‌ها، دائم زنگ می‌خورند و انواع و اقسام پیام‌ها روی صفحه ظاهر می‌شوند، لایک‌ها، جواب‌ها، نظرها، پیام‌های صوتی و ... شاید از خودتان می‌پرسید چرا برای فردی که اهل کسب‌وکار است باید مهم باشد؟ بیایید با هم نگاهی به آمار بیاندازیم، البته این آمار چندی پیش در آمریکا گردآوری‌شده، اما چندان تفاوتی با کشور خودمان ندارد، یا دست‌کم به زودی تفاوت محسوسی نخواهند داشت.

اطلاعات مربوط به محصولات و خدماتی که در شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شوند، روی رفتار خرید 75 درصد از افراد اثر می‌گذارد.

33 درصد از مشتریان، محصولات، خدمات و برندهای جدید را از طریق شبه‌های اجتماعی کشف می‌کنند.

72 درصد اهالی کسب‌وکار و تبلیغات، از شبکه‌های اجتماعی برای داشتن و افزایش طرفداران و مشتریان وفادار استفاده می‌کنند.

92 درصد از کسانی که در حوزه مارکتینگ کار می‌کنند، متوجه شده‌اند که سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش مواجهه کاربران با کسب‌وکار آن‌ها خواهد شد.

خب، فکر می‌کنم تا اینجا روشن شده باشد که چرا باید به شبکه‌های اجتماعی و فراگیر شدن آن‌ها در جامعه بها بدهید و برایتان مهم باشد. تازه، احتمالا شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌های دیگری هم دارند که به زودی کشف خواهند شد یا با توجه به فرهنگ جامعه ما و نوع کسب‌وکار شما، نتایج بیشتری هم به همراه خواهد داشت.

هنوز نمی‌دانید از شبکه‌های اجتماعی چه استفاده‌ای می‌توانید بکنید؟ این لیست را ببینید:

1. آگاهی از برند خود را بالا ببرید

شبکه‌های اجتماعی کانال‌هایی برای معرفی برند شما به مردم هستند. 78 درصد از کسب‌وکارهای کوچک از طریق همین شبکه‌های اجتماعی خود را به مشتریان جدید معرفی می‌کنند.

2. وفاداری به برند خود را بالا ببرید

برند شرکت شما آن چیزهایی است که مردم در شبکه اجتماعی در مورد شرکت شما می‌گویند. هر چه بیشتر افراد در مورد شما حرف بزنند، افراد جدید بیشتری با شما آشنا می‌شوند. به همین نسبت هر چه تعاملات در مورد شما در اینترنت بیشتر باشد، وفاداری مشتریان به شما هم بالاتر خواهد بود. حاضرید چنین امکانی را از دست بدهید؟

3. با مشتری در ارتباط باشید و خدمات مشتریان را ارتقا دهید

نگرانی بیشتر مشتریان این روزها خدمات به مشتری است. شبکه‌های اجتماعی به شما فرصت می‌دهند که سریع و آسان به سوالات، نظرها و نگرانی‌های مشتریان خود جواب بدهید. به علاوه وقتی به مشتریان خود در فضایی عمومی به خوبی جواب بدهید، کیفیت خدمات خود را به سایرین نشان خواهید داد.

71 درصد از مشتریانی که جواب سریع در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند، آن برند را به دیگران توصیه می‌کنند. آمار بالا و پرقدرتی است نه؟

همچنین از این طریق می‌توانید نظر واقعی مشتریان خود را بدانید و در راستای ارتقای کار خود اقدام کنید.

4. هر فرصتی را به فروش بدل کنید

قدرت شبکه‌های اجتماعی در برقراری ارتباط است. هرچه بیشتر امکان ارتباط با خودتان را برقرار کنید؛ تا احتمال خرید واقعی بالا برود. تنها 6 ساعت وقت گذاشتن بیشتر روی شبکه‌های اجتماعی در هفته، باعث می‌شود از 84 درصد از کاربران خود ترافیک بالاتری بگیرید.

5. با محتوای مناسب، ترافیک بیشتر بگیرید

مردم همیشه به دنبال محتوای به درد بخورد و محتوایی هستند که بتوان با دیگران به اشتراک گذاشت. هر چه محتوای باکیفیت‌تری تولید کنید، ترافیک بالاتری خواهید داشت. در نهایت یادتان باشد، هر چه بیشتر صبر کنید، رقبایتان از فرصت بیشتر استفاده خواهند کرد. 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.