چگونه روابط عمومی مدرن را به درستی به کار بگیریم؟

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۶

مترجم: عبدالحسین صبوری
 
این روزها روابط عمومی مدرن بسیار تکامل پیدا کرده و با روابط عمومی سنتی و قدیمی تفاوت های زیادی دارد. دیگر دوران نوشتن بنر، تبلیغات تلویزیونی و بازاریابی های هوشمندانه به سر رسیده و اتفاق های زیادی در این مدت افتاده است. به این ترتیب، اگر شرکت ها مراقب اوضاع نباشند و از پدیده های جدید و نوظهور اطلاعی نداشته باشند، از این روند تکاملی عقب خواهند ماند. در ادامه مطلب به چند پدیده در حال ظهور در روابط عمومی مدرن اشاره خواهد شد که آگاهی از آن ها خالی از لطف نیست:
  • داده
روابط عمومی مدرن بیشتر از هر زمان دیگری به داده وابسته شده است، چه داده های خرد و چه داده های کلان. در واقع، روابط عمومی مدرن سراپا داستان و داستان سرایی است. برای این که بازار هدف را مخاطب قرار داده و برایش داستان سرایی کنید باید داده های با اهمیتی گردآوری کنید. از آن جایی که عصر اینترنت دسترسی به اطلاعات را فقط از طریق یک کلیک کردن امکان‌پذیر کرده است، بسیاری از کسب و کارها به محض این که لوگوی خودشان را طراحی می کنند و وب سایت به راه می اندازند، داستان سرایی های خودشان را هم شروع می کنند.
 
در واقع همه شرکت ها، چه جدید و چه قدیمی، باید اهمیت گردآوری اطلاعات را درک کنند و بدانند چگونه با استفاده از آن ها داستان هایی را که برای مخاطبان، روزنامه نگاران و صد البته برای بازار جالب باشد روایت کنید.
  • تجزیه و تحلیل
به جرأت می توان گفت ظرف یکی دو دهه گذشته وقتی نوبت به بازاریابی رسیده کمتر کسی به اعداد و ارقام اهمیت داده است. شاید تنها کاری که برای جلب توجه بازار انجام می شده نصب یک بنر زیبا و خوش نقش و نگار در گوشه ای از خیابان یا پخش تبلیغات تلویزیونی بوده است.
 
امروزه صرفنظر از این که تبلیغات شما چقدر زیبا و جذاب باشد، مخاطبان به سختی می توانند به این گونه تبلیغات اعتماد کنند و دسترسی زیاد به اطلاعات تشخیص دادن اطلاعات درست و غلط را به کاری دشوار تبدیل کرده است. شرکت هایی که می خواهند در روابط عمومی مدرن موفقیت هایی به دست بیاورند باید حتماً اعداد و ارقام و تحلیل ها را مد نظر قرار بدهند. شرکت ها باید تحقیق کنند، داده های شان را گردآوری کرده و حسی ریاضیاتی نسبت به آن داده ها داشته باشند. این داده ها را در وب سایت خودتان قرار بدهید تا هم ترافیک آن بالا برود و هم روزنامه نگارها بیشتر به شما توجه کنند.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.