تحول رسانه‌ها تا چه اندازه برای برندها ترسناک است؟

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
هیچ قدرتی توان مقابله با سیر تحول رسانه‌ها را ندارد. همراه با پیشرفت فن‌آوری، سرعت ارتباطات افزایش پیدا کرده و نحوه تعامل برندها با رسانه‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. در حالی که برخی از افراد همچنان ترجیح می‌دهند اخبار مورد نیاز خود را از مجلات و روزنامه‌ها بخوانند، دنیا به‌سرعت در حال پیشروی به‌سوی دیجیتالی شدن بوده و رسانه‌های سنتی منزوی‌تر از پیش شده‌اند. افزایش روزافزون تعداد انتشاراتی که نسخه دیجیتالی اخبار خود را در دسترس افراد قرار می‌دهند گواهی بر همین موضوع است.
 
از طرف دیگر انتشار اخبار در رسانه‌های دیجیتالی به‌صورت لحظه‌ای امکان‌پذیر است و خبرنگاران به‌جای آنکه به‌دنبال اخبار باشند بیشتر تقلا می‌کنند تا خود بخشی از آن باشند. باید در نظر داشت که رسانه تنها به تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ها محدود نمی‌شود و امروزه کانال‌های بسیار متعددی برای انتشار محتوا در اختیار افراد قرار گرفته‌اند.
 
احتمالا افراد زیادی بر این باورند که تغییر فرایند سختی است، ولی در این مورد خاص می‌توان گفت تحول رسانه‌ها برای برندها به‌معنای یک فرصت است نه یک تهدید!
 
کنترل بیشتر روی محتوا
کانال‌های دیجیتالی جدید این امکان را به برندها می‌دهند تا خود درباره چگونگی تعامل با مخاطبانشان تصمیم بگیرند. کسب‌وکار شما فرصت خوبی خواهد داشت تا محتوایی ویژه و با نام برند خودتان منتشر کند. به‌جای آنکه دست روی دست گذاشته و امیدوار باشید یک رسانه سنتی مانند یک مجله داستان شما را نقل کند، در رسانه خود داستان خود را منتشر کنید.
ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف
برندها این امکان را پیدا کرده‌اند که از طریق کانال ارتباطی خود یا افراد بانفوذی که با آنها همکاری دارند با مخاطبان جاری ارتباط داشته باشند. زمانی که قصد افزایش کاربران خود را دارید، داشتن یک راه ارتباطی بدون‌واسطه با مخاطبان معیار مهمی محسوب می‌شود.
 
ویدئوهای بیشتر
زمانی که با مشتریان درباره استراتژی‌های رسانه‌ای صحبت می‌کنیم معمولا هدف نهایی آنها تلویزیون است. هرچند واقعیت این است که همه برندها به‌دنبال پوشش کسب‌وکارشان توسط اخبار و نمایش‌های تلویزیونی روزمره هستند، ولی چشم‌انداز رسانه‌ها درحال جهت‌گیری به سمتی است که برندها امکان ایجاد کانال ویژه برند خود و نمایش ویدئوهای مخصوص خودشان در آن را داشته باشند. به یاد داشته باشید که محتوای متنی خود را با محتوای بصری تلفیق کنید تا توجه مخاطبینتان را جلب نمایید.
 
ارتباطات زنده بیشتر
گویی تحولات رسانه‌های اجتماعی هیچ نقطه توقفی ندارد. همینطور دسترسی کاربران و کسب‌وکارها به سرویس‌های پخش زنده مانند پریسکوپ، ویدئوهای زنده فیسبوک، اسنپ‌چت، اینستاگرام و خیلی گزینه‌های دیگر درحال افزایش است. لزوما قرار نیست در تمامی این کانال‌ها فعالیت کنید، ولی کانال‌هایی را که مناسب برند شما هستند را در نظر بگیرید. درصورتی که قصد فعالیت در هیچکدام از این شبکه را ندارید، حداقل به اشتراک توییت‌های زنده طی رخدادهای خاص فکر کنید. با از دست دادن این فرصت‌ها احتمالا بخش قابل‌توجهی از بازار را از دست می‌دهید.
 
نزدیک به 80 درصد از خبرنگاران سوژه‌های خود را از دل شبکه‌های اجتماعی بیرون می‌کشند. با کمی مدیریت می‌توانید برند خود را در دید این خبرنگاران قرار دهید و امیدوار باشید که داستان شما سوژه بعدی آنها باشد و نهایتا اینکه تغییر همیشه ترسناک نیست.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.