موفقیت در برندینگ برای سال آینده چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
تنها راه موفقیت در بازار رقابتی مدرن امروز، سازگاری مداوم با تقاضاهای جدید و چالش‌هایی است که مشتریان شما و برندتان را با آن روبرو می‌کنند. در ادامه به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد که در سال 2018 و پس از آن باید به آنها توجه کنید:
 
بهترین ویدئوهای خود را در ویترین رسانه اجتماعی قرار دهید
منظورمان ویدئوهای مربوط به محصولات نیست. در سال‌های اخیر رسانه‌های اجتماعی به پاتوق بخش بزرگی از جامعه با طیف سنی 18 تا 49 سال تبدیل شده است. برندی در سال 2018 موفق خواهد بود که راهی برای برندسازی جذاب، بامزه و آموزنده با ویدئو پیدا کند؛ ویدئوهایی که با نام شرکت شما و مخصوص آن تولید شده است.
 
یوتیوب در حال حاضر با بیشترین تعداد بینندگان از هر شبکه تلویزیونی یا ماهواره‌ای دیگری پیشی گرفته است. از طرف دیگر می‌توان دید که کاربران فیسبوک روزانه 8 میلیارد ویدئو در این شبکه مشاهده می‌کنند که اینها همگی نشانگر علاقه شدید و روزافزون کاربران به محتوای ویدئویی است.
 
در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ مشتریان را بدهید
برندهای موفق سال 2018 به این نکته پی خواهند برد که مشتریان در هر جایی و هر زمانی به دفعات گوشی‌های خود را در دست می‌گیرند. هر باری که کاربر گوشی خود را به دست می‌گیرد به دنبال اطلاعات است. برای آنکه موفق شوید اطلاعات لازم آنها در خصوص صنعتتان را در اختیار آنها قرار دهید، برند خود را همراه با اَپ‌های مفید جلوی چشم آنها ببرید.
 
همچنین بخش سئو باید بر تمامی عبارات کلیدی مرتبط با برند نظارت داشته و آنها را بر حسب اهمیت دسته‌بندی کند. صفحه وبسایت نیز باید تمامی اطلاعات پیش و پس از فروش محصولات را در اختیار کاربران قرار دهد و همواره آماده مکالمه آنلاین با کاربران و پاسخگویی به سوالات آنها باشید.
 
به‌جای تبلیغات جهنده از تبلیغات محلی استفاده کنید
مطمئن باشید که مشتریان از تبلیغات جهنده متنفر هستند. زمان آن رسیده است که این تبلیغات و ویدئوهای پخش خودکار را کنار گذاشته و تبلیغات محلی (Native) را جایگزین آنها کنید؛ در غیر این صورت تمام تلاش‌های شما تنها در جهت سرکوب کردن برندتان خواهد بود.
 
این روزها تقریبا تمامی خرده‌فروشان اینترنتی و وبلاگ‌های معروف درحال تجربه این حالت گذر هستند؛ گذری که رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و پینترست سال‌ها قبل آن را شروع کرده‌اند. درعوض توصیه می‌کنیم از تبلیغات گنجانده‌شده در میان فید، تبلیغات پولی در موتور جستجوها و ویجت‌ها استفاده کنید.
 
محتوای سفارشی و CTAها همچون دینامیت عمل می‌کنند
مجله هاب اسپات در سال 2016 یک پژوهش یک ساله دررابطه‌با CTAها در پلتفرم خود پیاده کرد. نتیجه از این قرار بود که مشارکت کاربران در پست‌های دارای CTA بیش از 40 درصد بیشتر از پست‌های معمولی بود. از طرفی سعی کنید کاربران خود را تشویق به عضویت در سایت و ایجاد یک حساب کاربری نمایید. با این کار هر دفعه‌ای که کاربر وارد سایت شما می‌شود اطلاعاتی ارزشمند از علایق او در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌تواند در ارائه محصولات و خدمات سفارشی شما را یاری دهد.
 
رضایت کارکنان یکی از کلیدهای اساسی برندینگ در سال آینده است
نگاهی کوتاه به موفق‌ترین و مشهورترین برندها بیندازید. گوگل، والمارت، استارباکس و غیره. همگی اینها چند ویژگی مشترک دارند. همه ارزشی ویژه برای مشتریان وفادار خود قائل هستند. با این حال چیزی که آنها را یک گام جلوتر برده است ارزشی است که برای کارکنان خود قائل هستند. وقتی پای کیفیت و سطح خدمات و محصولات به میان می‌آید شهرت و اعتبار بسیار مهم است. این اعتبار به دست نمی‌آید مگر با اتحاد کارکنان!
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.