5 نکته مهم در زمینه برندسازی کسب و کارهای کوچک

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۶

مترجم: عبدالحسین صبوری
 
برند شما بازتابی از کسب و کار شماست و مسئولیت انعکاس دادن شخصیت کسب و کار شما را بر عهده دارد. وقتی کار ساختن برندتان را شروع می کنید، بر روی آن چیزی تمرکز کنید که می خواهید برندتان آن گونه باشد، و نه بر روی آن چیزی که هم اکنون هست. برند را با لوگو اشتباه نگیرید، چون اهمیتش از لوگو بسیار بیشتر است. برندی که خوش ساخت باشد زبان گویای کسب و کار، لوگو و هویت شرکت شماست و دیدی جامع از کسب و کار شما در اختیار مشتریان قرار می دهد. هوشمندانه شروع کنید و به هیچ عنوان سعی نکنید همه چیز را ظرف مدت زمانی کوتاه انجام دهید. ادامه مطلب را بخوانید تا با چند نکته مهم در مورد برندسازی کسب و کارهای کوچک آشنا شوید.
 
1.همیشه حاضر باشید.
 از طریق حضور در شبکه های مجازی و یا از طریق حضور در همایش ها یا هر جای دیگری که می توانید با مشتریان بالقوه خودتان در تماس باشید. بسیار اهمیت دارد که مردم فقط شما را نبینند، بلکه شما را به خاطر بسپارند.
 
2.مشورت بگیرید.
آن قدر خجالتی و یا آن قدر مغرور نباشید که نخواهید حرف افراد باتجربه تر را بشنوید. نظرات را بشنوید، حتی اگر به اسم، لوگو و طراحی شما انتقاد داشته باشند. این بازخوردها می تواند به نفع شما باشد. شاید دیگران به شما حسادت بکنند ولی با گذشت زمان یاد خواهید گرفت که با این مساله کنار بیایید.
 
3.اسم تان را هوشمندانه انتخاب کنید.
اسم تان باید کوتاه ولی تأثیرگذار باشد. انتخاب اسم برای برند یک تصمیم مهم است پس نباید آن را با عجله انجام بدهید، پس به اندازه کافی برای آن وقت بگذارید. اسمی که انتخاب می کنید باید دقیقاً همان چیزی باشد که آینده کسب و کار شما را تشریح کند. به برندهایی مانند توئیتر، دیزنی، فیسبوک یا نایک نگاه دقیقی بیندازید. به طور قطع اسم این برندها به گوش تان خورده است ولی بدون نیاز به کنکاش زیاد، پی خواهید برد که این برندها چه محصولاتی تولید می کنند یا چه خدماتی ارائه می دهند.
 
4. مخاطب را هدف بگیرید.
در یک کسب و کار کوچک، تقریباً غیر ممکن است چیزی بسیازید که همه از آن خوش شان بیاید، پس زیاد روی این موضوع حساس نباشید. درست به همین خاطر است که توصیه می شود یک گروه هدف خاص داشته باشید و برند خودتان را بنا به میل آن ها بسازید.
 
5. همیشه به یاد داشته باشید که برندسازی برای کسب و کارهای کوچک لازم است.
به هیچ کس اجازه ندهید بر عکس این حرف را بزند. اگر بخواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید و برای ساختن یک برند به یاد ماندنی پول خرج نکنید، مثل این است که هیچ کاری نکرده اید. در بازاریابی سرمایه گذاری کنید و نتایجش را ببینید.
 
 با رعایت کردن این موارد یک کسب و کار کوچک ولی موفق خواهید داشت.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.