چگونه داستان برند خود را به خوبی روایت کنیم؟

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۶

مترجم: عبدالحسین صبوری
 
نگاهی به کسب و کارهای موفق در اطراف خودتان بیندازید. چه چیزی آن ها را متفاوت کرده است؟ با کمی دقت متوجه خواهید شد که خاص و انحصاری بودن شرکت تأثیری ندارد و تنها چیزی که موثر است این است که چگونه ایده های خودتان را به پیش ببرید. در واقع، ارزش های اصلی هر برند موفقی در کمپین ها و تبلیغاتش است. موفقیت یعنی این که یک نفر چگونه می تواند واقعیت های مربوط به داستان برند را به نحوی موثر به مردم منتقل کند. وقتی موسس یک شرکت بتواند شرح بدهد که جایگاه شرکت در کجاست، به طور طبیعی افراد را به سوی خودش جذب می کند. به خاطر داشته باشید نحوه ارائه ایده های خودتان به یک سرمایه گذار یا شریک تجاری نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
ارائه ایده ها به صورت قوی و تأثیرگذار باید در رویدادهای مختلف اجتماعی و همچنین در خلال ملاقات های رسمی صورت بگیرد. در ادامه مطلب به چند نکته اشاره خواهد شد که نشان می دهند داستانسرایی موفق چگونه باید باشد:
 
1-چرا ایده های خودتان را ارائه کرده اید؟ این "چرا" بسیار استراتژیک است. شما باید بتوانید شرح دهید که چه چیزی باعث شده است در جهت تأسیس شرکت خودتان گام بردارید. باید بتوانید این پیغام را در کنار موارد دیگری که به آن ها اعتقاد دارید به روشنی منتقل کنید و به گوش مخاطب برسانید.
 
2-ایجاد اعتماد در مشتریان آسان تر از ساختن یک برند قوی است. ساختن یک برند قوی به کمک یک داستانسرایی قوی نیاز دارد. به راه های جذب مخاطب فکر کنید. سعی کنید هنگام صحبت کردن احساسات مخاطبان را برانگیخته کنید. باید بتوانید ثابت کنید محصولات یا خدمات شما برای مردم مفید است. اگر بتوانید این ادعا را ثابت کنید، داستان شما به طور قطع احساسات زیادی را برخواهد انگیخت.
 
3-وقتی می خواهید داستان شرکت خودتان را روایت کنید، طوری به نظر نرسید که گویی ادعای کامل بودن دارید. همه لغات و عبارات را پیش از بیان کردن مرور کنید ولی زیاد خشک و رسمی نباشید. این کار صمیمیت را از بین می بردو ممکن است در روند خرید مشتریان مشکلاتی به وجود بیاورد. در مورد همه مشکلاتی که برای رسیدن به اهداف سر راه شما بوده است با مخاطبان صحبت کنید. این کار به مشتریان کمک می کند با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.