محتوای بصری چقدر به موفقیت روابط عمومی کمک می‌کند؟

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
یکی از گونه‌های مختلف محتوا که سروصدای زیادی در سال‌های اخیر به پا کرده، محتوای بصری است. به‌عبارت بهتر اگر محتوای تولیدی شما عاری از اجزای بصری باشد، بخش بزرگی از مخاطبین بالقوه خود را از دست خواهید داد!
 
این روزها بیش از هر زمان دیگری کاربران رسانه‌های اجتماعی وابسته محتوای بصری همچون شکلک‌ها، انیمیشن‌ها و حتی تماس‌های تصویری هستند. هیچ شکی در آن نیست که تولید این نوع از محتوا نیازمند تلاش نسبتا بیشتری است، ولی تجربه ثابت کرده است که امتیازات که استفاده از محتوای بصری دارد ارزش تلاش را دارد.
 
محتوای بصری چه اهمیتی دارد؟
تصور کنید روبروی ویترین یک مغازه ایستاده‌اید. چه موضوعی توجه شما را بیشتر به خود جلب می‌کند؟ لیست قیمت محصولات، یک پوستر کوچک یا نمایشگری بزرگ که در حال نمایش محتوای بصری به حرفه‌ای‌ترین صورت ممکن است؟ احتمالا انتخاب من و بسیاری از شما مورد آخر است.
 
مغز انسان توانایی پردازش محتوای بصری را با سرعتی 60 هزار برابر سریع‌تر از محتوای متنی دارد. از طرف دیگر این روزها 65 درصد افراد ترجیح می‌دهند فرایند یادگیری آنها به‌صورت بصری باشد. همه اینها باعث شده است تا محتوای بصری به یکی از ترندهای محبوب سال‌های اخیر با سرعت رشد چشمگیر تبدیل شود.
بخش عمده محتوای بصری شامل موارد زیر است:
  • تصاویر وبلاگی
  • نمودارها و جداول
  • اینفوگرافیک‌ها
  • ویدئوها
  • دموی محصولات
ترندهای روابط عمومی بصری محبوب برای کسب‌وکارهای B2B
  • استفاده بیشتر از ویدئوها
ویدئوها ابزاری هستند که هر ساله بر قدرت جذابیت آنها افزوده می‌شود. با این حال برخی همچنان در استفاده از آنها تردید دارند. با رشد چشمگیری که در تکنولوژی‌های نوین و گجت‌های هوشمند رخ داده است هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌ماند؛ کافی است دوربین موبایل یا تبلت خود را به‌سمت سوژه موردنظر گرفته و به‌کمک ابزارهای مفیدی چون Powtoon و Animoto یک ویدئوی باکیفیت خلق کنید. ویدئوی شما می‌تواند دموی یک محصول جدید، آموزش استفاده از آن، پرسش و پاسخ با مخاطبین و یا پشت‌صحنه شرکت باشد.
  • در جلب نظر خبرنگاران محتوای بصری را فراموش نکنید
معمولا خبرنگاران وقت کافی برای نوشتن مقالات به گویاترین شکل ممکن ندارند. در این شرایط محتوای بصری به کمک آنها می‌آید. وقتی خبرنگاری با یک ایمیل معرفی خالی از اجزای بصری روبرو می‌شود، یک معنی واضح برای او دارد: باید زمان بیشتری صرف نوشتن این مقاله کند. بنابراین زمانی که مشغول نوشتن ایمیل معرفی خود هستید تا جای ممکن با اضافه کردن محتوای تصویری داستان خود را گویاتر و کار خبرنگار را ساده‌تر کنید.
  • برندسازی
تک‌تک محتوای بصری تولیدی (از اینفوگرافیک‌ها گرفته تا ویدئوها) فرصتی برای برندسازی در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از اجزای بصری می‌توانید محتوای خود را مزین به لوگوی شرکت و رنگ‌های متنوع نمایید. در هر فضایی که قصد اشتراک محتوای بصری خود را دارید، حتما دقت کنید که محتوا به واضح‌ترین شکل ممکن نشانگر برند شما باشد.
نکته کلیدی دیگر در استفاده از محتوای بصری حفظ انسجام و هماهنگی این محتوا در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف است.
  • در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید
رنگ‌ها به همان اندازه که می‌توانند تاثیر مثبت در جلب مشارکت مخاطبین داشته باشند، با بی‌دقتی در انتخاب آنها می‌توانند تلاش‌های شما را به هدر دهند. توصیه می‌کنیم کمی در اینترنت درباره روان‌شناسی رنگ‌ها مطالعه کنید تا درک درستی از چگونگی تاثیر آنها داشته باشید.
  • روراست باشید
هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم طعمه سایت‌های مختلف برای افزایش آمار کلیک باشیم. بنابراین در انتخاب متون و تصاویر محتوای بصری خود از چنین ترفندهایی دوری کنید. هرچند توصیه می‌شود حس کنجکاوی کاربران را تحریک کنید، ولی رویه‌های صادقانه‌تری بدین منظور در پیش بگیرید. اجزای بصری و متنی یک محتوا باید متمم یکدیگر باشند.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.