چطور بفهمیم به بازسازی برند نیاز داریم؟

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حس کنید استراتژی‌های فعلی برندسازی دیگر موثر نیست. هرچند لزوما علایمی از این دست نشانگر نیاز به برندسازی دوباره نیست ولی شاید در مواردی شما را ملزم به بازنگری در استراتژی‌هایتان کند. ولی سوال اصلی اینجاست! چطور بفهمیم نیاز به برندسازی دوباره داریم یا خیر؟ درواقع برندسازی دوباره تغییر مسیر فعلی حرکت برند به مسیری جدید است. این تغییر مسیر ممکن است دلایل و شدت‌های مختلفی داشته باشد.
 
با همه این تفاسیر به‌دلیل حساسیت و پیچیدگی این فرایند باید دقت کنید که برندسازی دوباره همیشه نخستین راه‌حل نیست. باید به‌درستی شرایط را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید بهترین زمان را برای برندسازی دوباره انتخاب کرده‌اید.
برخی از شرایطی که ممکن است شما را ملزم به برندسازی دوباره کند شامل موارد زیر می‌شود:
 
1-برند شما شبیه برندهای دیگر شده است
آیا به‌سختی می‌توان برند شما را از سایر رقبا تشخیص داد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این یکی از نشانه‌های منطقی برای اقدام به برندسازی دوباره است. اینکه افراد شما را با دیگران اشتباه بگیرند و برندتان وجهه منحصر‌به‌فردی نداشته باشد، روزی برای شما مشکل‌ساز خواهد بود.
 
درصورتی که در شرایط این‌چنینی قرار دارید یک گام به عقب برگشته و نگاهی به رقبای خود بیندازید. اگر شباهت بیش از حد به آنها دارید به فکر ایجاد یک برند متفاوت‌تر باشید؛ برندی که شما را از سایرین متمایز کند.
 
2-برند شما به پایان راه رشد خود رسیده است
همه ما نیاز به رشد و پیشرفت داریم. برندها نیز از این قانون مستثنی نیستند. آیا حس می‌کنید جای پیشرفتی برای برند شما باقی نمانده است؟ ببینید مشکل کار کجاست. شاید شیوه ارائه محصولات و خدمات در صنعت شما تغییر یافته است. با توسعه جامعه و مخاطبین، برندها نیز همراه با آنها باید به حرکت روبه‌جلوی خود ادامه دهند.
 
3-نیاز به ظاهر و شعاری جدید دارید
گاهی اوقات لزوما نیاز نیست کل برند خود را تغییر دهید. شاید می‌خواهید تنها توجه مشتریانی با علایق جدید را توسط شعاری جدید به سمت برند خود جلب کنید. یا شاید فقط تاریخ استراتژی‌های جاری شما به پایان رسیده است.
 
به هر حال اگر نیاز به تازه‌سازی برند خود دارید، یک شعار، لوگو و ترکیب رنگی جدید برای خود در نظر بگیرید. به علایق و ذائقه مشتریان جدید و جامعه در شرایط فعلی دقت کنید تا در انتخاب این موضوعات دچار اشتباه نشوید.
 
4-مشتریان فعلی مشارکت خوبی با شما ندارند
آیا حس می‌کنید کاربرانتان از رفتار تکراری برند شما خسته شده‌اند؟ آیا مشارکت لازم را در محتوای شما ندارند؟ گاهی اوقات هدف از تازه‌سازی برند جلب مشارکت بیشتر از طرف مشتریان و کاربران جاری است. طی اعلانیه‌های متنوع به آنها اطلاع دهید که قصد دارید برای خدمت‌رسانی بهتر برند خود را تازه‌سازی کنید. حتی در صورت صلاحدید کمپینی برای اطلاع‌رسانی برپا نمایید.
 
چه موضوعاتی برای مشتریان شما اهمیت دارد؟ امیدوارند از شرکت شما چه چیزی به دست بیاورند؟ این علایق را بشناسید و از آنها استفاده کنید. فرصت خوبی دارید تا مشتریان خود را به وجد بیاورید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.