چگونه یک برند شخصی موفق بسازیم؟

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
شاید به این موضوع فکر کرده باشید که استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک در این بازار به‌شدت رقابتی چگونه می‌توانند توجه رسانه‌ها را به خود جلب کنند. در نهایت هم شاید به این نتیجه رسیده باشید که بخش عمده‌ای از این موضوع در گرو ایجاد یک برند شخصی است.
 
رسانه‌ها (و به‌طور کلی همه افراد) حس خوبی درباره متخصصین دارند. آنها پیش از آنکه پول خود را به شما دهند باید شما را بشناسند، اعتماد کنند و دوست بدارند. به همین دلیل است که حل کردن مشکل کاربران دیگر تنها فاکتور مهم در موفقیت کسب‌وکارها نیست. بلکه باید با یک برند شخصی چتری روی سر آنها باز کنید.
 
همچنین با ایجاد برند شخصی فرصت خوبی برای درآمدزایی در چارچوبی خارج از روش‌های سنتی و عادی خواهید داشت. فکر نکنید که برای ایجاد برند شخصی نیاز به داشتن قابلیت‌هایی ویژه یا بودجه‌ای سرسام‌آور دارید. شاید باور نکنید؛ ولی با هیچ می‌توانید شروع کنید. تنها کافی است به این نکات توجه داشته باشید:
 
به‌طور منظم محتوا تولید کنید
مهمترین مولفه‌ای که برای ایجاد برند شخصی به آن نیاز دارید تولید محتوایی است که منسوب به خودتان باشد. محتوای اشتراکی شما علاوه بر اینکه باید نام برند شما را با خود یدک بکشد، بلکه باید به‌صورت منظم به اشتراک گذاشته شود. به‌عنوان مثال می‌توانید به‌صورت هفتگی در یوتیوب به اشتراک ویدئو بپردازید، پادکست روزانه خود را داشته باشید یا برای شروع می‌توانید هفته‌ای سه وبلاگ تولید و به اشتراک بگذارید.
اشتراک منظم محتوا نشان می‌دهد که برند فعالی در رسانه‌های اجتماعی دارید؛ ولی این بدان معنا نیست که لزوما باید در تمامی شبکه‌ها حضور داشته باشید. تمرکز خود را روی شبکه‌هایی بگذارید که بیشترین کارکرد را برای شما دارند.
 
طی رخدادهای مختلف صحبت کنید
طی رویدادهای مختلف برند خود را نشان دهید. شخصی باشید که همیشه روی استیج دیده می‌شود. این ویژگی شما را به‌عنوان یکی از متخصصین صنعتتان معرفی خواهد کرد. تجربه شخصی ما نشان می‌دهد که این کار روشی عالی برای کسب شهرت است.
با کمی صحبت با صاحبان مشاغل موفق می‌توانید مقایسه‌ای بین عملکرد آنها پیش و پس از ظاهر شدن در رخدادهای عمومی داشته باشید. قطعا با ما هم‌عقیده خواهند بود.
 
با دیگران همکاری کنید
آخرین گام برای ایجاد برند شخصی همکاری با سایرین است. هیچ ترسی از رقابت نداشته باشید. همزمان با اینکه مشغول کارهای خود هستید، با همکاران خود دوست باشید. اجازه ندهید رقابت دوستی شما را تحت‌تاثیر قرار دهد.
این دوستی‌ها به شما کمک می‌کند تا شبکه خود را گسترش دهید، یک سیستم حمایتی ایجاد کنید و شانس دیده شدن خود را افزایش دهید. هدف نهایی خود را کمک به یکدیگر قرار دهید.
 
سخن پایانی
ایجاد یک برند شخصی به ‌هیچ عنوان دور از تصور نیست. تنها لازمه آن پشتکار و نظم است. اگر خود را ملزم به برداشتن گام‌های مذکور به‌صورت منظم کنید، برند پول‌سازی ایجاد خواهید کرد که توجه سایرین را به خود جلب کند.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.