انتشار مطبوعات چقدر برای کسب و کار شما اهمیت دارد؟

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
همواره انتشار مطبوعات برای هر کسب‌وکاری یک موفقیت بزرگ محسوب شده است؛ چراکه انتشار مطبوعات:
  • به معنای افزایش آگاهی افراد از برند و اعتبار آن است.
  • با افزایش آگاهی عموم باعث افزایش ترافیک و کاربران اجتماعی می‌شود.
  • شانسی برای افزایش بک‌لینک‌های سایت است.
  • در یک جمله؛ یعنی فروش بیشتر.
پرسش بعدی که پیش می‌آید این است:
چگونه می‌توانیم در انتشار مطبوعات مربوط به کسب‌وکار خود موفق باشیم؟
هیچ راه میانبری وجود ندارد؛ ولی پنج نکته اساسی زیر را همیشه آویزه گوش خود کنید:
به اندازه کافی جذابیت ندارید؟ داستان بهتری نقل کنید
باید راهی برای ایجاد ارتباط با مشتریان پیدا کنید و بهترین راه برای رسیدن به این هدف نقل داستان‌های جذاب برندتان است.
باید تمام تمرکز خود را روی موضوعاتی بگذارید که برای خوانندگان جذابیت دارند و کاربران می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.
  • نقطه شروع کسب‌وکار شما کجاست؟
  • دلیل این حجم از شور و اشتیاق در شما چیست؟
  • وجه تمایز شما از سایر رقبا چیست؟
  • بهترین مشتریانتان درباره شما چه دیدگاه‌هایی دارند؟
  • چرا این مشتریان شما را دوست دارند؟
آماده پاسخگویی به گزارشگران باشید
گزارشگران همواره در کمین سوژه‌هایی هستند که صفحه مقالات آنها را پر می‌کنند.
آنها باید به نوعی به نوشته‌های خود اعتبار بدهند و ایده‌های کارشناسانه شما، داده‌های شرکت و پژوهش‌های صورت‌گرفته در صنعت شما دقیقا همان چیزی است که آنها به دنبالش هستند. درواقع آنها همیشه در جستجوی منابع هستند؛ بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید در ارتباط بودن با آنها است.
توجه داشته باشید که هزاران نفر مانند شما قصد ایجاد ارتباط با آنها را دارند؛ بنابراین انتظار نداشته باشید به تمامی درخواست‌های شما پاسخ داده شود.
 
به‌طور مستقیم با خبرنگاران ارتباط برقرار کنید
خبرنگاران زمانی برای خواندن محتوای ناقص یا غیرمرتبط شما ندارند. بنابراین بهترین داستان خود را برای خبرنگار مناسب آماده کنید. انتخاب خبرنگار نادرست سریع‌ترین روش برای نادیده گرفته شدن درخواست شماست.
برخی از نکات کلیدی دررابطه‌با انتخاب آنها به قرار زیر است:
  • روی خبرنگارانی تمرکز کنید که به‌صورت فعال نویسندگی می‌کنند.
  • روی نویسندگانی تمرکز کنید که محتوایی مشابه محتوای ارسالی شما تولید می‌کنند
  • اطلاعات تماس درستی از خبرنگار مورد نظر خود پیدا کنید
  • پروفایل و پیشینه کاری آنها را بررسی کنید
انتشار پست مهمان
گاهی متقاعد ساختن دیگران برای نوشتن درباره شما سخت است ولی این به معنای بی‌ارزش بودن محتوای تولیدی شما نیست. در چنین مواقعی می‌توانید دست به دامن اشتراک یک پست مهمان آگاهی‌بخش و پرمعنا شوید.
پست‌های مهمان تمامی مزایای یک پست عادی را دارند؛ مانند:
  • استقرار اعتبار و جایگاه شما به‌عنوان یک متخصص در این صنعت
  • ارتباط دادن شما با مخاطبین هدف
  • ایجاد بک‌لینک به سایت شما برای بهبود سئو
  • آشنا کردن شما با مخاطبین جدید
تمرکز خود را روی برقراری ارتباط با دیگران معطوف کنید
راز روابط عمومی ایجاد ارتباط است.
با این حال باید اذعان کرد که ایجاد یک رابطه قوی و عمیق نیازمند صرف زمان و تلاش زیاد است.
در این میان ایجاد ارتباط با خبرنگاران از اهمیت خاصی برخوردار است. بدین منظور:
  • به پست‌های پیشین آنها نظر دهید
  • در پست‌های خود به آنها ارجاع دهید
  • ایرادهای کار آنها را با کمال خوشرویی بازگو کنید
  • محتوایی را که ممکن است برایشان جالب باید با آنها به اشتراک بگذارید
  • آنها را دعوت به استفاده رایگان از محصولات و خدمات خود کنید
  • و پذیرای پیشنهادات آنها باشید.
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.