آیا تا به حال به هویت بصری برند خود فکر کرده‌اید؟

تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
کاربران شما در شبکه‌های اجتماعی چه فکری درباره برند شما می‌کنند؟ آیا پیام‌هایی که برای آنها ارسال می‌کنید از انسجام کافی برخوردار است؟ یا باعث سردرگمی آنها شده است؟
پیش از این نیز درباره اهمیت ایجاد یک برند شخصی و مزایای آن برای کسب‌وکار با شما صحبت کرده‌ایم. در این مقاله بیشتر روی اهمیت ایجاد یک برند با جنبه‌های بصری مناسب تمرکز خواهیم کرد.
 
برندسازی بصری چه اهمیتی دارد؟
قطعا شما نیز با صاحبان کسب‌وکاری روبرو شده‌اید که هیچ زمانی برای برندسازی اختصاص نداده‌اند. این افراد هیچگاه قادر به ردیابی مسیر کسب‌وکار نخواهند بود. آنها نمی‌دانند که آیا کسب‌وکارشان اهداف برند را دنبال می‌کند یا خیر. یا حتی بدتر؛ اصلا نمی‌دانند که نسبت به رقبای خود در چه جایگاهی قرار دارند. همه اینها در نهایت به‌معنای رقیق شدن قدرت و تاثیر برند شما روی مشتریان خواهد بود.
 
درنتیجه چنین کسب‌وکارهایی معمولا دنباله‌رو رقبای خود هستند و هیچ خلاقیتی برای تاثیر گذاشتن روی مخاطبین خود ندارند. ولی برای موفقیت در بازار رقابتی باید حرفی برای گفتن داشته باشید.
 
به نظر می‌رسد ایجاد یک برند بصری پاسخی خوب برای پیشگیری از چنین مشکلاتی است. اگر قصد ایجاد یک برند جدید دارید و یا حس می‌کنید که برند فعلی شما نیاز به تازه‌سازی دارد، حتما به این نکته توجه داشته باشید که هویت بصری برند یکی از مهمترین فاکتورهای اثرگذار در بازاریابی هر کسب‌وکاری است.
 
هویت برند چیزی فراتر از وبسایت یا لوگوی صرف است. قطعات این پازل شامل تمام تجربیاتی است که کاربران مختلف با کسب‌وکار شما دارند. بنابراین هر ردپایی از برند شما که در ذهن مشتریان برجا می‌ماند باید هماهنگ بوده و از تم یکسانی تبعیت کند.
 
یک برند بصری منسجم:
  • به افراد کمک می‌کند تا انتظارات درستی از کسب‌وکار شما داشته باشند.
  • باعث ارتقای سطح حرفه‌ای‌گری و اهداف کسب‌وکار می‌شود.
  • مشتریان دارای علایق و ارزش‌های همسو با کسب‌وکار شما را به خود جذب می‌نماید.
  • باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس، اعتبار و آرامش کاربران می‌شود.
  • منجر به ارتقای کیفیت روابط با کاربران می‌شود.
به‌عبارت بهتر برندینگ بصری قدرت واقعی شما برای بازاریابی است که باعث افزایش مشارکت و فهم متقابل بین برند و مخاطب می‌شود.
 
چگونه می‌توان یک برند منسجم خلق کرد؟
همه ما مشغله‌های فکری و کاری فراوانی در طی روز داشته و درگیر پروژه‌های مختلفی هستیم. در چنین هیاهویی چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که آیا تلاش‌های ما برای بازاریابی از مسیر اصلی برند خارج شده است یا خیر؟
به‌طور کوتاه پیش از هر چیزی به نکات زیر توجه کنید:
  • شروع خوب - با یک شروع قدرتمند نیمی از مسیر بازاریابی را طی خواهید کرد. گام نخست درصورتی که درست برداشته شود، باعث افزایش اعتماد کاربران به شما خواهد بود.
  • لوگو - لوگوی شما ریشه برندتان است و همه شاخ و برگ‌های دیگر از این ریشه تغذیه می‌کنند. در طراحی آن مطمئن شوید که ملاحظات ضروری مانند روانشناسی رنگ‌ها را رعایت کرده‌اید.
  • طیف‌های رنگی - رنگ‌هایی بکار ببرید که با ذائقه مخاطبین شما هماهنگ بوده و برای صنعت و کسب‌وکارتان معنی دارند.
  • شعار برند - شعار برند شما هسته مرکزی آن است که مشخص می‌کند چه کسی هستید، چه سودی برای مخاطبین دارید و چگونه به وظایف خود عمل می‌کنید.
  • فونت‌ها - سعی کنید یک یا دو فونت مناسب برای نوشته‌های خود پیدا کرده و در همه جا از آنها استفاده کنید.
  • طراحی المان‌ها - در استفاده از حاشیه‌ها، خطوط، سایه‌ها و فیلترها به خط مشی برند خود رجوع کنید.
  • لحن - یک لحن مناسب برای برند خود انتخاب کنید و از آن جدا نشوید. این لحن می‌تواند جدی، پیچیده، سارکاستیک، روحانی یا ... باشد.
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.