برندسازی حرفه‌ای برای خانم‌ها چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
انتظار می‌رود تا سال 2020 نرخ زنان بین سنین 55 تا 64 سال که وادار به کار اجباری هستند تا رقم 66 درصد افزایش یابد. این درحالی است که میزان زنان شاغل بالای 65 سال در سال 1980 برابر با 1/8 درصد و در سال 2012 برابر با 4/14 بود. روند افزایش این نمودار نشان می‌دهد که این نرخ تا سال 2020 به 2/19 درصد خواهد رسید. اگر شما نیز جزو این گروه هستید به نظر می‌رسد هیچ زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.
 
کمی زمان برای خود کنار بگذارید. روی داستان حرفه‌ای خود تمرکز کنید و کمی به ظاهر خود برسید. وقتی خود را آماده گذر از فصلی به یک فصل دیگر می‌کنیم، جامه‌های خود را کنار گذاشته و رخت جدیدی به تن می‌کنیم. دقیقا همین کار را باید برای فصول مختلف زندگی خود انجام دهیم. این تغییر فصل می‌تواند تغییر شغل، تبدیل از یک مادر به یک شاغل یا از یک کارمند به یک کارآفرین باشد. آنچه مهم است شناخت جامه مناسب فصل جدید زندگی‌تان است. باید برند خود را بشناسید تا درب‌های بسته به روی شما باز شوند.
 
 حدود 44 درصد از (بیش از) 340 میلیون کاربر لینکدین (تا مارس سال 2015) را زنان تشکیل می‌دهند. یکی از متداول‌ترین مشکل این افراد ترس از قرار دادن تصویر خود در لینکدین به دلیلی کهولت سن است. این مشکل موضوعی است که نه با کتاب‌ها و وبلاگ‌ها، بلکه تنها با خودباوری زنان قابل‌حل است. آنها باید متوجه تاثیری که بر دنیای اطراف خود دارند باشند. در واقع این مشکل ریشه در تربیت ما دارد که زیبایی را نه در هوش و استعداد بلکه در جوانی می‌بینیم.
 
به همه نشان دهید که چه ارزشی می‌توانید برای آنها داشته باشید. موقعیت خود را برای آنها شفاف کنید. به کم قانع نباشید؛ چراکه باهوش هستید و سرشار از تجربه. باید حق خود را بخواهید چون توانایی‌های بالایی طی سالیان دراز کسب کرده‌اید.
 
مهارت کسب کنید
در تمامی پروفایل‌های خود به‌ویژه لینکدین به رزومه و داستان زندگی حرفه‌ای خود اشاره کنید. شاید حتی شروع داستان شما به زمانی بازگردد که لینکدین تنها رسانه برای نقل داستان توسط افراد حرفه‌ای بود. تجربه شما درواقع شاه‌کلید برند شما است. درباره آن صحبت کنید و آن را در قالبی جذاب و تازه روایت کنید. نهایتا همین تجربیات و مهارت‌هایی که در این سال‌ها کسب کرده‌اید نقطه قوت شما نسبت به سایرین خواهد بود. از آنها استفاده کنید. هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن آنها وجود ندارد.
 
همکاری کنید
از فردی دیگر بخواهید که در مسیر برندسازی همکار شما باشد. نوشتن درباره خود به‌ویژه برای زنان کار دشواری است. بنابراین از فردی دیگر بدین منظور کمک بگیرید. مشکل معمولی که بیشتر خانم  های مسن با آن روبرو هستند نداشتن اعتمادبه‌نفس درباره دستاوردهایی است که توسط آنها به نتیجه رسیده است. چرا؟ این دستاوردها آنقدر با زندگی روزمره آنها عجین شده است که آنها را عادی می‌دانند.
 
رشد کنید
برند شخصی و دیجیتال خود را برپا کنید و از آنجایی‌که این برند نشانگر تمامی جنبه‌های زندگی شماست، باید آن را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید. شبکه خود را بسازید و مخاطبینتان را در لینکدین گردهم آورده و شروع به گفتگو با آنها بکنید، هم حرفه‌ای و هم شخصی.
 
پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که هر زنی توانایی انجام این کار را دارد و این موضوع تنها مختص مدیران و صاحبان مشاغل نیست.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.