برای ایجاد یک برند شخصی اثرگذار چه اجزایی باید در کنار هم قرار گیرند؟

تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
وقتی موفق به ایجاد یک برند شخصی قدرتمند شوید نقش یک سلبرتی را در صنعت خود ایفا می‌کنید. این شهرت با خود نفوذ و اعتبار به ارمغان آورده و نگاه افراد را به سمت شما برمی‌گرداند. وقتی مخاطبین درباره صنعت شما فکر می‌کنند نخستین فردی خواهید بود که در ذهن آنها شکل می‌گیرد و پیشنهاداتی که برای آنها دارید جذابیت بیشتری برایشان خواهد داشت.
اگر تصمیم جدی برای ایجاد چنین برند شخصی پویایی دارید و نمی‌دانید که از کجا باید شروع کرد، با این مقاله همراه باشید:
 
حفظ هماهنگی
وقتی مشتریانتان شناخت درستی از شما دارند و می‌دانند چه انتظاراتی باید از شما داشته باشند، یعنی حس اعتماد در آنها شکل گرفته است. دلیل اهمیت ثبات و هماهنگی در همین موضوع نهفته است. با این حال برندهای بسیاری رفتارهای ولنگار و لحظه‌ای از خود نشان داده و هیچ توجهی به استفاده از رنگ‌ها، فونت، اشکال و لحن خود نشان نمی‌دهند. این به‌معنی سردرگم کردن مخاطب است. برند شما باید استانداردهای مشخصی برای خود در نظر گرفته و در همه فعالیت‌های خود به این چارچوب مقید باشد.
 
روایت یک داستان جذاب
داستان برندتان به‌عنوان بزرگترین وجه تمایز شما از سایر کسب‌وکارها محسوب می‌شود. داستان خود را به بخشی از برند شخصی تبدیل کنید. هزاران نفر ممکن است محصولات و خدماتی مانند شما داشته باشند، ولی تنها فردی که ویژگی‌های شما را دارد، خودتان هستید. کاربران شما مشتاق شناخت شما هستند؛ مشتاق این هستند که بدانند چگونه به اینجا رسیده‌اید؛ چگونه از هیچ شروع کردید؛ یاد گرفتید و به یک فرد برتر تبدیل شدید.
 
کسب اعتبار
محتوایی که با تمام وجود و احساسات تولید شده است، الهام‌بخش بوده و ارتباط عمیق‌تری با مخاطبین ایجاد می‌کند. خود واقعیتان را نشان دهید. بگذارید مخاطبین ارزش‌های شما را ببینند. درباره آنچه برایتان اهمیت دارد صحبت کنید و پشت‌صحنه فعالیت‌های خود را به آنها نشان دهید تا حس دخیل بودن پیدا کنند.
 
در دسترس بودن
از دل برود هرآنکه از دیده رود! راه‌های بسیاری برای نمایش برند شخصی در بازار هدف وجود دارد. برخی از ایده‌ها از این قرار هستند:
  • یک شروع جنجالی داشته باشید
  • تصاویر خود در محل کار را به اشتراک بگذارید
  • محل کار خود را ترک کرده و به ملاقات افراد شبکه خود بروید
  • به فردی اثرگذار در رسانه تبدیل شوید
  • به‌عنوان مهمان در پادکست‌ها شرکت کنید
  • تصاویر رخدادهایی که در آنها شرکت داشته‌اید را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  • سمینار آنلاین و ویدئوهای زنده برای پرسش و پاسخ با کاربران برپا کنید
انتخاب یک شعار
شعار هر برند یکی از مهمترین بخش‌های هر کسب‌وکار محسوب می‌شود که متاسفانه توسط برندهای زیادی مورد غفلت قرار می‌گیرد. شعار شما درواقع اعلامیه‌ای است که هویت مخاطبین شما، چگونگی خدمات شما به آنها و چرایی بهتر بودن آنها نسبت به رقبا را بازگو می‌کند.
 
تعریف مشتری ایده‌آل
کسب‌وکارهای بسیاری هیچ ایده‌ای درباره مشتری ایده‌آل خود ندارند. بر همین اساس این کسب‌وکارها طیف وسیعی از مخاطبین را به‌عنوان مشتری خود فرض می‌کنند. با مشخص کردن ویژگی‌های مشتری ایده‌آل خود، ایده‌های بیشتری برای شناخت بهتر و نشان دادن خودتان به آنها خواهید داشت.
 
نمایش تخصص خود
ایجاد یک برند شخصی به‌معنای بهترین بودن و داشتن دانش در آن حیطه است. تنها دنباله‌رو دیگران نباشید، بلکه تبدیل به یک رهبر در صنعت خود شوید. هرچه خود را از رقبا متمایزتر کنید توجه افراد بیشتری به‌سمت شما به‌عنوان یک فرد اثرگذار در صنعت معطوف خواهد شد.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.