3 نکته مهم برای انتشار نشریه در رسانه‌ها

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
دو دلیل اساسی برای نوشتن نشریه وجود دارد. یا دلیل شما از انتشار نشریه ارتقای سطح سئوی سازمان است و یا امیدوار هستید با این روش توجه رسانه‌ها را از طریق مقاله‌هایی که در منابع شخص ثالث منتشر می‌شود به خود جلب نمایید. اگر هدف شما مورد دوم (و نه فقط هدف اول) باشد، ضرورتا محتوای شما باید چیزی باشد که مخاطبین مایل به شنیدن آن هستند نه چیزی که شما مایل به اشتراک آن هستید. بنابراین به‌عنوان یک سازمان پیش از اقدام این پرسش را از خود داشته باشید که آیا انتشار یک نشریه ارزش دستاوردهای آن را دارد؟ موضوع این است که اگر دائما اقدام به ارسال محتوای کوچک و بزرگ به خبرنگاران کنید پس از مدتی برایشان آزاردهنده خواهید بود و تنها چیزی که عاید شما خواهد شد از دست دادن اعتبارتان است.
 
چه چیزی ارزش انتشار دارد؟
واقعیت این است بیشتر شرکت‌ها بر این باورند هر اتفاق ریز و درشتی که در شرکت آنها رخ می‌دهد یک حادثه مهم است؛ حتی استخدام یک فرد در آن! ولی این بدان معنا نیست که این اتفاق می‌تواند برای هر کسی در خارج از شرکت نیز به همان مقدار ارزشمند باشد. اگر می‌خواهید بدانید چه موضوعاتی ممکن است برای آنها ارزشمند باشد، از یک فرد در خارج از سازمان در این باره پرس‌وجو کنید. همراه با در نظر گرفتن این موضوع، ایده‌های زیر را نیز در نظر داشته باشید:
  • یک توسعه اساسی (مانند گشایش یک دفتر جدید، رونمایی از یک محصول جدید یا انعقاد قرارداد جدید)
  • یک رخداد پیش‌رو (مانند سمینار آنلاین یا سخنرانی)
  • نتایج تحقیقات و مطالعات
  • چاپ کردن کتاب یا انتشار یک فیلم
  • علایق طبیعی انسانی (مانند پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان)
رسانه‌ها به چه چیزی نیاز دارند؟
معمولا رسانه‌ها از تمامی اخبار، اطلاعات و نگرانی‌های عمده صنعتی که در آن فعالیت می‌کنند اطلاع دارند، ولی با این حال بیشتر آنها از رویدادهایی که در شرکت‌های کوچکتر اتفاق می‌افتد بی‌خبر هستند و اینجاست که به کمک شما نیاز پیدا می‌کنند. در چنین موقعیتی باید هوشیار باشید و وقایع مرتبط با صنعت خود را به‌عنوان یک رهبر فکری و متخصص در اختیار آنها قرار دهید. به نظر می‌رسد مهمترین نیازها و علاقه‌مندی آنها شامل موارد زیر باشد:
  • اطلاعات دارای انقضای زمانی کوتاه
  • اطلاعات انحصاری
  • اطلاعات تکمیلی درباره موضوعات تخصصی
قانون شماره یک چیست؟
فرض می‌کنیم اطلاعات تکمیلی ارزشمندی برای چاپ در یک نشریه در دست دارید. آیا این اطلاعات صرفا برای جلب توجه مطبوعات کافی هستند؟ جواب ساده این است. نه! همچنان ممکن است تیم بازاریابی شما مهمترین نکات برای رساندن این محتوا به دست رسانه‌ها را فراموش کرده باشد. احتمالا می‌پرسید چه نکاتی؟
 
زمانی که محتوای خود را آماده کردید به هیچ عنوان بدون تحقیق درباره آن رسانه، محتوای خود را برای آن ارسال نکنید. لیستی از رسانه‌های مناسب تهیه کنید. مقالات پیشین آنها را بخوانید و در ایمیل خود به سردبیر رسانه توضیح دهید که فلان مقاله را مطالعه و به قالب آن علاقه‌مند شده‌اید و تمایل دارید که محتوای شما نیز چنین شرایطی داشته باشد. آگاه باشید روزهایی که کسب‌وکارها انبوهی از ایمیل‌ها برای روزنامه‌نگاران ارسال می‌کردند به پایان رسیده است. خبرنگاران به اطلاعاتی که برای آنها ارسال می‌شوند دقت می‌کنند، حتی اگر از آنها استفاده نکنند.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.