هفت ایده خلاقانه برای اینکه در انتشار مطبوعات موفق شوید

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
انتشار یک نشریه چقدر برایتان زمان‌بر است؟ آیا زمان زیادی صرف نوشتن یک نشریه می‌کنید؟ آیا بخش زیادی از زمان خود را صرف انتخاب واژه‌های مناسب می‌کنید؟ آیا بارها نوشته خود را پاک می‌کنید و دوباره آن را ویرایش می‌کنید؟ آیا پس از همه این کارها بازهم برای اشتراک آن مردد هستید؟
 
همواره ارزشمندی نشریه و اطلاعات آن برای هر کسب‌وکار و سازمان غیرانتفاعی مهم بوده است؛ چراکه در غیر این صورت تمامی تلاش‌هایی که برای ایجاد آن شده است هدر دادن وقت، هزینه و منابع خواهد بود.
چند روش ساده برای ایجاد یک نشریه باارزش وجود دارد که با یادگیری آنها دیگر مجبور نخواهید شد ساعت‌ها پای نوشتن یک نشریه بنشینید. بیایید به چند مورد از مهمترین آنها نگاهی بیندازیم:
  1. نشریه خود را توییترپسند کنید. توییتر محلی برای اطلاع از آخرین اخبار و بروزرسانی‌ها است. بنابراین مطمئن شوید که نام کاربری حساب توییتر خود را در نشریه وارد کرده باشید. علاوه بر این سعی کنید برای برخی از مهمترین عبارات نشریه خود که حاوی اطلاعات جالبی هستند، گزینه "برای توییت کردن کلیک کنید" بگنجانید. شایان ذکر است که نشریه خود را همان روزی که منتشر می‌کنید در توییتر نیز به اشتراک بگذارید و به همه خبرنگاران اطلاع دهید که آماده پاسخگویی به پرسش‌های آنها در این شبکه هستید.
  2. تصاویر. مطالعات نشان داده‌اند که نشریه‌های دارای تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها و محتوای چندرسانه‌ای دیگر شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشته شدن توسط کاربران دارند. مطمئن شوید که از تصاویر باکیفیت و مرتبط در نشریه خود استفاده کرده و لینک ویدئوها و محتوای دیگر را در آن گنجانده‌اید.
  3. نشریه خود را پست کنید. نشریه خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک و گوگل+ پست کرده و لینک آن را در بیو اینستاگرام قرار دهید.
  4. سادگی در مطالعه. نشریه‌های استاندارد معمولا به‌سادگی روی ابزارهای موبایلی قابل‌خواندن نیستند. بنابراین طراحی نشریه خود را به‌گونه‌ای تغییر دهید که در همه پلتفرم‌های مختلف به‌سادگی قابل‌مطالعه باشد. حتی می‌توانید قلم بزرگتری برای متن خود انتخاب کنید تا مطالعه آنها در صفحات کوچک نیز به‌سادگی صورت گیرد.
  5. از هشتگ استفاده کنید. خبرنگاران از آنها استفاده می‌کنند و شما نیز باید از آنها استفاده کنید؛ به‌ویژه در توییتر. هنگام توییت کردن نشریه از هشتگ‌های متنوعی استفاده کنید تا کاربران را به سمت خود فراخوانی کنید. با این حال توجه داشته باشید که به هیچ وجه از هشتگ‌های نامرتبط با متن خود استفاده نکنید.
  6. گزینه‌های اشتراک. نشریه‌های زیادی هستند که تمام قوانین یک نشریه استاندارد در آنها رعایت شده است ولی باز هم میزان اشتراک آنها پایین است. این نشریه‌ها از یک نکته مهم غافل بوده‌اند و آن هم قرار دادن دکمه‌های مخصوص اشتراک صفحه در شبکه‌های مختلف است. حتما گزینه‌های اشتراک نشریه در شبکه‌های اجتماعی را در نشریه خود بگنجانید.
  7. اطلاعات بیشتر. اگر نشریه طولانی دارید، می‌توانید آن را به چندین بخش تقسیم کنید، ولی فراموش نکنید که با گنجاندن لینک "برای اطلاعات بیشتر" آن را به بخش‌های پیشین ارتباط دهید. مطمئن شوید که در بخش‌های پیشین نیز تمامی نکات فوق‌الذکر رعایت و تا جای ممکن برای همه آنها از تم یکسانی استفاده شده باشد.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.