کدام یک اهمیت بیشتری دارد؟ برند شخصی یا برند شغلی؟

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
بهتر است زمان خود را صرف ایجاد یک برند شخصی آنلاین کنیم یا یک برند شغلی؟ پاسخ کوتاه ما این است که هر دو آنها اهمیت دارند، ولی نه به مقدار یکسان! هیچ کسب‌وکاری در طول تاریخ از کارت اعتباری استفاده نکرده است. هیچ کسب‌وکاری چک ننوشته است و هیچ فردی را برای انجام کاری استخدام نکرده است. تمامی اینها همواره به‌دست انسان‌ها انجام می‌شوند.
 
مراقب پست‌های خود باشید
از مطالب بالا می‌توان نتیجه گرفت که قرار نیست همه وقت را صرف ساخت برند شغلی خود کنید. اتفاقات زیادی در جای‌جای دنیا در حال رخداد است و برای رویارویی با آنها باید برند شخصی خود را داشته باشید. باید قبول کنید که نمی‌توانید سن خود را تغییر دهید. نمی‌توانید مانع رخداد بسیاری از اتفاقات شوید. نمی‌توانید جنسیت خود را تغییر دهید ولی می‌توانید درباره همه اینها در رسانه‌های آنلاین صحبت کنید. می‌توانید درباره مسائل سیاسی، مذهبی و جنسیتی یا هر موضوعی که شاید گفتن آن در دنیای واقعی یا برند شغلی ساده نیست حرف بزنید.
 
مشکل اینجاست که با زدن برخی از حرف‌ها شاید تنها نظر نیمی از افراد موافق شما باشد. بنابراین مراقب پست‌های خود باشید. سعی کنید راجب موضوعات حساس حرف نزنید. شوخ‌طبع باشید ولی با هر موضوعی شوخی نکنید. سرگرم‌کننده باشید ولی لوس نباشید شاید کافی است هر صبح نقل‌قولی از یک فرد مشهور پست کنید.
 
برند شخصی
ایجاد یک برند شخصی واقعا یکی از سخت‌ترین کارها در دنیای بازاریابی است. درواقع خود شما بخشی از برند هستید و شخصی بودن برند به‌معنی انسانی‌تر بودن آن و اجازه قدرت مانور بیشتر به نمایش احساسات است. با این وجود بازهم تاکید می‌کنیم که مراقب باشید. فرض کنید برای شرکتی کار می‌کنید. اشتراک محتوای توهین‌آمیز در برند شخصی شما باعث لطمه دیدن آنها نیز خواهد شد. نتیجه آن نهایتا می‌تواند معلق شدن یا حتی برکناری شما از شغلتان باشد. بنابراین مراقب باشید که پای خود را در قلمرو چه کسی قرار می‌دهید.
 
برند شغلی
وقتی پای برند شغلی به میان می‌آید بازهم همین موارد صادق است. اشتباه نکنید؛ هیچ محدودیتی در اجرای ایده‌های خلاقانه شما وجود ندارد، ولی درصورتی که مرزها را بشکنید با خشم مخاطبین و عدم توجه آنها به برندتان روبرو خواهید شد. برندهای شغلی معمولا جذابیت کمتری برای افراد دارند. از آنجایی‌که این برندها معمولا درباره محصولات و خدمات صحبت می‌کنند برای مشتریان کسل‌کننده‌تر هستند. درواقع برندهای شغلی درگاهی برای آموزش افراد و یا سرگرم کردن آنها همراه با آموزش هستند.
 
سخن پایانی
برای جلب مشارکت افراد در برند شغلی خود پیش از هر چیز باید برند شخصی خود را ایجاد کنید. این برند شخصی پلتفرمی در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید کسب‌وکار و برند شغلی خود را روی آن رشد دهید. به یاد داشته باشید که کسب‌وکارها به‌خودی‌خود در ارتباط با کسب‌وکارهای دیگر نیستند، بلکه انسان‌ها مجری اصلی کسب‌وکار هستند.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.