چگونه هویت بصری برند خود را توسعه دهیم؟

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
انتخاب یک راهنمای خوب مانند نقشه‌ای است که تیم شما را برای رسیدن به هدف و خارج نشدن از مسیر اصلی هدایت می‌کند. فراموش نکنید که این راهنما باید با تمامی افراد گروه به اشتراک گذاشته شود تا همگی از آنچه باید پیروی کنند، مطلع شوند.
  • کپی‌رایتر و مدیر شبکه اجتماعی باید بداند چگونه با لحنی که برند شما انتظار دارد بنویسد.
  • طراح گرافیک تیمتان باید از فونت‌ها و رنگ‌هایی که خط مشی برند شما انتخاب کرده است آگاه باشد.
  • طراح وب تیم باید اطمینان حاصل کند که وبسایت و صفحات لندینگ، همگی احساس و نمای یکسان و مناسبی دارند.
این موضوع به‌ویژه برای شرکت‌هایی که کارکنان غیرحضوری و مجازی از مناطق جغرافیایی مختلف دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. لوگو، فونت‌ها و قالب‌های مد نظر برند خود را به‌راحتی در دسترس تیم خود قرار دهید و در نهایت پس آنکه همه افراد تیم کار خود را انجام دادند، دوباره این پازل را چک کنید.
 
وبسایت
وبسایت شما بزرگترین تابلو کسب‌وکارتان و به‌عنوان مرجعی برای سایر المان‌های ارتباطی برندتان محسوب می‌شود. مطمئن شوید که تصاویر بکاررفته در صفحات وبسایت شما برای مشتری ایده‌آل شما جذاب باشد. زبانی برای ارتباط با مخاطبین هدف خود استفاده کنید که رویشان اثرگذار است. یک صفحه با عنوان "درباره ما" ایجاد کنید و شرکت خود را معرفی کنید.
 
اشتراک تصاویر
اشتراک تصاویر شخصیتان باعث می‌شود روابط دوستانه‌تر و گرمتری با مخاطبین خود داشته باشد. مشتریان عاشق دیدن چهره‌های واقعی پشت کسب‌وکارها هستند.
تصویری از خودتان هنگام مطالعه بگیرید، با دوست جدیدی که در کسب‌وکار خود پیدا کرده‌اید عکس بگیرید، از رفت‌وآمد خود به محل کار عکس بگیرید و ....
 
ویدئوها
این روزها اشتراک ویدئو نقش قابل‌ملاحظه‌ای در افزایش تعداد کاربران دارد. البته باید توجه داشته باشید که ویدئوهای اشتراکی شما غیرمرتبط با برندتان نباشد. حتی به پوشش خود در این ویدئوها دقت کنید.
می‌توانید هنگام کار پشت میز خود و یا حتی هنگام آشپزی در آشپزخانه از خود فیلم بگیرید. به این نکته توجه کنید که داشتن یک تم رنگی یکسان در انتشار ویدئوها تاثیر زیادی در ذهنیت مخاطبین درباره حرفه‌ای بودن شما دارد.
 
درنهایت تا جای ممکن رفتار گرم، دوستانه و فعالی با کاربران داشته باشید.
 
تصاویر مارک‌دار
تصاویر ساده و بی‌معنای خود را دور بریزید. انبوهی از ابزارهای متنوع برای درست کردن اینفوگرافیک‌ها، نقل‌قول‌ها و محتوای بصری دیگر با قدرت اثرگذاری بیشتر وجود دارد.
تمام تصاویر و محتوای خود را مزین به امضای برند خود کنید. خیلی ساده می‌توانید لوگوی خود را به محتوای تولید اضافه کنید تا کاربران آن به‌سرعت متوجه منبع آن یعنی برند شما شوند.
 
رسانه اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی فرصت بی‌نظیری برای برندینگ بصری در اختیار ما قرار می‌دهند. از تصویر کاور فیسبوک گرفته تا تصاویر پروفایل؛ همه اینها فرصتی عالی برای افزایش آگاهی افراد از برندتان است. این تصاویر و ویدئوها می‌توانند احساسات افراد را برای مشارکت با شما تحریک کنند.
 
هدایای رایگان
حتی هنگامی که قصد ارائه خدمات و محصولات رایگان به بازدیدکنندگان خود دارید، مطمئن شوید که رنگ‌ها، فونت‌ها، لوگوها و سایر المان‌های بصری دخیل در این هدیه مطابق ملاحظات برند شما باشد.
با این کار اثرگذاری هدیه شما بیشتر بوده و هدیه شما حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد.
 
امضای ایمیل
اضافه کردن امضای گرافیکی به ایمیل‌های ارسالی تاثیر پیام شما را دوچندان می‌کند. توسط ابزارهایی مانند Wisestamp به‌سادگی می‌توانید لوگو، تصویر یا حتی لینک رسانه اجتماعی خود را به‌عنوان امضا به ایمیل اضافه کنید.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.