گام به گام تا ایجاد یک برند شخصی در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
اگر فردی تاثیرگذار در کسب‌وکار خود هستید، توجه به برندسازی شخصی یکی از اصول مهم برای حضور شما در شبکه‌های اجتماعی است. بنابراین یک پرسش مهم پیش می‌آید. چگونه می‌توان یک برند شخصی تاثیرگذار ایجاد کرد؟ در ادامه نکات کاربردی برا موفقیت در این باره ارائه می شود:
 
1-تمام فعالیت‌های خود را حسابرسی کنید
توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز یک بررسی سریع روی پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که تمامی حساب‌های شما به یکدیگر متصل هستند و کاربران به‌سادگی می‌توانند متوجه این ارتباط شوند. پروفایل شما در رسانه‌های اجتماعی نشانگر هویت برندتان است.
هنگام اشتراک پست‌های خود در رسانه‌های اجتماعی، اهداف کسب‌وکارتان را به خاطر داشته باشید. زمانی که یکی از کاربران رسانه‌های اجتماعی نام شما را جستجو می‌کند، چه چیزی پیدا می‌کند؟ هر فردی ممکن است این جستجو را تکرار کند؛ بنابراین اگر نتایج خوبی برای این جستجو نمی‌بینید به فکر چاره باشید.
 
2-اهداف خود را مشخص کنید
چهره شاخص بودن در یک صنعت، شما را به فردی تاثیرگذار در آن صنعت تبدیل می‌کند. ولی این فرایند شانسی نیست. نخست باید اهداف خود را مشخص کنید. منظور از مشخص کردن اهداف تنها لیست کردن آنها روی کاغذ نیست، بلکه باید منابع و روش‌های رسیدن به آنها را نیز مشخص کنید.
به افراد موفق صنعت خود نگاه کنید. افراد موفق معمولا پروفایل شخصی همسو با پروفایل شغلی دارند. با نگاهی به آنها می‌توانید بفهمید که چه محتوایی در چه رسانه اجتماعی می‌تواند توجه کاربران صنعت شما را جلب کند و چه محتوایی منفور هستند.
 
3-یک استراتژی مفید برای رسانه اجتماعی داشته باشید
فرض کنید اهداف خود را مشخص کرده‌اید و می‌دانید که چه محتوایی با چه دوره تناوب در چه رسانه‌ای به اشتراک بگذارید. دستیابی به این اهداف یک فرایند پویا محسوب می‌شود و باید دائما میزان موفقیت و شکست خود را ارزیابی کنید تا درصورت نیاز رویکرد خود را تغییر دهید.
اشتراک محتوای تولیدی دیگران اشکالی ندارد، به‌شرطی که در کنار آن خودتان نیز دست به تولید محتوا زده و جایگاهتان را در آن صنعت به‌عنوان یک فرد معتبر تثبیت کنید. ابزارهای مختلفی برای یافتن محتوای مرتبط با موضوعات متنوع وجود دارد، به‌عنوان مثال می‌توان به Alltop و POPURLS اشاره کرد. همچنین با استفاده از ابزارهایی مانند Buffer و Hootsuite می‌توانید پست‌های خود را با زمان‌بندی پیشین ارسال کنید. در صورت استفاده از این ابزارها، ارزیابی مشارکت کاربران را فراموش نکنید.
 
4-پروفایل‌های خود را بروزرسانی کنید
باید پروفایل شما در هر پلتفرم اجتماعی قادر به انتقال کاربر به رسانه‌های دیگرتان باشد و آنها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که کاربران پس از ورود به هر رسانه، شاهد انسجام و هماهنگی موجود میان المان‌های بصری آنها باشند. اگر با اندازه یا نمای کلی تصاویر مشکل دارید، به‌راحتی می‌توانید یک حساب رایگان در Canva ایجاد و از قابلیت‌های آن استفاده کنید.
 
5-یک مربی استخدام کنید
اینکه یک شخص ثالث بازبینی پروفایل شما را به دست بگیرد هیچ اشکالی ندارد. هرچند می‌توانید از دوستان و آشنایان خود نیز کمک بخواهید، ولی برای گرفتن بهترین نتایج، بهترین کار استخدام یک مربی برندسازی باتجربه، حرفه‌ای و متفکر است که بتواند شرایط کسب‌وکار شما را بررسی کند. بدین منظور می‌توانید یک فرد حرفه‌ای پیدا کرده و یا به وبسایت گروه رسانه ای کاما نگاهی بیندازید و از تجربه‌های گذشته و محبوبیت او با خبر شوید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.