چگونه با شبکه‌های اجتماعی ترافیک سایت را بالا ببریم؟

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
اگر به‌دنبال نوعی استراتژی هستید که به‌کمک آن ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید، بازاریابی توسط رسانه‌های اجتماعی گزینه‌ای عالی است که کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. با این حال تنها ایجاد یک پروفایل ساده در رسانه‌های اجتماعی مختلف نمی‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود، بلکه باید با مخاطبین خود مشارکت داشته باشید.
 
مشارکت با مخاطبین به چه معناست؟
مشارکت زمانی اتفاق می‌افتد که شما و مخاطبتان با یکدیگر تعامل برقرار می‌سازید. این تعامل بسته به اینکه در چه بستری قرا دارید متفاوت است، ولی تقریبا تمامی شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌هایی مشابه یکدیگر دارند. مشارکت کاربر از زمانی شروع می‌شود که او روی لینکی که شما پست کرده‌اید کلیک می‌کند. هرگونه لایک یا نظری که کاربر درباره پست شما می‌دهد نیز نوعی از مشارکت محسوب می‌شود.
برای جلب مشارکت مخاطبین گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. به‌عنوان نمونه می‌توانید محتوایی تهیه کنید که نظر بینندگان را به خود جلب کند یا در پست‌های آنها مشارکت داشته باشید.
 
با چه تناوب زمانی باید با مخاطبین مشارکت داشت؟
شک نکنید که هرچه مشارکت بیشتری با مخاطبین داشته باشید بهتر است، ولی قطعا زمان شما محدود است و به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار نمی‌توانید تک‌تک لحظات خود را صرف مشارکت با مخاطبین شبکه‌های اجتماعی کنید.
 
به‌طور معمول توصیه می‌شود هر روز با مخاطبین خود مشارکت داشته باشید، ولی برای گرفتن نتیجه بیشتر، بهتر است برنامه زمانی برای ارسال پست داشته باشید. به‌عنوان مثال در ساعات 9، 12، 15 و 18 رسانه خود را چک کنید و درصورتی که کاربران با شما مشارکت دارند با تناوب بیشتری سراغ آنها بروید.
 
کاربران در چه زمانی فعال ترند؟
برای آنکه نتایج بهتری از زمانی که صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنید، بگیرید، باید در ساعاتی که کاربران در فعال‌ترین حالت خود هستند مشارکت آنها را جلب کنید. در ادامه به چند نکته دررابطه‌با زمان اوج فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کنیم:
  • اوج فعالیت کاربران فیسبوک مربوط به روزهای چهارشنبه از ساعت 13 تا 16 است. با این حال اواخر هفته کاربران فیسبوک فعالیت بالایی در این شبکه دارند.
  • ساعات ظهر تا 17 روزهای چهارشنبه زمان اوج فعالیت کاربران توییتر است.
  • در پلتفرم لینکدین، روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه از 7 تا 9 و 17 تا 19 ساعات اوج فعالیت محسوب می‌شوند.
  • ساعات اوج فعالیت پینترست بعدازظهر روزهای چهارشنبه و روزهای جمعه ساعات 15 تا 18 و شنبه 19 تا نیمه‌شب است.
  • دررابطه‌با اینستاگرام چندان ساعات اوجی نمی‌توان معرفی کرد؛ بدین معنا که در تمام ساعات روز و تمام روزها می‌توانید انتظار نتایج خوبی داشته باشید.
برای ایجاد ارتباط با مخاطبین چه ملاحظاتی باید رعایت کرد؟
بازاریابان بسیاری تمرکز اصلی خود را روی افزایش تعداد کاربران معطوف کرده‌اند، ولی بازهم هنگام برقراری رابطه با مخاطبین شکست می‌خورند. کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید تا ارتباط بهتری با مخاطبین داشته باشید:
  1. محتوایی تولید کنید که با عنوان جذاب و تصاویر باکیفیت خود، توجه کاربران را جلب می‌کند
  2. با لایک‌ها و نظرات خود با پست‌های کاربران مشارکت کنید
  3. به تمامی نظرات کاربران در پست‌های خود پاسخ دهید
  4. محتوای سایر کاربران را با کاربران خود به اشتراک بگذارید
  5. به هیچ عنوان پیام مخاطبینی را که قصد برقراری ارتباط با شما دارند نادیده نگیرید
  6. کلی‌گویی نکنید
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.