ترندهای برتر شبکه‌های اجتماعی در سال 2018

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ‌چت و شبکه‌های اجتماعی متداول دیگر همواره در حال تغییر و تحول رسانه‌های خود هستند تا تجربه کاربری بهتری برای مخاطبین خود به ارمغان بیاورند. برهمین اساس قدرت انعطاف کسب‌وکارهای مختلف در راستای انطباق با آخرین دگرگونی‌ها یکی از اصول اساسی در موفقیت آنها است.
 
ویدئوها حاکم مطلق محتوا خواهند بود
روی روزهایی که بروزرسانی استاتوس و اشتراک تصاویر متفرقه، حضور در رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شد گرد و خاک ضخیمی نشسته است. این روزها واژه ارتباط معنای شخصی‌تری یافته است، تا جایی که مکالمات عادی جای خود را به مکالمات تصویری داده و کسب‌وکارها شروع به استفاده از محتوای ویدئویی در استراتژی‌های بازاریابی خود کرده‌اند. مهمترین مزیت ویدئوها جلوگیری از بی‌روح و بی‌هویت شدن ارتباط شما با مخاطبین هدف یا به‌طور کلی هر فرد دیگری است.
 
آمار و ارقام نشان می‌دهند که 43 درصد از افراد انتظار تولید محتوای ویدئویی از بازاریابان دارند و نزدیک به 52 درصد از بازاریابان حرفه‌ای در سراسر دنیا، ویدئوها را بهترین محتوا برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه می‌دانند. با توجه به محبوبیت بی‌نظیر محتوای ویدئویی، انتظار می‌رود که این روند تا سال آینده ادامه داشته و حتی شیب آن بیشتر شود.
 
نقش افراد بانفوذ همچنان در حال پررنگ‌تر شدن است
زمان آن رسیده است که شانسی به کسب‌وکار خود برای همکاری با افراد بانفوذ بدهید. کافی است آستین بالا زده و فرد بانفوذ صنعتی که در آن فعالیت دارید را شناسایی کنید. اینطور که پیداست برای سال بعد به این گام احتیاج شدیدی پیدا خواهید کرد، به‌طوری‌که سایه سنگین چتر بازاریابی توسط افراد بانفوذ را روی بیشتر شرکت‌های چه بزرگ و چه کوچک حس خواهیم کرد. همین حالا نیز بیشتر شرکت‌های حتی کوچک و نوپا متوجه اهمیت این استراتژی هستند و از آن استفاده می‌کنند. طبق آمار
  • 70 درصد از نوجوانان عضو یوتیوب اعلام کرده‌اند که به‌طور معمول به توصیه‌های افراد بانفوذ بیشتر از سلبرتی‌های مشهور اعتماد دارند.
  • 86 درصد از زنان پیش از خرید محصول، به جستجوی آن در صفحات افراد بانفوذ در رسانه‌های اجتماعی می‌پردازند.
  • بنابر اظهارات 32 درصد از افراد بانفوذ ایالات متحده، فیسبوک بهترین پلتفرم برای بازاریابی است. 24 درصد از آنها نیز معتقدند که اینستاگرام بهتر است.
  • نزدیک به 71 درصد از مصرف‌کنندگان از طریق رسانه‌های اجتماعی با محصولات آشنا می‌شوند.
توییتر داغ‌تر از همیشه
توییتر بیشتر به‌عنوان پلتفرمی برای بیان افکار، احساسات و مشارکت در بحث‌ها بکار می‌رود، ولی دررابطه‌با مباحث مربوط به بازاریابی نیز اهمیت زیادی دارد. با این حال اخیرا به نظر می‌رسد این رسانه در کنار دو رسانه محبوب فیسبوک و اینستاگرام چندان به چشم نمی‌آید. گرایش نزولی استفاده از توییتر دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. به‌عنوان مثال برخی دلیل آن را گرایش زیاد 45‌مین رئیس‌جمهور آمریکا یعنی ترامپ به توییتر می‌دانند.
 
به هر روی انتظار نداشته باشید که این روند منفی در سال 2018 نیز ادامه پیدا کند. به نظر می‌رسد توییتر برنامه‌های جدیدی برای افزایش مشارکت کاربران در سال آینده دارد. یکی از تغییرات احتمالی می‌تواند فروخته شدن این پلتفرم به بخش سرمایه‌گذاران شخصی باشد.
 
رستاخیز پلتفرم‌های پیام‌رسانی
شرکت‌های بسیاری همچنان برای ایجاد ارتباط با مشتریان خود به انتشار پست می‌پردازند، ولی انتظار داریم در سال آینده سرمایه‌گذاری‌های بیشتری روی اَپ‌های پیام‌رسانی انجام شود تا برندها و مشتریان را به یکدیگر ارتباط دهد. ربات‌های با قابلیت گفتگو نمونه‌ای از همین فنّاوری محسوب می‌شوند که در حال حاضر نیز توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی استفاده می‌شوند.
 
جوانان، سرمایه‌های آینده
طبق مطالعات گولدمن شاس، سرمایه‌گذاری روی نسل جوانان در رسانه‌های اجتماعی سودآورتر از سرمایه‌گذاری روی نوجوانان خواهد بود. به‌طور میانگین این نسل در سنین 22 سال قرار دارند، بدین معنا که در حال آماده شدن برای ورود به بازار کار هستند و نتیجه آن افزایش قدرت خرید آنها است.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.