اصول ایجاد یک بیانیه ماموریت تاثیرگذار برای بازاریابی محتوا

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
موفقیت بازاریابی محتوا در گرو یک نکته کلیدی است: تولید منظم محتوای جذاب. موضوعی که شاید گفتن آن ساده باشد، ولی دستیابی به آن دشوار است. هرچند استراتژی‌های بازاریابی محتوا یکی از ملزومات ایجاد محتوای تاثیرگذار است، ولی زمانی که پای گرفتن تصمیم‌های لحظه‌ای می‌رسد معمولا این استراتژی‌ها کارایی لازم را ندارند. بدتر اینکه طی زمان بیشتر بازاریابان از مسیر اصلی استراتژی‌های سازمان خارج می‌شوند که نتیجه نهایی آن تولید محتوای نامنظم است.
 
بنابراین برای تولید منظم محتوا و جلب مشارکت کاربران چه باید کرد؟
 
ایجاد یک بیانیه ماموریت عالی برای استراتژی تولید محتوا
بنا بر دیدگاه صاحب‌نظران، یک بیانیه ماموریت استراتژی محتوا روی سه مولفه کلیدی تمرکز دارد:
  1. هسته اصلی جامعه مخاطبین
  2. موضوع محتوایی که باید به دست مخاطبین برسد
  3. دستاوردی که محتوا برای مخاطبین خواهد داشت
واقعا ساختار ساده‌ای به نظر می‌رسد. به‌عنوان مثال یک شرکت وبلاگ‌نویسی برای کسب‌وکارها را در نظر بگیرید. هسته اصلی جامعه مخاطبین این شرکت شامل بازاریابان است و هدف آن رساندن اطلاعات، دیدگاه‌ها و منابع مفید به دست این بازاریابان و الهام‌بخش بودن برای تولید محتوای تاثیرگذار است. به‌عنوان نتیجه کار این شرکت انتظار دارد که بازاریابان را برای تولید محتوای با کیفیت بالاتر و انجام فرایند بازاریابی با ایده‌های بهتر، توانمند سازد.
 
در عمل برای اجرای بیانیه ماموریت استراتژی محتوا چه باید کرد؟
زمانی که موفق به تعریف سه حوزه مذکور و ایجاد بیانیه ماموریت خود شدید نوبت به مراحل بعدی می‌رسد:
  • با کل سازمان خود در ارتباط باشید. بیانیه ماموریت استراتژی محتوا تنها مختص بازاریابان نیست. تمام افراد سازمان که در امر تهیه و بکارگیری محتوا دخالت دارند باید متوجه آنچه در این بیانیه آمده است و چرایی آنها باشند.
  • محتوای خود را بازبینی کنید. محتوای تولیدی را بازنگری و ارزیابی کنید. آیا هیچ یک از بخش‌های مختلف این محتوا متناقض با بیانیه ماموریت استراتژی محتوا نیست؟ آیا در تولید آن به اهداف شرکت توجه شده است؟ اگر مشکلی در محتوا وجود دارد بدان معناست که بیانیه ماموریت استراتژی محتوای شما به‌خوبی تدوین نشده است.
  • ایده‌های خود را آزمایش کنید. هر محتوایی که به دست شما می‌رسد با چنین پرسش‌هایی بیازمایید. آیا ایده پنهان در این محتوا می‌تواند اطلاعات و نتایجی را که مدنظر جامعه مخاطبین شما است فرآهم بیاورد؟ ایده‌های مختلف را به چالش بکشید و ببینید که کدام یک به بهترین شکل شما را به اهدافی که در بیانیه ماموریت استراتژی محتوا عنوان شده است می‌رسانند. با این کار در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و فعالیت‌های خود را روی اهداف مشخص و ازپیش‌تعیین‌شده متمرکز خواهید کرد.
بیایید روراست باشیم. همه ما مشغله زیادی داریم. هیچ کس ارزش استراتژی‌های سطح بالا را کتمان نمی‌کند، ولی اجرای این استراتژی‌ها زمان‌بر بوده و نیاز به صرف هزینه‌های نسبتا زیاد برای اهداف بلندمدت دارد. با این توضیحات با ایجاد یک بیانیه ماموریت مختصر و مفید برای بازاریابی محتوا با سادگی بیشتر خواهید توانست تمام تلاش خود را روی اهداف مناسب متمرکز کرده و تنها روی ایده‌های تاثیرگذار سرمایه‌گذاری کنید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.