آیا کسب‌وکارهای کوچک هم باید روی تبلیغات موبایلی سرمایه‌گذاری کنند؟

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
بر اساس آمار بیش از سه‌چهارم آمریکایی‌ها صاحب گوشی هوشمند هستند. این روزها این دستگاه‌ها به پرکاربردترین وسیله برای استفاده از اینترنت تبدیل شده است. با چنین محبوبیت چشمگیری، طبیعتا بخش عمده‌ای از جستجوهای اینترنتی توسط این دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع فرصتی عالی برای تبلیغات مخاطبین هدف در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.
 
سهم موبایل‌ها از ترافیک وبسایت شما چقدر است؟
این اطلاعات را می‌توانید از طریق Google Analytics به‌دست آورید. کافی است به بخش مخاطبین رفته و روی گزینه موبایل کلیک کنید. در این گزینه می‌توانید شمار بازدیدکنندگان سایت، خریداران یا فالورهای CTAهای خود را ببینید. اگر میزان ترافیک موبایلی وبسایت شما به‌مقدار قابل‌توجهی از میزان ترافیک دستگاه‌های دیگر کمتر است، باید به فکر تغییر باشید. آیا کاربران برای ثبت‌نام در سایت شما باید لیست بلندبالایی پر کنند؟ آیا با صفحات کوچک گوشی‌های هوشمند می‌توان به‌راحتی در صفحات سایت شما چرخ زد؟ این پرسش‌ها، نکات ابتدایی هستند که باید پیش از سرمایه‌گذاری روی موبایل‌ها به آنها توجه کنید.
 
آیا مخاطبین هدف شما جزو کاربران موبایل هستند؟
  • به‌طور میانگین کاربران گوشی‌های همراه آندرویدی 61000 دلار و کاربران آیفون 85000 دلار در سال درآمد دارند.
  • بخش عمده کاربران اینترنت 25 تا 34 سال سن دارند.
  • میانگین سن کاربران کل اَپ‌های موبایل‌های هوشمند 40 سال است.
حال اگر کاربران شما میان این اقشار قرار دارند (که به احتمال زیاد قرار دارند) تبلیغات برای سایت شما در دستگاه‌های موبایلی می‌تواند مفید باشد.
اگر تصمیم گرفتید که روی تبلیغات در بستر موبایل‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کنید ...
  • مصرف‌کنندگان را با پیشنهادات جذاب به‌سمت سایت خود هدایت کنید. دلیلی برای مشتریان خود ارائه کنید که از میان انبوه رقبا شما را انتخاب کنند. آیا پیشنهاد منحصربه‌فردی دارید که رقبا از ارایه آن عاجزند؟ آیا می‌توانید محصولی به مشتریان خود تحویل دهید که توانایی رد کردن آن را نداشته باشند؟ خلاقانه بیندیشید و قدر مشتریان خود را بدانید.
  • کمپین‌های موبایلی به راه اندازید. یکی از مولفه‌های مهم در تبلیغ موفق، داشتن نظارت و بررسی منظم روی آن است. وبسایت‌های زیادی می‌توانند کمپین‌های شما را دنبال، آنها را تحلیل و نتایج را در اختیار شما قرار دهند تا به کمک این نتایج تلاش خود را روی استراتژی‌های مفید متمرکز کنید. حتما عنوان، CTAها، تصاویر و تمامی فاکتور‌های دیگر را آزمایش کنید تا بهترین ترکیب محتوایی را برای مخاطبین هدفتان شناسایی کنید.
  • از تبلیغات بومی استفاده کنید. استفاده از موبایل ساده است، چون تمامی اطلاعات موردنیاز کاربران درست زیر انگشتان قرار گرفته است. با هدف قرار دادن گروهی از مخاطبین که در منطقه جغرافیایی معینی قرار گرفته‌اند، قادر خواهید بود ترافیک سایت خود را توسط کاربران آن منطقه افزایش داده و محبوبیت بالایی میان آنها پیدا کنید.
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.