نقش پر رنگ شبکه‌های اجتماعی در روابط عمومی سازمان‌ها در سال 2018

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
شبکه اجتماعی دیگر بخش کوچکی از استراتژی‌های روابط عمومی (PR) شرکت‌ها محسوب نمی‌شود. اکنون شبکه اجتماعی مهمترین بخش روابط عمومی، به‌ویژه در دنیایی است که افراد به‌سختی به رسانه‌های سنتی اعتماد می‌کنند.
 
برای گرفتن بهترین نتایج از اجرای فرایندهای روابط عمومی، باید همواره از پیشرفت‌های سریعی که در دنیای درحال تحول رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، باخبر باشید. در ادامه به پنج فاکتور اساسی دررابطه‌با نقش شبکه‌های اجتماعی در استراتژی‌های روابط عمومی در سال 2018 اشاره می‌کنیم:
 
با مخاطبین خود از راه ویدئوهای زنده در تماس باشید
محتوای ویدئویی از نوع زنده در حال رسیدن به اوج است. اسنپ‌چت بنیان‌گزار این ترند بود و اینستاگرام با معرفی "استوری" آن را یک گام به جلوتر برد. حال این قابلیت روزانه بیش از 250 میلیون کاربر دارد.
کسب‌وکار شما می‌تواند با استفاده از ویدئوهای زنده، روابط قوی‌تری با مخاطبین برقرار نماید. مخاطبین این ویژگی را دوست دارند، چون به‌راحتی می‌توانند با افراد و کسب‌وکارهایی که در حال پخش ویدئو هستند به‌صورت زنده در تعامل باشند.
 
برای پلتفرم‌های مختلف، محتوا تهیه کنید
بر هیچ کس پنهان نیست که محتوا پادشاه مطلق دنیای روابط عمومی است. تولید محتوای باکیفیت‌تر، می‌تواند کسب‌وکار شما را در نگاه مخاطبین بیشتری برجسته سازد و شهرت شما را بالا ببرد. درواقع شما را به‌عنوان یک کارشناس در صنعتتان معرفی می‌کند.
به نظر می‌رسد در سال آینده نیاز کسب‌وکارها به محتوا بیشتر شود. فیسبوک برای پاسخ دادن به این نیاز، از ویژگی مقاله‌های فوری (Instant Articles) رونمایی کرده است.
 
از افراد بانفوذ برای افزایش شهرت برند خود استفاده کنید
هر روز بر شمار افرادی که به رسانه‌های سنتی و تبلیغات بی‌اعتماد می‌شوند، افزوده می‌شود. در این بین بازاریابی با افراد بانفوذ یا به‌اصطلاح برگزیده در حال رونق گرفتن است. تنها چالش موجود، انتخاب فرد برگزیده مناسب است.
 
عموم مردم درحال پی بردن به ارزش بازاریابی با افراد برگزیده هستند و برای آنکه برند شما از این مهم غافل نماند، باید افراد برگزیده‌ای انتخاب کنید که تبلیغ آنها از برند شما کاملا طبیعی جلوه می‌کند. یک روش جایگزین دیگر انتخاب از میان مشتریان خودتان است. بدین منظور می‌توانید آن دسته از مشتریانی را که فالورهای زیادی دارند، به‌عنوان سفیر برند خود انتخاب کرده و آنها را تشویق به تبلیغ برندتان در صفحه خودشان کنید. آنچه برای سال 2018 پیش‌بینی می‌شود، وسواس بیشتر برندها و تیم‌های روابط عمومی برای انتخاب فرد برگزیده مناسب است.
 
گسترش اَپ‌های پیام‌رسانی
درحالی‌که بیشتر شرکت‌ها روی پلتفرم‌های مختلف رسانه اجتماعی تمرکز کرده‌اند، اَپ‌های پیام‌رسانی درحال تبدیل به ابزاری هستند که به‌سختی می‌توان آنها را نادیده گرفت. به‌عنوان نمونه شمار کاربران واتس‌اَپ درحال گذر از مرز یک میلیون نفر است. همین‌طور محبوبیت اَ‌پ‌هایی مانند مسنجر فیسبوک و تلگرام در حال بالا رفتن است.
 
از رسانه‌های اجتماعی برای مدیریت شهرت خود استفاده کنید
شهرت برند مهمترین فاکتور برای بخش روابط عمومی هر برندی است؛ چرا که یک مشکل کوچک چنانچه از طرف یک برند بزرگ اتفاق بیفتد، به‌سرعت بر سر زبان‌ها چرخیده و سال‌ها روی برند تاثیر منفی خواهد گذاشت. درواقع وظیفه بخش روابط عمومی مبارزه با اعتقادات 42 درصد مصرف‌کننده‌ای است که هیچ اعتمادی به برندها ندارند.
 
درواقع شبکه اجتماعی محلی است که اخبار بد با سرعت نور در آن پخش می‌شوند. از آنجایی‌که شبکه اجتماعی بهترین فرصت را برای ارتباط با عموم در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند، می‌توانند تاثیر بسزایی در ایجاد و حفظ شهرت برندها داشته باشند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی هنگام رویارویی با یک مشکل، به‌سرعت می‌توانید با استفاده از آن صدمات بالقوه را به کمینه مقدار ممکن برسانید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.