چهار ستون اصلی بازاریابی محتوا

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
این روزها همه افراد مشغول بازاریابی محتوا هستند. ولی گاهی اوقات مسائل نگران‌کننده‌ای درباره آنها می‌شویم. برخی از آنها حتی به معماری ستون‌های اصلی بازاریابی محتوا توجه نکرده‌اند. منظور از ستون‌های اصلی، تلفیق فرایندها با ابزارها است و برای موفقیت باید به‌طور پیوسته این ستون‌ها را بازبینی کرد.
 
ستون 1: نه شما و نه محصولات، بلکه مخاطبین
برای جلب توجه مخاطبین، باید بازدیدکنندگان را به‌سمت درگاه محتوا جلب کنید. بدین منظور نه روی خواسته‌های خود، بلکه روی نیازهای مخاطبین تمرکز کنید. به نگرانی‌های بازار هدف خود فکر کنید، آنها را لیست کنید و از آنها برای جلب نظر مخاطبین استفاده کنید.
یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کنید، نهایت استفاده از منابع و ابزارهای موجود است. به‌عنوان نمونه فروش محصولات به بازار هدف بدون داشتن نیروی انسانی برای مدیریت نرم‌افزارهای اتوماسیون تقریبا غیرممکن است.
 
ستون 2: راهی برای بازگشت بازدیدکنندگان پیدا کنید
این ستون بیشترین اهمیت را برای بازاریابی محتوای کسب‌وکارهای B2B دارد. باید به کاربران خود دلیلی برای بازگشت دهید. کسب‌وکارهای بسیاری را می‌توان یافت که بودجه و زمان انبوهی صرف هدایت کاربران به‌سمت خود می‌کنند، ولی کاری برای بازگرداندن آنها نمی‌کنند.
این کسب‌وکارها اگر نگاهی به آمار و ارقام صفحه وب خود بیندازند، به احتمال زیاد خواهند دید که شمار کاربران جدید آنها بسیار بیشتر از شمار کاربران تکراری است. یعنی کاربران آنها تنها نگاهی کوتاه به صفحه آنها انداخته و آن را ترک می‌کنند.
 
کسب‌کارهای بسیاری، سیلی از پول و زمان را به طرف تهیه محتوای گیت‌شده و صفحات ثبت‌نامی تنها برای داشتن آدرس ایمیل کاربران جاری می‌کنند. آنطور که پژوهش‌ها نشان می‌دهند، شرکت‌های B2B نزدیک به 150 دلار صرف داشتن یک ایمیل ساده از کاربران می‌کنند. بنابراین درنهایت توصیه می‌کنیم:
  • تمرکز خود را روی مخاطبین قرار دهید.
  • از محتوای تولیدی حامیان خود نیز استفاده کنید تا شمار مخاطبان شما افزایش یابد.
ستون 3: کاربران را تشویق به مشارکت کنید
با قاطعیت تمام پیشنهاد می‌کنیم که از CTAها استفاده کنید. درواقع چند سال تجربه سازمان ما دررابطه‌با تولید محتوا نشان می‌دهد که با استفاده از فضای خالی و گنجاندن گزینه‌های CTA در میان آنها می‌توان یک بازاریابی محتوای واقعی داشت.
نکته مهمی که در این میان باید به آن دقت کنید، خودداری از افراط و تفریط است. در نهایت توصیه می‌کنیم:
  • برای استفاده از CTAها از همه پلتفرم‌های خود استفاده کنید.
  • از داده‌های شرکت استفاده کرده و نتایج آن را منتشر کنید.
  • از کوکی‌ها (Cookies) برای شناخت بیشتر مخاطبین هدف استفاده کنید.
  • در صورت لزوم بخش خاصی از مخاطبین خود را هدف گرفته و روی آنها کار کنید.
  • محتوای تولیدی خود را به محصولات مرتبط لینک دهید.
ستون 4: تکرار و توسعه
احتمالا بتوان لیست طویلی برای کارهایی که باید در راستای توسعه بازاریابی محتوا انجام شود نوشت، ولی توصیه می‌کنیم که ابتدا یک یا دو مورد از آنها را انتخاب کرده و به سرانجام برسانید. سپس دوباره سراغ لیست آمده و دو مورد دیگر را انتخاب کنید و ...
به‌عبارت بهتر به‌جای آنکه به‌دنبال راه‌های یک‌شبه باشید، گام‌های کوچک، ولی پیوسته بردارید تا طی گذر زمان تغییرات بزرگی ایجاد کنید.
برای آنکه در این مدت عملکرد خود را ارزیابی کنید، معیارهای متعددی برای دنبال کردن وجود دارند. ولی زمانی که پای بازاریابی محتوا به میان می‌آید، هیچ معیاری مهمتر از عملکرد محتوای شما در زمینه‌های زیر نیست:
  • چه محتوایی در بزرگتر کردن جامعه مخاطبین شما موفق‌تر است؟
  • چه محتوایی مخاطبین را تشویق به ثبت‌نام می‌کند؟
  • چه محتوایی مشارکت بیشتر کاربران را به خود جلب می‌کند؟
درنهایت توجه داشته باشید که:
  • با استفاده از ابزارهای تحلیل محتوا، عملکرد محتوایتان را ارزیابی کنید.
  • به معیارهای خارجی مانند رتبه‌بندی Moz، Ahrefs و Alexa نیز دقت کنید.
  • نظر مخاطبان خود را درباره موضوعات مختلف بسنجید.
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.