پنج ویژگی مشترک لوگوی برند‌های موفق

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
آیا قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید را دارید؟ یا مدیریت یک شرکت قدیمی را به‌دست گرفته‌اید؟ فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه باشید. جزو هر یک از دو گروه عنوان‌شده که باشید، لوگوی شرکت شما تاثیر سنگینی روی مخاطبین دارد. به‌تازگی نشریه اسمارت ساین روی 2000 کسب‌وکار سال 2016 که بیشترین سرعت رشد را در آمریکا داشته‌اند، نگاهی انداخته و به‌دنبال ویژگی‌های مشترک آنها بوده است. یافته‌های آنها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
 
سادگی
بزرگترین ویژگی بخش بزرگی از لوگوی شرکت‌های عنوان‌شده، قابل‌فهم و مینیمال بودن آنها است. به‌عبارت ساده‌تر فرض کنید فردی به لوگوی شرکت شما خیره می‌شود. اگر فاصله زمانی میان شروع نگاه تا گفتن "آهان!" بیشتر از چند ثانیه باشد، بازنده جنگ هستید. با این حال توجه داشته باشید که طراحی مینیمال به‌معنای چشم‌پوشی از جزئیات مهم نیست. درواقع با طراحی مینیمال، می‌توانید لوگوی خود را روی هر شیئی اعم از بیلبورد، تیشرت یا حتی خودکار بدون کاهش میزان اثرگذاری، حک کنید.
 
رنگ‌آمیزی هوشمندانه
استفاده از رنگ‌های تیره‌ای مانند آبی، مشکی، قرمز و خاکستری ذغالی، محبوبیت زیادی میان برندهای موفق دارد. استفاده تلفیقی از دو تا سه رنگ می‌تواند فرایند چاپ و تکثیر را ساده‌تر کرده و پیغام برند شما را با شفافیت بیشتری انتقال دهد. تقریبا نیمی از شرکت‌های آزموده‌شده در این پژوهش، تنها از دو رنگ برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده‌اند. این فرایند باعث بهینه‌تر شدن فرایند تبدیل لوگو به یک لوگوی سیاه و سفید می‌شود که در مواقعی چون ارسال فکس مفید خواهد بود.
 
استفاده تلفیقی از آیکون و متن
اگر صاحب برند اپل هستید، هر کاری می‌توانید انجام دهید؛ چراکه تقریبا همه انسان‌ها برند شما را از گاز زده‌شده (تقریبا روی هر شیئی) می‌شناسند. در غیر این صورت موضوع فرق می‌کند و باید لوگوی شما تلفیقی از آیکون و متن باشد تا به‌خوبی هویت خود را نشان دهد. از میان کل شرکت‌های موردمطالعه، تنها 4 درصد به استفاده از آیکون خالی بسنده کرده‌اند.
 
به‌یادماندنی
کل هدف برندها از طراحی لوگو، کمک به افراد برای شناخت ساده هویت برند و فکر کردن درباره آن است. اصلا تصور نکنید که لوگوی شما باید لزوما نشانگر نوع فعالیت برند شما باشد. لوگوی شرکت نشانگر معنای شرکت شما نیست، بلکه به ساده‌ترین شکل ممکن نماد برند شما است.
 
به‌عنوان مثال حرف "M" زرد رنگ موجود در لوگوی مک‌دونالد، یادآور قوس طلایی است که میل بینندگان به سیب‌زمینی سرخ‌شده را تحریک می‌کند. اکنون حرف "M" این لوگو به یک بخش مستقل تبدیل شده است و خود را به نشانی از لوگوی این برند تبدیل کرده است. این لوگو نه تصویر یک همبرگر است و نه یک سیب‌زمینی سرخ‌شده. تنها یکی از حروف الفبا و شدیدا به‌یادماندنی است.
 
زاویه‌داری
به‌تازگی ترند جدیدی میان برندهای بزرگ رونق گرفته است. به نظر می‌رسد استفاده از اشکال زاویه‌دار نسبت به اشکال دایره‌ای قدرت بیشتری برای جلب توجه مخاطبین دارند. البته بزرگان دنیای برندسازی همچون اپل و نایک، از این قانون تبعیت نکرده و مشکلی با آن نداشته‌اند.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.