هفت ترند برتر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای سال جدید میلادی

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
در حال گذر از روزهای پایانی سال 2017 هستیم. در این سال اتفاقات زیادی ازجمله در رسانه‌های اجتماعی رخ داد که واژه ترند برای برخی از آنها صفت مناسبی به نظر می‌رسد. در ادامه برخی از ترندهای محبوب سال آینده میلادی ارائه می شود:
 
1-جستجوی صوتی
نخستین ترندی که قصد صحبت درباره آن را داریم ابزاری است که در حال حاضر نیز بخشی از زندگی کاربران آیفون است، ولی انتظار می‌رود در سال آینده محبوبیت بیشتری پیدا کند.
همه ما الکسا (برای گوگل)، سیری (برای اپل) و کورتانا (برای مایکروسافت) را به‌عنوان دستیاران جستجوهای صوتی می‌شناسیم، ولی شاید آن‌چنان که باید و شاید از آنها استفاده نمی‌کنیم. با این حال انتظار داریم در سال آینده این دستیاران صوتی به‌صورت کاربردی‌تری وارد رسانه‌های اجتماعی شوند.
 
2-هوش مصنوعی و ربات‌ها
انتظار داریم هوش مصنوعی که یکی از ترندهای سال 2017 بود، جایگاه خود را به‌عنوان یک ترند برتر در سال آینده نیز حفظ کند.
از طرفی ربات‌ها در حال تبدیل به یکی دیگر از روش‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان به بهترین صورت ممکن هستند. به عبارت دیگر همراه با هوشمندتر شدن ربات‌ها و پیشرفت هوش مصنوعی، انتظار می‌رود فرایند ارتباطات در سال 2018 دگرگون شود. به‌شخصه خود من منتظر دیدن شگفتی‌های زیادی در این زمینه هستم.
 
3-بازاریابی ویدئویی
آیا می‌دانستید گرایش  افراد عادی به دیدن ویدئوها در رسانه‌های اجتماعی 43 درصد بیشتر از بازاریابان است؟ آیا می‌دانید نزدیک به 52 درصد از بازاریابان حرفه‌ای، ویدئوها را بهترین محتوا با بیشترین سود بازگشت سرمایه می‌دانند؟
کافی است تجربه کار بازاریابی با یوتیوب و تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی را داشته باشید تا نتایج استفاده از بازاریابی ویدئویی را ببینید. مطمئنا برخی از شبکه‌های اجتماعی چیزهای بزرگی برای ارائه در سال 2018 در قالب ویدئوها خواهند داشت.
 
4-محتوای قابل‌خرید
در بخش پیشین درباره محتوای ویدئویی صحبت کردیم و در این بخش به نوع دیگری از محتوای غنی اشاره خواهیم کرد؛ یعنی واقعیت افزوده.
ایده ایجاد مکان‌هایی برای خرید با بیشترین شباهت به خرید فیزیکی در حال تبدیل به یکی از ترندهای بزرگ است؛ تا جایی‌که پینترست در حال حاضر از قابلیت ایجاد محتوای قابل‌خرید پرده برداشته است و قطعا این جریان در این نقطه به پایان نخواهد رسید.
به هر حال در سال 2018 انتظار می‌رود شکاف میان مشارکت و خرید و همینطور فاصله موجود بین محتوای اشتراکی و محصولات و خدمات کمتر شود.
 
5-محتوای کوتاه‌مدت
شاید این نام برایتان آشنا نباشد، چراکه عبارتی نسبتا جدید است. درواقع این عبارت برای توصیف محتوای دارای تاریخ انقضای کوتاه، مانند استوری اسنپ‌چت و اینستاگرام یا ویدئوهای زنده فیسبوک بکار برده می‌شود.
آنطور که پیداست این قابلیت در پاسخ به شکیبایی نسبتا کم کاربران شبکه‌های اجتماعی و حساسیت زیادی که نسبت به زمان دارند توسعه داده شده است. یعنی کاربران انتظار دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن به محتوای موردنیاز خود دست پیدا کنند.
 
6-بازاریابی با افراد بانفوذ
آیا می‌دانستید که 92 درصد از مشتریان خرید خود را پس از خواندن یک مقاله درباره محصول در وبلاگ موردعلاقه‌شان نهایی می‌کنند؟ همچنین 62 درصد از افراد تمایل به خرید محصولاتی دارند که خرید آن در رسانه‌های اجتماعی توسط فرد موردعلاقه آنها توصیه شده است.
 
7-اتوماسیون بازاریابی
یک آمار وحشتناک! نزدیک به 92 درصد از کسب‌وکارهای کوچک تنها به‌دلیل نادیده گرفتن ابزارهای اتوماسیون بازاریابی هرماهه متضرر می‌شوند. برای آنکه در سال آینده کسب‌وکار خود را به یک پله بالاتر از جایگاه فعلی انتقال دهید، باید خود را مطابق با شرایط استفاده از اتوماسیون بازاریابی منطبق کنید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.