ویژگی جدید لینکدین؛ راهی برای مکالمه رو در رو با مشتری

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
گذشته از تمام موضوعات حاشیه‌ای به‌جرات می‌توان گفت که موضوع مورد نظر این مقاله بزرگترین و مهمترین توسعه لحاظ‌شده در لینکدین است که سهم بسزایی در جذب سرنخ‌های فروش دارد.
به‌کمک این ویژگی می‌توانید با مشتریان بالقوه خود در سراسر دنیا که عضو بزرگترین شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها یعنی لینکدین هستند، در زمان واقعی مکالمات رودررو داشته باشید. داده‌های جدید لینکدین نشان می‌دهند که بیش از یک‌سوم اعضای لینکدین از این فرصت استقبال کرده‌اند.
 
نقطه سبز جادویی
مهمترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، زمان‌بندی است. بنابراین پیش از هر کاری باید به نقطه سبزرنگی که نشانگر آنلاین بودن مخاطب شماست دقت کرده و سپس شروع به گفتگو با او کنید.
وقتی این قابلیت را دارید که فعال بودن مشتری خود در پلتفرم لینکدین را چک کنید، می‌توانید سریعا با او وارد گفتگو شده و مانند یک اَپ پیام‌رسان با آنها صحبت کنید.
به‌واسطه این ویژگی علاوه‌بر پیام‌های متنی قابلیت ارسال پیام‌های تصویری و انیمیشن نیز وجود دارد. بنابراین خیلی ساده و سریع می‌توانید مکالمات غیررسمی و صمیمی‌تر با آنها برقرار کنید تا یخ رابطه شما با آنها آب شود.
 
اعداد دروغ نمی‌گویند
نزدیک به یک‌چهارم از صاحبان مشاغل در سراسر دنیا به‌واسطه مکالماتی که در بستر لینکدین با افراد جدید برقرار می‌سازند، کسب‌وکارهای جدید برپا کرده‌اند. کارشناسان این حوزه نیز پیشنهاد می‌کنند که اگر علاقه‌مند به همکاری با یکی از کاربران لینکدین هستید، حتما به او پیام دهید. طبق آمار احتمال اینکه او نیز موافق این شراکت باشد چندان غیرممکن هم نیست.
 
ویژگی جدید لینکدین سریع‌ترین، آسان‌ترین و اثرگذارترین راه برای ایجاد سرنخ‌های فروش و افزایش مشتریان در بستر این پلتفرم است.
 
در پیام‌های لینکدین چه چیزهایی باید گفت؟
شاید بزرگترین چالش در استفاده از این ویژگی یافتن حرف مناسب برای شروع صحبت است. همین پیام است که تعیین‌کننده میزان گرمی ارتباط شما با این مخاطب خواهد شد.
به هر حال اشتباه عمده‌ای که بیشتر کاربران مرتکب آن می‌شوند ناشکیبایی است. انتظار نداشته باشید که سریعا توجه و بدتر از آن پول طرف مقابل را به دست آورید. هیچ کس در نخستین دیدار با طرف مقابل خود ازدواج نکرده است! در عوض باید پله‌به‌پله حرکت کرده و تمامی ملاحظات را رعایت کنید تا یک رابط جدید را به یک مشتری تبدیل کنید.
 
درست مانند زندگی واقعی پیش از هر چیز باید یخ رابطه را آب کنید و کمی با مخاطبتان گرم بگیرید. سپس سعی کنید خود را به‌عنوان یک فرد معتبر و متخصص به او ثابت کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید چند نکته، پیشنهاد یا محتوای رایگان در اختیار او قرار دهید و یا چند ایده و طرح به او معرفی کنید.
 
راه دیگر این است که مشکل مخاطب خود را شناسایی و سعی کنید که برای حل مشکلش به او کمک کنید. فقط توجه کنید که هیچ انتظاری از قبیل توجه، پول و یا زمان درقبال این کمک نداشته باشید
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.