چند آمار جالب که بازاریابان دیجیتال باید بدانند

تاریخ انتشار : ۰۳ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
با نگاهی عمیق به سال 2017 آمار و ارقام بسیار معنی‌داری در زمینه بازاریابی دیجیتالی کسب‌وکارهای B2B می‌توان یافت که نادیده گرفتن آنها، تصمیم‌گیری برای سال 2018 را غیرممکن می‎سازد. با درک عمیق ترندها و نرخ موفقیت استراتژی‌های مختلف بازاریابی در سال جاری، می‌توان یک استراتژی دقیق‌تر برای بازاریابی B2B در سال آینده طرح ریزی کرد.
 
1-نزدیک به 62 درصد از بازاریابان از Google+ استفاده می‌کنند، ولی تنها 13 درصد آن را مفید می‌دانند
شاید برای بسیاری از شما موضوع جدیدی نباشد، ولی به نظر نمی‌رسد Google+ پلتفرم مفیدی برای توزیع محتوا باشد. با این حال بازاریابان B2B بسیاری هنوز از آن ناامید نشده و برخلاف نرخ موفقیت پایین آن، سعی در ادامه راه خود دارند.
اگر شما نیز جزو کاربران این پلتفرم هستید و نتایج موردانتظار خود را از این شبکه نمی‌گیرید، شاید زمان آن رسیده است که این رسانه را کنار بگذارید. درعوض می‌توانید تلاش خود را روی لینکدین متمرکز کنید. 94 درصد از بازاریابان از لینکدین استفاده کرده و 66 درصد از آنها، آن را مفید می‌دانند. شاید بهتر است در سال 2018  زمان خود را صرف این رسانه کنید.
 
2-اینستاگرام نرخ مشارکت بالاتری نسبت به فیسبوک، لینکدین و توییتر دارد
آمار نشان می‌دهند که شرکت‌های B2B به‌طور میانگین به ازای هر 1000 فالوئر، 53/22 مشارکت در اینستاگرام تجربه می‌کنند. این مقدار برای فیسبوک 99/5، لینکدین 09/1 و توییتر 86/0 است. احتمالا شما نیز شگفت‌زده شده و انتظار چنین آماری از اینستاگرام برای کسب‌وکارهای B2B نداشتید؛ چراکه، تنها 33 درصد از سازمان‌های B2B از این رسانه استفاده می‌کنند.
 
علی‌رغم این آمار، ذکر یک نکته ضروری است. نزدیک به 80 درصد از کاربران اینستاگرام را افراد زیر سن 35 سال تشکیل داده‌اند. با توجه به این نکته که بیشتر مشتریان کسب‌وکارهای B2B دارای رده‌های شغلی بالا بوده و معمولا سن آنها بالاتر از این مقدار است، تصمیم برای فعالیت در این رسانه کمی برای این کسب‌وکارها سخت می‌شود. با این حال بیشتر از نصف محققین کسب‌وکارهای B2B را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند و همین موضوع این شبکه را به یکی از رسانه‌های بالقوه برای رشد کسب‌وکارهای B2B تبدیل می‌کند.
 
3-تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی در حال ربودن گوی سبقت از تبلیغات در موتورهای جستجو است
تقریبا 84 درصد از کسب‌وکارهای B2B از تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این در حالی است که 67 درصد از این کسب‌وکارها موتورهای جستجو را برای تبلیغ کسب‌وکار خود انتخاب کرده‌اند. با این حال ناگفته نماند که همچنان تاثیر تبلیغات در موتورهای جستجو با یک اختلاف جزئی (نزدیک به 4 درصد) بیشتر از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی است.
 
شاید دلیل رشد موفقیت تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مرتبط با ورود محققین جوان به صنعت B2B باشد، ولی آنچه واضح است، هر دو این ابزارها برای موفقیت بازاریابی B2B ضروری هستند.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.